Klasični avtomobili so bleščeča naložba

Trg surovin: Eden najbolj iskanih Ferrarijevih modelov prodan za 38 milijonov dolarjev

Objavljeno
16. julij 2018 15.00
Posodobljeno
13. julij 2018 18.23
Foto Infografika Delo
Jure Štimac
Jure Štimac
Za nakup novega avtomobila je značilno, da že ob izhodu iz salona izgubi velik del svoje vrednosti. Ravno nasprotno pa velja za naložbe v klasične avtomobile.

Ti so bili v zadnjem desetletju vroča naložba, saj so svojim ljubiteljem prinesli večje donose v primerjavi z drugimi zbirateljskimi predmeti, kot so slike, vrhunska vina, kovanci, zlatnina. HAGI (Historic Automobile Group International) Top Index, indeks, ki meri vrednost transakcij s klasičnimi avtomobili prek javnih dražb ali zasebnih poslov, kaže, da so cene klasičnih avtomobilov v preteklih desetih letih zrasle za 288 odstotkov.

Rast se je sčasoma ustavila, povprečna cena klasičnih avtomobilov se je v zadnjem letu znižala za en odstotek, medtem ko so cene zbirateljskih umetnin zrasle za 21, cene vrhunskih vin pa za devet odstotkov. HAGI, neodvisna raziskovalna hiša, specializirana za redka klasična vozila, meni, da gre manjšemu povpraševanju pripisati izstop špekulativnih vlagateljev s trga, medtem ko so izkušeni zbiratelji in navdušenci bolj izbirčni ter iščejo modele z dobrim ugledom, v dobrem stanju in so redko pripravljeni seči globlje v žep.

Pri klasičnih avtomobilih je največ zanimanja za nakup Ferrarijevih modelov. Do konca aprila 2018 je bilo v enem letu prodanih 74 klasičnih ferrarijev z vrednostjo nad pet milijonov dolarjev, sledili so jim mercedesi z devetimi ter bugattiji in porscheji s po sedmimi prodanimi avtomobili. Ferrarijevi modeli so bili v preteklem letu tudi edina znamka med pomembnejšimi avtomobili, katerih vrednost je zrasla. Kljub padcu cen so dosegli kar nekaj rekordov pri prodaji klasičnih avtomobilov. Ferrari 250 GTO iz leta 1962, ki je eden najbolj iskanih modelov, saj so jih izdelali le 39 primerkov, je bil prodan za dobrih 38 milijonov dolarjev.