V Magni tudi uradno odprli proizvodni trak

Stalno obratovalno dovoljenje bo podjetje po neuradnih podatkih dobilo v letu 2020.

Objavljeno
10. julij 2019 10.07
Posodobljeno
10. julij 2019 15.57
S skoraj 150 milijonov evrov vredno prvo fazo naložbe naj bi Magna v skladu s pogodbo do leta 2022 zaposlila nekaj več kot 400 ljudi. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
J. T., S. H., STA
J. T., S. H., STA
Maribor – Avtomobilska multinacionalka Magna je danes v Hočah tudi uradno odprla svojo lakirnico, v kateri sicer že od marca poteka poskusna proizvodnja. Za povabljene goste so najprej pripravili kratke vodene oglede tovarne, na slovesnosti pa so zbrane ob premieru Marjanu Šarcu nagovorili še gospodarski minister Zdravko Počivalšek, ki je bil eden najbolj vpetih v prihod pomembnega globalnega delodajalca, predsednik Magne Europe Günther Apfalter in prvi mož hoške tovarne David Adam.

Magna naj bi stalno obratovalno dovoljenjo po neuradnih informacijah dobila v letu 2020.

image
FOTO: Jože Suhadolnik/Delo


Počivalšek je uvodoma dejal, da je danes zanj poseben in vesel dan, saj gre za odprtje največje greenfield investicije v državi ter strateško investicijo, za katero se je zavzemal od vsega začetka. »Današnje odprtje je na neki način krona našega dela in najtežji del mojega ministrovanja, saj smo morali biti potrpežljivi in usmerjeni v dialog. Metali so nam polena pod noge in nagajali, borili smo se z različnimi interesi, a globoko verjamem, da bosta druga in tretja faza gradnje dosti lažji, kot je bil prvi korak,« je povedal minister.

Magna zanj ni le vodilno podjetje v svetovni avtomobilski industriji, ampak tudi svetilnik na področju razvoja tehnologije.

Da je za omenjeni okoliš danes velik dan, je poudaril tudi premier, ki je dodal, da je »to kalvarijo« spremljal od daleč. »Včasih je v Sloveniji težko speljati kak projekt, ni pa nemogoče. Ob vsakem projektu zato lahko izrazimo veliko veselje, da je pod streho,« je pokomentiral ter zavrnil očitke, da slovensko okolje ni preveč naklonjeno naložbam. 


Preberite tudi: Magnina tovarna od znotraj

 


Eden od razlogov za naložbo so bile zapolnjene kapacitete na proizvodni lokaciji v avstrijskem Gradcu. Magnina lakirnica je po nekaj zapletih s pridobitvijo pravnomočnega okoljevarstvenega dovoljenja sredi marca z rahlo zamudo začela poskusno proizvodnjo. Po stopnjevanju proizvodnje v naslednjih tednih so redni zagon takrat napovedali do konca maja.
 

Še vedno pri poskusnem obratovanju


Kot je glede tega pojasnil Adam, za zdaj še vedno ostajajo pri poskusnem obratovanju, saj potrebujejo še nekaj mesecev za zagotovitev vseh potrebnih dokumentov, s katerim bodo prišli do dokončnega dovoljenja za redno proizvodnjo. Časa za to imajo sicer leto dni od začetka poskusne proizvodnje.

Sicer pa je Adam izrazil ponos, da jim je s težkim delom uspelo investicijo pripeljati do te točke, nadaljnja širitev pa je po njegovem odvisna predvsem od naročil.

Enako skrivnosten je bil o prihodnjih širitvenih načrtih, ki predvidevajo vzpostavitev tovarne, v katero bodo lahko proizvajali kompletne avtomobile, tudi Apfalter, ki pa je dodal, da si močno prizadevajo za to, da bi pridobili nove posle.

Avtomobilska industrija je namreč po njegovem trenutno v zelo nepredvidljivi fazi, tudi zaradi elektrifikacije in razvoja avtonomnih vozil, še zdaleč pa sedanje razmere niso primerljive z globalno gospodarsko krizo pred desetletjem.

Pomembnost prihoda Magne v Slovenijo je izpostavila tudi veleposlanica v Švici Marta Kos, pred leti veleposlanica v Nemčiji, ki je od Magne prejela sploh prvi klic o iskanju 100.000 kvadratnih metrov zemljišča v Sloveniji. »Hiter odziv v tem primeru bi moral biti normativ za Slovenijo tudi v drugih tovrstnih projektih, saj nam marsikdaj očitajo, da so postopki predolgi,« je še dejala Kosova.



Za prihod Magne je tedanja vlada Mira Cerarja sprejela poseben zakon, s katerim so pospešili postopke za naložbo, investitorjem pa nato dodelila še skoraj 19 milijonov evrov finančne spodbude.

image
FOTO: Jože Suhadolnik/Delo


S skoraj 150 milijonov evrov vredno prvo fazo naložbe naj bi Magna v skladu s pogodbo do leta 2022 zaposlila nekaj več kot 400 ljudi, v desetih letih pa naj bi ustvarila najmanj tisoč novih delovnih mest.

image
FOTO: Jože Suhadolnik/Delo


image
FOTO: Jože Suhadolnik/Delo