Na mariborskem letališču v četrtek pregled za obratovalno dovoljenje

Novi upravljavec, državna DRI, čaka na dovoljenje Javne agencije za civilno letalstvo, letališče pa bo v četrtek predvidoma zaprto.

Objavljeno
16. julij 2019 14.50
Posodobljeno
16. julij 2019 17.31
Mariborsko letališče potrebuje trajno rešitev za stabilno delovanje. FOTO: Tadej Regent/Delo
Jaka Maučec, Marborinfo, M. J.
Jaka Maučec, Marborinfo, M. J.
Ljubljana/Maribor – Na mariborskem letališču bo po sredinem izteku odpovednega roka za najemno pogodbo z dosedanjim upravljavcem, družbo Aerodrom Maribor, v četrtek po napovedih agencije za civilno letalstvo potekal fizični pregled za podelitev obratovalnega dovoljenja novemu upravljavcu, državni DRI. Ta je izvedla vse postopke za prevzem začasnega upravljanja.

Na državni inženirski in svetovalni družbi DRI so ponovili, da so izpeljali vse formalne postopke, ki so pogoj za prevzem upravljanja Letališča Edvarda Rusjana Maribor. Spremenili so tako akt o ustanovitvi in sklenili pogodbo z ministrstvom za infrastrukturo.

Manjka tako še pridobitev obratovalnega dovoljenja, ki ga izda Javna agencija za civilno letalstvo. Vlogo za izdajo dovoljenja je DRI oddala 2. julija, v četrtek pa bo agencija začela opravljati fizični pregled na letališču.

Na agenciji pravijo, da bodo po njihovih predvidevanjih nadzorniki delo res začeli v četrtek, do pridobitve obratovalnega dovoljenja pa mariborsko letališče ne bo obratovalo. Na vprašanje, kako hitro bodo obratovalno dovoljenje lahko izdali, so odgovorili, da je to odvisno od dejstev, ki jih bodo nadzorniki ugotovili pri nadzoru.

V DRI so zapisali, da čas trajanja pregleda težko predvidijo, ocenjujejo pa, da bo letališče v četrtek zagotovo zaprto ves dan. Na letališču bodo sicer delo po napovedih tudi v prihodnje opravljali isti ljudje, z istimi licencami, na isti infrastrukturi in z istimi priročniki, tako da se bo dejansko zamenjala le pogodba o upravljanju.

Ko bodo obratovalno dovoljenje enkrat dobili, bodo v DRI skladno s pogodbo z ministrstvom za infrastrukturo primarno zagotavljali pogoje za obratovanje letališča in predvidoma ohranjali obstoječo raven dejavnosti, ki je v odsotnosti rednih linij na zelo nizki ravni. Še največ letalskega prometa je v zadnjem času zaradi šolanja pilotov civilnih letal.

Mariborsko letališče bo po informacijah iz DRI v sklopu novoustanovljene organizacijske enote vodil Smiljan Kramberger.
Rešitev z DRI je sicer le začasna, saj je pogodba podpisana do konca leta 2020. Po pridobitvi obratovalnega dovoljenja bodo na ministrstvu za infrastrukturo začeli iskati trajno rešitev, ki bo zagotavljala nadaljnje obratovanje letališča in njegov razvoj.

Po poročanju Dela iz prejšnjega tedna se za sodelovanje z novim upravljavcem menda zanima graško letališče, kjer so te navedbe tudi potrdili, saj naj bi bilo njihovo vodstvo že v preteklosti v tesnem stiku z ljudmi z mariborskega letališča in so o trenutnih razmerah dobro obveščeni. Sosednji letališči bi tako v tem primeru lahko postali tudi dopolnilni.