Za aviomehanika je draž že panoga, v kateri dela

Pozna vsak vijak na letalih renomiranih proizvajalcev in ima možnost kariere v mednarodnem okolju.
Fotografija: Pomembno je, da mehaniki poznajo, kako reagirajo materiali, s katerimi delajo. FOTO: arhiv Adrie Tehnike, Žiga Intihar
Odpri galerijo
Pomembno je, da mehaniki poznajo, kako reagirajo materiali, s katerimi delajo. FOTO: arhiv Adrie Tehnike, Žiga Intihar

Na seznamu poklicev, ki jih bo 29. novembra mogoče spoznati od blizu v okviru dneva odprtih vrat slovenskega gospodarstva, sta tudi avioklepar in avioličar.

Veliko bolj kot formalna izobrazba so za delavniške mehanike, kakor v brniški Adrii Tehnika imenujejo kleparje in ličarje, ki skrbijo za brezhibnost letal, pomembne njihove osebnostne lastnosti in ročne spretnosti, je povedala direktorica podjetja Barbara Perko Brvar. Neko osnovno tehnično znanje je vendarle pomembno, zato lahko na ta delovna mesta kandidirajo strojni tehniki, elektrotehniki in drugi s poklici iz tehničnih strok, sledi pa interno izobraževanje.

FOTO: arhiv Adrie Tehnike, Žiga Intihar
FOTO: arhiv Adrie Tehnike, Žiga Intihar

»Naša panoga je zelo specifična, v šolskih programih za kleparje in ličarje znanj, ki jih potrebujemo pri nas, dijaki ne dobijo. Tako zelo veliko vlagamo v izobraževanja, za tiste, ki izkažejo interes za pridobitev licence, lahko trajajo tudi pet let, potekajo pa doma in v tujini,« je opisala Perko Brvarjeva in opozorila na nujnost znanja angleškega jezika. Vsa navodila proizvajalcev letal so v angleščini, prav tako komunikacije s strankami.

Med osebnostnimi lastnostmi, ki jih pričakuje od aviokleparjev in avioličarjev, so natančnost in ročne spretnosti. »Medse odprtih rok sprejemamo tudi dekleta,« je sogovornica potrdila, da ločevanja na moške in ženske poklice niti tu ni.

FOTO: arhiv Adrie Tehnike, Žiga Intihar
FOTO: arhiv Adrie Tehnike, Žiga Intihar

 

Delovni dan delavniških tehnikov


Zjutraj se zberejo pred letalom in dobijo naloge na podlagi poprejšnjih inšpekcijskih pregledov na letalih. »Naše licencirano osebje pregleda letalo, ugotovi morebitne napake, odstopanja na materialih, tehniki pa potem to odpravijo. V splošnem rečeno, posegajo v trup letala, v motorje. Če odkrijemo korozijo, razpoko, kleparji to prekrijejo oziroma nadomestijo z netenjem,« je sogovornica pojasnila, da v tej panogi ne poznajo kleparjenja v pomenu besede, kot ga razumejo v kateri drugi industriji.

Aluminij, ki se uporablja na letalih, je specifičen, tega materiala se ne vari, je poučila. Pomembno je, da mehaniki poznajo, kako reagirajo materiali, s katerimi delajo. Prav tako pa tudi, da so pri delu natančni, da naredijo zelo natančne izmere in potem pločevino prilagodijo obliki trupa, če popravljajo ta del, in ga prinetajo. Nato delo prevzamejo avioličarji, da barvno uskladijo popravljeni del.

FOTO: arhiv Adrie Tehnike, Žiga Intihar
FOTO: arhiv Adrie Tehnike, Žiga Intihar


Medtem ko se način dela v tem poklicu v preteklosti ni veliko spreminjal, kot pravi sogovornica, niti ni pričakovati avtomatizacije na tem področju, pa je zdaj velik poudarek na varstvu in zdravju pri delu ter pri varovanju okolja. Zelo pomembna je zaščitna oprema, pri delu na višini, kar hoja po letalu je, med to drugim pomeni, da so ustrezno privezani.

»Za opravljanje dela na višini morajo imeti ustrezna zdravniška potrdila,« je poudarila še enega od pogojev za opravljanje tega poklica, seveda poleg natančnosti in odgovornosti, saj delo mora biti opravljeno skladno z navodili, kot jih predpisujejo proizvajalci letal.

Komentarji: