Semenarna Ljubljana ob jubileju pospešeno v izvoz

Zadnji dve leti uspešna vrnitev na tuje trge in spet poslovanje z dobičkom.
Objavljeno
04. april 2016 21.38
Marjeta Šoštarič
Marjeta Šoštarič

Ljubljana - Semenarna Ljubljana, ki praznuje 110. obletnico obstoja, se v zadnjih dveh letih po spremembi lastništva in sanaciji poslovanja uspešno pobira. Poleg rasti prihodkov beleži tudi dobiček, je ob današnjem praznovanju visoke obletnice družbe poudaril njen direktor Aleš Šabeder.


Semenarna, ki je še leta 2012 končala poslovanje s 14 milijoni evrov izgube in je po burnem dogajanju v letu 2013, ko je le malo manjkalo, da po spletu čudnih poslov ni pristala v italijanski lasti, spet na poti rasti, je po dokapitalizacije, za katero je poskrbela Deželna banka Slovenije, zdaj v njeni stoodstotni lasti in s tem tudi v zadružni lasti. Zadnji dve leti se lahko pohvali z rastjo prihodkov in z dobičkom, ki ga je bilo v preteklem letu ob 28,6 milijona prihodkov za okrog 117.000 evrov . Letos naj bi se prihodki povečali na 34 milijonov evrov, dobiček pa na 600.000 evrov, kot je na novinarski konferenci ob 110-letnici družbe pojasnil Šabeder.

V zadnjih dveh letih, ko družba po njegovih besedah spet posluje z dobičkom, so se uspešno vrnili na tuje trge, predvsem na trge bivše Jugoslavije, ki so jih izgubili leta 1991. Prisotni so tudi v Albaniji, Bolgariji, na Madžarskem in Slovaškem, pogovarjajo pa se za vstop na Poljsko in v Rusijo, načrtujejo pa tudi prodajo v Avstriji in na Češkem.

Za Semenarno, ki je od leta 2012 v prisilni poravnavi (po načrtih se bo končala februarja prihodnje leto), sta bila lani dva ključna dogodka: marca je z bankami upnicami podpisala pogodbo o reprogramu dolga, konec leta pa je pripravila novo strategijo za obdobje 2016-2020.

»Ključen cilj strategije 2016-2020 je, da Semenarna Ljubljana do leta 2020 spet doseže raven prihodkov iz leta 2011, ki je bilo zadnje stabilno leto poslovanja družbe, takrat je družba ustvarila nekaj čez 40 milijonov evrov prihodkov,« je povedal direktor družbe in dodal, da so med cilji v strategiji vstop na nove trge, proizvodnja novih izdelkov, povezovanje s slovenskimi zadrugami na nabavnem področju, povečanje odkupnih poslov s slovenskimi proizvajalci. To so po njegovem dosegljivi cilji, pričakovana rast pa realna.

Semenarna, ki je uradni vzdrževalec za vseh 64 slovenskih avtohtonih vrtnin in cvetlic, nadaljuje s tradicijo ohranjanja in vzdrževanja starih sort vrtnin in poljščin, hkrati pa razvija tudi nove, izboljšane sorte. Pridobivajo tudi nova zastopstva, ki so pomembna za veleprodajnem trge. Lani so, denimo, začeli z distribucijo italijanskih mineralnih gnojil Kappa, počasi pridobivajo nazaj tudi zastopstva, ki so jih v letih velikih težav izgubili.
Semenarna Ljubljana, ki je največje semenarno podjetje tako v Sloveniji kot regiji, namerava ostati vodilni ponudnik kakovostnih semen in naravi prijaznih produktov ter storitev za polje, vrt in izrabo prostega časa. Namerava krepiti tudi prepoznavnost ponudbe lastnih semenskih in nesemenskih produktov. Družba je imela konec februarja 243 zaposlenih, do leta 2020 pa bo število še povečevala, po napovedih direktorja Šabederja do okrog 300. V najboljših letih (2009-2011) je imela družba sicer okoli 500 zaposlenih.