Leti z Adrio Airways postajajo prava loterija

Bralci so nas opozorili, da naš prevoznik združuje in odpoveduje lete.
Fotografija: V Adrii Airways zatrjujejo, da potnikom v primeru odpovedi leta uredijo pot do končne destinacije in mu zagotovijo vse, kar v takšnih primerih zahteva zakonodaja, povečanja števila pritožb pa menda ne opažajo. FOTO: Tadej Regent/Delo
Odpri galerijo
V Adrii Airways zatrjujejo, da potnikom v primeru odpovedi leta uredijo pot do končne destinacije in mu zagotovijo vse, kar v takšnih primerih zahteva zakonodaja, povečanja števila pritožb pa menda ne opažajo. FOTO: Tadej Regent/Delo

Ljubljana – Leti z Adrio Airways, kot kaže, postajajo prava loterija. Na nas se je obrnilo več bralcev, ki so zaradi kombiniranja ali odpovedi letov Adrie Airways doživeli občutne zamude in neprijetnosti. Kot je razumeti, se to dogaja zaradi povečanja števila linij ter pomanjkanja flote in kadrov.

Kolegica z Dela je pred tedni z Adrio letela v Bruselj. Iz Ljubljane bi morala poleteti ob 16.40 in v Bruslju pristati ob 18.30 brez postanka. A dva dni pred odhodom so jo po elektronski pošti brez pojasnil obvestili, da se bo letalo »ustavilo« še v Amsterdamu. O zamudi v pošti ni pisalo ničesar, a so približno pol ure zamujali že na Brniku, saj so čakali letalo iz Prištine. Ko so le poleteli in pristali v Amsterdamu, so tam v letalu brez pojasnil spet čakali eno uro, da se je letalo napolnilo s tamkajšnjimi potniki. V Bruselj so prispeli po 20. uri, torej s skoraj dveurno zamudo.



Nič bolje ni bilo na poti nazaj, ko bi kolegica morala leteti iz Münchna v Ljubljano, kamor bi morala prispeti ob 21.45. Ob prihodu na letališče so ji povedali, da bodo imeli 15 minut zamude, a so ta čas pozneje pri izhodu za letalo večkrat podaljšali. Okoli 22. ure je prispelo že delno polno letalo iz Prage, kamor so nato vkrcali še potnike iz Münchna. Na ljubljanskem letališču so pristali okoli 23. ure. Podobno izkušnjo je imel bralec, le da je ta v Pragi čakal, da je tja prispelo letalo iz Münchna, od koder so potem skupaj leteli v Ljubljano.
 

Za pot iz Düsseldorfa več kot 20 ur


Še večjo kalvarijo z Adrio je prejšnji mesec doživela bralka, ki je za pot iz Düsseldorfa, ki sicer traja uro in pol, potrebovala več kot 20 ur. V Ljubljano bi od tam morala poleteti v četrtek 15. junija ob 20.20, a je bil let brez navodil in pojasnil odpovedan. Čeprav bi morala Adria skladno z uredbo o pravicah potnikov poskrbeti za hotel, prehrano, telefonski klic …, tega niso storili, kontaktna številka, ki so ji jo posredovali, pa je bila dosegljiva le do 17. ure. Bralka je bila glede iskanja informacij, prenočitve, prehrane prepuščena sama sebi, čeprav bi za to moral poskrbeti prevoznik.

FOTO: Leon Vidic/Delo
FOTO: Leon Vidic/Delo


Naslednjega dne so jo usmerili na Lufthanso, s katero naj bi letela do Frankfurta, nato pa v Ljubljano, a je bil let odpovedan. Vkrcali so jo na letalo za München, od koder bi morala prek Züricha z Adrio leteti do Ljubljane, a je bil tudi ta let odpovedan. Spet je vskočila Lufthansa, naša bralka pa je z Adrio v Ljubljani pristala šele v petek ob 16.05. Zaradi enodnevne zamude je zamudila tudi dva pomembna sestanka v Ljubljani. Na Adrio je poslala pritožbo in zahtevala povrnitev nastalih stroškov (okoli dvesto evrov) in odškodnino, a ji do zdaj niso odgovorili.
 

Raje združujejo kot odpovedujejo


V Adrii, kjer so še lani za Delo zatrjevali, da je njihov cilj stranki ponuditi udobje, skrajšati čas potovanja in zagotoviti točnost letov, pravijo, da spremembe ali odpovedi letov niso bile njihova praksa, a hkrati priznavajo, da se to dogaja. Pojasnjujejo, da so letos uvedli sedem novih linij, zato so floto povečali za tri nova letala, ta pa tudi najemajo, vendar jim še vedno primanjkuje ustrezno usposobljenega kadra, saj da vsi zahtevnih nalog še ne morejo opravljati. »Spremembe načrtov leta ali celo odpoved leta nikoli ni bila naša praksa in tudi zdaj se trudimo, da svoje operacije izvajamo skladno s časovnim načrtom. Ker zaradi zgoraj navedenih objektivnih okoliščin včasih tega ne moremo zagotoviti, iščemo rešitve v smislu združenih letov, saj smo prepričani, da je to veliko boljša rešitev kot v celoti odpovedan let,« odgovarjajo. Dodajajo, da potnikom v primeru odpovedi leta uredijo pot do končne destinacije in mu zagotovijo vse, kar v takšnih primerih zahteva zakonodaja. Povečanja števila pritožb pa menda ne opažajo.


 

ZPS ne opaža pritožb


Tudi na Zvezi potrošnikov Slovenije pravijo, da se potrošniki zaradi zamud letov letalskega prevoznika Adria Airways, ki bi bile posledica združevanja letov, nanje niso obrnili. Pojasnjujejo pa, da potnikom v primeru zamude pripadajo pravice, kot jih določa uredba o pravicah letalskih potnikov (glej zgornji okvirček).

Zaradi vremena in stavk je veliko odpovedi letov v zadnjem obdobju imela tudi Lufthansa. Odpovedali so tudi, na primer, nadomestni let, s katerim bi morala naša bralka namesto z Adrio leteti do Frankfurta. A iz Lufthanse so ji že čez nekaj dni sami poslali pismo, v katerem se ji opravičujejo za odpoved in s tem povezane neprijetnosti. Iz Adrie takšnega opravičila niti po pritožbi ni prejela.

Adrio smo prosili tudi za lanske poslovne rezultate, ki jih še vedno niso objavili. Odgovorili so nam le, da so s poslovnim letom 2017 zadovoljni in da se je število njihovih potnikov povečalo za desetino. Skupaj so jih prepeljali več kot 1,2 milijona.

Komentarji: