Obtožnica proti nekdanjemu Volkswagnovemu predsedniku uprave Winterkornu

Na potezi je zdaj deželno sodišče v Braunschweigu. Škandal je zahteval že 29 milijard evrov kazni in trideset tisoč delovnih mest.
Fotografija: Nekdanjega Volkswagnovega predsednika uprave Martina Winterkorna med drugim obtožujejo posebej težke prevare. FOTO: Hannibal Hanschke/Reuters
Odpri galerijo
Nekdanjega Volkswagnovega predsednika uprave Martina Winterkorna med drugim obtožujejo posebej težke prevare. FOTO: Hannibal Hanschke/Reuters

Berlin – Več kot tri leta po odkritju velikopoteznega goljufanja nemških avtomobilskih velikanov pri merjenju dizelskih izpuhov je tožilstvo vložilo obtožnico proti nekdanjemu predsedniku uprave Volkswagna Martinu Winterkornu. 71-letnika obtožujejo posebej težke prevare, kršenja zakonodaje o varstvu konkurenčnosti in poneverb, poleg njega pa obtožujejo štiri druge, več kot trideset ljudi še preiskujejo.

O začetku sodnega postopka mora odločiti deželno sodišče iz Braunschweiga, ena osrednjih obtožb pa je, da je Winterkorn že prej vedel za goljufanja, a ni ukrepal, zaradi česar je njegovo podjetje imelo visoko dodatno škodo. Eden nekdanjih Volkswagnovih vodstvenih kadrov je septembra pričal, da je Winterkorna že leta 2011 seznanil s tehničnimi možnostmi manipulacij, nad katerimi je bil menda nekdanji predsednik uprave navdušen, kljub temu pa je v bundestagu izjavil, da pred letom 2015 ni vedel nič o tem. Winterkorn, ki je kmalu po izbruhu škandala odstopil s svojega položaja, je vsaj doslej prejemal več kot tri tisoč evrov pokojnine – na dan, pa čeprav je njegovo podjetje doslej plačalo že 29 milijard evrov kazni in je delo izgubilo trideset tisoč ljudi.

Podobne goljufije so odkrili tudi pri drugih nemških avtomobilskih velikanov in morebitne kazni zanje pripravlja tudi komisarka EU za konkurenčnost Margrethe Vestager. Po podatkih nemških medijev se jih morata še posebej bati Volkswagen in BMW, Daimler, ki je prvi sodeloval s preiskavo, pa naj bi se izvlekel z blažjimi ukrepi. Medtem pa se je izvedelo, da naj bi pri stuttgartskem podjetju pri nekaterih modelih celo po izbruhu škandala nadaljevali s »prilagajanjem« programske opreme. Prizadetih naj bi bilo 750 tisoč avtomobilov po vsem svetu.

Komentarji: