Ime dneva: Semantika

Na spletnem portalu podjetja Semantika se predstavlja več tisoč svetovnih muzejev.
Objavljeno
21. julij 2012 11.59
Posodobljeno
21. julij 2012 12.00
Anže Voh Boštic, gospodarstvo
Anže Voh Boštic, gospodarstvo
Ljubljana – Podjetje Semantika od leta 2006 razvija informacijski sistem za vodenje muzejske dokumentacije, spletne strani in mobilne aplikacije za predstavitev galerij ter programske rešitve po meri.

Sašo Zagoranski, lastnik podjetja Semantika, d. o. o., je začel sistem za vodenje dokumentacije za muzeje in galerije razvijati leta 2006. Danes ga uporablja več kot petdeset slovenskih muzejev in galerij, s čimer si olajšajo predvsem popisovanje razstavnih eksponatov. Informacijski sistem v sodelovanju z uporabniki nenehno izpopolnjuje, s sodelavci, zdaj jih je že šest, pa razvijajo tudi dopolnjevalne produkte. Tako so ustvarili spletno stran museums.si, s katero dajejo našim muzejem možnost za spletno predstavitev svojih eksponatov. Trenutno jih je mogoče videti že nekaj 10.000. Na portalu lahko muzeji in galerije objavljajo tudi datume razstav, aktivnosti in dogodkov, ki jih ponujajo.

V tujino že prodirajo z mednarodno različico spletne strani, museu.ms, na kateri se predstavlja več tisoč muzejev v svetu, Zagoranski pa predvideva, da jih bo kmalu več 10.000. Podobne spletne strani pripravljajo tudi za posamezne države. Glavna predstavitev ustanove je na njihovih spletnih straneh brezplačna, preostale storitve, kot so predstavitev zbirk in objava razstav, pa so plačljive. Ponudbo dopolnjujejo še z razvojem mobilnih aplikacij, ki so prav tako namenjene predstavitvi muzeja, galerije in zbirke. Te izdelujejo po meri.

Na tuje trge želijo prodreti tudi z informacijskim sistemom za muzeje. So partner v večjem evropskem projektu, ki ga financira Evropska unija, produke predstavljajo na večjih muzejskih konferencah v tujini. Nazadnje so se na povabilo organizatorja udeležili konference v Londonu. Udeležba na mednarodnih dogodkih je že obrodila prve sadove, saj se o sklenitvi posla pogovarjajo s kar nekaj muzeji v tujini. Hkrati z udeležbo ostajajo v stiku z najnovejšimi muzejskimi standardi. Prednost Semantike pred konkurenco je na tujih trgih po pojasnilu Zagoranskega predvsem ugodna cena informacijskega sistema, saj so primerljive rešitve tujih podjetij precej drage. Aplikacij za predstavitev muzejev, kot jih razvijajo sami, pa trenutno ne dela še nihče.

Poleg izdelkov za muzeje se Semantika ukvarja tudi z razvojem aplikacij za večja podjetja, kot sta Banka Koper in Gen energija. Podjetja po izdelkih Semantike povprašujejo predvsem zaradi uporabe najnovejših tehnologij. »Komu se lahko zdi, da muzeje nove tehnologije ne zanimajo, a v resnici je prav nasprotno, saj si zelo želijo slediti trendom. Uporaba novih tehnologij pa nas dela zanimive tudi za podjetja,« poudarja Zagoranski. Za Gen energijo so naredili prvo slovensko aplikacijo, ki temelji na Microsoftovi tehnologiji Kinect, torej zaznavanju gibanja telesa v prostoru. Zaposlenim v Gen energiji aplikacija omogoča, da brez dotika, torej le s premikanjem rok, na zaslonu spremljajo stanje v hidroelektrarnah. Delajo tudi aplikacije za Microsoft surface, tablični računalnik, ki ga razvija ta korporacija.

Lani je Semantika ustvarila 200.000 evrov prihodkov, ti so se povečali za 38 odstotkov glede na leto prej. Za letos načrtujejo nadaljnjo rast dohodka in trenutno so na dobri poti, da ta cilj izpolnijo, je povedal Sašo Zagoranski.