Danes začetek proizvodnje petega clia v Revozu

Avtomobil, ki so ga v Novem mestu doslej izdelali v 2 milijonih primerkov, prihaja na proizvodne trakove v novi izvedbi.
 
Fotografija: Renault clio pete generacije na naš trg prihaja jeseni.
Foto Renault
Odpri galerijo
Renault clio pete generacije na naš trg prihaja jeseni. Foto Renault

Renault clio je za Revozovo zgodovino nedvomno doslej najpomembnejši model, po nekaj mesecih pilotnega izdelovanja najnovejše pete generacije, pa se bo danes v novomeški tovarni ob prisotnoti najvišjih predstavnikov slovenske oblasti tudi uradno začela njegova proizvodnja. Avtomobil se sicer proizvaja tudi v zanj »glavni« tovarni v turški Bursi in v manjših količinah še v Franciji v Flinsu.

Kot rečeno, je bil gledano skozi zgodovino clio za Revoz res izjemno pomemben izdelek, v dveh desetletjih so jih sestavili 2 milijona, to pa pomeni približno polovico celotne proizvodnje tovarne, v kateri so v njenih začetkih nastajale katrce in petke.

Revoz je v svojo proizvodnjo dobili skoraj vse izvedbe cliov, ne  pa čisto vseh. Prvič so tod clia začeli sestavljali leta 1993, to je bila prva generacija modela, ki se je sicer v Franciji proizvajala od leta 1990, ko je tam nasledil dotedanji model renault 5, ki so ga Revozu izdelovali še nekaj časa.  Clio 1 je v Revozu nastal v 300 tisoč primerkih, veliko pomembnejši pa je bil za Novo mesto njegov naslednji rod. Prvič zato, ker so clia 2 prvič v proizvodnjo dobili že ob njegovem prihodu na trg (ni jim bil dodan šele kasneje) in drugič zato, ker se je njegova proizvodnja odvijala rekordno dolgo, od leta 1998 do leta 2015. V tem času so jih izdelali 1,5 milijona.


Veliko obdobje druge generacije


Clio 3, ki je bil predstavljen leta 2006, pač nikoli ni bil dodeljen Revozu, nastajal je drugje. Je pa Renault v tistih časih kar dolgo vodil politiko, da je proizvajali hkrati dve generaciji enega modela, s čimer si lahko tudi razlagamo, da je bil clio 2 tako dolgo v proizvodnji v Revozu. Takrat so imeli za lokalni trg tudi posebno in dokaj povedno oznako storia in se je zaradi ugodne cene kar dobro prodajala. Na koncu so ga izvažali le še na trge severne Afrike, zadnjih nekaj tisoč primerkov še v letu 2015.

V Revozu od leta 2017 znova izdelujejo clia, na fotografiji je proizvodnja četrte generacije.<br />
Foto Jure Eržen
V Revozu od leta 2017 znova izdelujejo clia, na fotografiji je proizvodnja četrte generacije.
Foto Jure Eržen


Potem je bil v Revozu le čas twinga in njegovega tehničnega sorodnika smarta forfour, vse do leta 2017: ker omenjena nista dosegla uvodoma zelo visokih pričakovanih številk, so jima v Revozu pred dvemi leti dodali še proizvodnjo clia 4 in sicer nekako na sredini njegovega življenjskega cikla, ob t.i. medgeneracijski prenovi. Pri nas, kjer je bil clio vselej najbolj prodajan modeli in je tudi najbolj zastopan v voznem parku, so ga med drugim prodajali v posebnem opremskem paketu I feel Slovenia.  


Četrti in peti skupaj


Dodana proizvodnje clia 4 je tudi ustrezno okrepila Revozovo proizvodnja in jo postopoma znova približala letni količini 200 tisoč iz najboljših časov. Clia 4 so doslej izdelali v 150 tisoč primerkih, naj  bi se pa njegova proizvodnja nadaljevala vsaj še leto dni, vzporedno z novim cliom 5, ki naj bi jih po prvotnih načrtih samo letos v Revozu izdelali okoli 50 tisoč, v prihodnje pa seveda verjetno precej več. Novi clio bo uvodoma ponujal klasičen pogon na bencin ali dizel, prihodnje leto bo na voljo tudi hibridna izvedba, videli bomo v kateri izmed tovarn bo nastajala.

V Revozu je sicer trenutno zaposlenih 3110 rednih 400 agencijskih delavcev, lani so imeli 1,77 milijarde evrov prometa, kar 99 odstotkov so ga ustvarili z izvozom. Sestavili so 209 tisoč avtomobilov, kar je bilo opazno več kot v letu 2017 in blizu rekordu iz leta 2009 (212 tisoč). Tako kot že za prejšnje modele bodo tudi za clia 5 od Slovenije dobili državno pomoč, konkretno 6 milijonov evrov.
 
 
 

Komentarji: