Išče se partner za Jaguarja  

Avtomobilska industrija: Indijski lastniki naj bi za podjetje Jaguar/Land Rover iskali novega delničarja. Graška Magna bi odpuščala.

Objavljeno
12. november 2019 12.20
Posodobljeno
05. december 2019 10.54
Indijski lastniki menda za Jaguar/Land Rover iščejo novega partnerja. Foto Reuters
Zadnji val prestrukturiranja v avtomobilski industriji očitno še ni končan. Po nekaterih navedbah indijska Tata išče partnerja za svojo evropsko avtomobilsko enoto Jaguar/Land Rover, zanje poskušajo navdušiti nemški BMW in kitajski Geely. Hkrati pa prihajajo nova slaba finančna poročila: o hudem padcu dobička poroča Nissan, tovrstna pričakovanja vlagateljev hladi Daimler.
 
Kot poroča Bloomberg, naj bi Tata partnerja za Jaguar/Land Rover iskala zaradi potrebe po zmanjšanju stroškov in vedno večjih zahtev na področju novih pogonov. Po pisanju agencije sicer pri BMW teh namer niso hoteli komentirati, pri Geelyu pa naj bi dejali, da v tem trenutku ne potekajo nikakršni pogovori.

Jaguar/Land Rover je britanska družba s proizvodnimi lokacijami na Otoku, na Slovaškem in na Kitajskem (mešana družba), ki pa je po nedavnih konkretnih izgubah zdaj v nekakšni fazi prestrukturiranja. Lani je z obema znamkama skupaj prodala 592.000 avtomobilov, kar je bilo za pet odstotkov manj kot v  letu 2017. Večino prodaje ustvari znamka Land Rover, manjši del Jaguar. Prva je po svojem bistvu posvečena (športno-) terenskim modelom, kar pomeni na področju pogonov veliko preizkušnjo, ko je treba zniževati porabo in emisije ogljikovega dioksida.

Indijska skupina Tata je Jaguar/Land Rover leta 2003 za 2,3 milijarde dolarjev kupila od ameriškega Forda. Pri tem omenimo, da je bil samo Land Rover že v preteklosti v lasti BMW, ki ga je potem prodal Fordu.


Nissanov dobiček v brezno, Daimler svari

 
Japonski Nissan pa poroča o radikalno manjšemu dobičku, ki se je v prvi polovici poslovnega leta 2019/2020 zmanjšal za več kot 70 odstotkov na 65,4 milijarde jenov (543,1 milijona evrov), veliko manjši zaslužek so napovedali tudi za celotno poslovno leto. Podjetje, v katerem ima odločilni delež francoski Renault, je slabe rezultate pripisalo neugodnemu tečaju jena, slabim prodajnim razmeram po svetu in višjim stroškom surovin.

Kot je znano, se v tej japonski družbi soočajo tudi s krizo vodenja, ki se je začela po priprtju nekdanjega šefa zveze Renault-Nissan Carlosa Ghosna. Za njim je letos septembra  namreč odstopil tudi Nissanov prvi mož Hiroto Saikawa.

Slabše poslovne rezultate pa naj bi po pisanju Automotive News Europe pričakoval tudi Daimler, ki naj bi nekatere vlagatelje že vnaprej opozoril, da naj bodo pri pripravah napovedi o njihovem bodočem poslovanju bolj previdni, saj da bo imelo podjetje nepričakovano velike stroške za doseganje ustreznega izpusta oziroma nižje porabe v vozilih, manjše pa naj bi bilo povpraševanje po njihovih gospodarskih vozilih.