Preko spleta do vozovnic za vlak

Slovenske železnice: Za pomoč uporabnikom pri spletnem nakupu tudi brezplačna telefonska številka in video predstavitev
Fotografija: Vodja digitalnih projektov SŽ-Potniški promet Nelson Šorgo, direktor SŽ-Potniški promet Bošštjan Koren in Romana Butolen, direktorica podjetja Imovation. FOTO: Roman ŠŠipić/Delo
Odpri galerijo
Vodja digitalnih projektov SŽ-Potniški promet Nelson Šorgo, direktor SŽ-Potniški promet Bošštjan Koren in Romana Butolen, direktorica podjetja Imovation. FOTO: Roman ŠŠipić/Delo

Ljubljana - Vozovnice za vlake Slovenskih železnic (SŽ) je odslej mogoče kupiti tudi preko spleta, prihodnji teden pa bo na voljo še mobilna aplikacija. Projekt je izvedel konzorcij podjetij Imovation, Margento in Supra.

Za pomoč potnikom pri nakupu spletne vozovnice je poleg video predstavitve na spletni strani SŽ na razpolago tudi brezplačna telefonska številka 080 81 11, in sicer vsak dan med 6. do 22. uro, je pojasnil direktor SŽ-Potniški promet Boštjan Koren. Potnik ob nakupu vozovnice preko spleta, kot pravi vodja digitalnih projektov na SŽ-Potniški promet Nelson Šorgo, izbere vrsto vozovnice (enosmerna, povratna), vstopno in izstopno postajo ter uro in dan potovanja. Po plačilu kupec dobi potrdilo o nakupu vozovnice z UIC-kodo (železniška identifikacijska koda), ki si ga natisne ali shrani na mobilni telefon.


Izzivi za prihodnja leta


Uresničitev omenjenega projekta je v skladu s strategijo posodabljanja potniškega prometa na SŽ, ki med drugim tudi predvideva, da bodo po letu 2025 beležili okoli 22 milijonov potnikov (sedaj 14 milijonov). Na vprašanje, kateri izzivi so pred podjetjem v prihodnjih letih pa je Koren odgovoril, da se veselijo predvsem prihoda prvih novih 26 potniških vlakov, vpeljava brezžičnega interneta (wi-fi) na vlakih, končanje 'ticketing' projekta, tj. prenova prodajnega sistema, ob čemer načrtujejo razpis za kartomate.

Obenem bodo, kot pravi Koren, nadaljevali z omenjeno strategijo posodabljanja, kar med drugim pomeni nove dodatne storitve na postajah, P+R (Parkiraj in pelji) ter dodatne storitve, ki jih načrtujejo skupaj s partnerji v turizmu, kulturi in športu. "Naša strateška usmeritev je, da bomo poleg P+R na postajah uvedli še izposojo električnih koles, električnih avtomobilov in električnih skuterjev; slednje naj bi uvedli v naslednjem letu, kot potencialne pa smo za to izbrali že 10 mest," pravi Boštjan Koren.


Direktor SŽ-Potniški promet Bošštjan Koren. FOTO: Roman ŠŠipić/Delo
Direktor SŽ-Potniški promet Bošštjan Koren. FOTO: Roman ŠŠipić/Delo


Ponudba celovitih storitev


Cilj SŽ je biti ne samo železniški prevoznik od točke A do točke B z vlakom, ampak ponuditi celovito storitev 'Od vrat do vrat, pa pojasnjuje Nelson Šorgo glede prihodnjih načrtov. Kaj to pomeni? "Vi na primer želite priti v Berlin, mi pa vam bomo skozi enotno aplikacijo organizirali, da vas poberemo pred vrati - če pa pridete z avtom, boste vnaprej vedeli, kje lahko parkirate in si vmes na primer ogledate še sejem v Celju, zatem pa odpotujete naprej v Berlin na ogled in nazaj. Tehnološko to pomeni, da sicer ne bo ena karta za vse - kar je nerealno pričakovati -, ampak sestavljena storitev, pri čemer boste kupili le eno storitev."


Brezplačen internet na vlakiih


Med načrti so tudi zamenjava prodajnih mest skladno z uredbo o varstvu osebnih podatkov (GDPR) in vpeljava brezžičnega interneta na vlakih. SŽ so 2. novembra podpisale pogodbo za izvedbo Wi-fi omrežja, kar pomeni, da želijo do konca leta 2019 opremiti z brezžičnim internetom 32 vlakov, ki bo brezplačen. "To je pričakovan in kar realen cilj. Istočasno pa sodelujemo s Stadlerjem, da to tehnologijo enovito zagotovimo tudi na 26 Stadlerjevih vlakih. Pričakujemo, da bomo imeli v letu 2020 z wi-fi omrežjem poleg omenjenih 32 vlakov opremljenih še 26 Stadlerjevih vlakov ter vsaj še 5 dodatnih vlakov," pojasnjuje Nelson Šorgo.

In dodaja, da se bodo lahko potniki na omenjenih vlakih prijavili na brezplačni internet, dostopali do informativnih vsebin, kot so npr. vozni redi, zamude itd., hkrati pa bodo imeli na razpolago portal z igricami, tj. animacijo za otroke. "Delamo tudi na tem, da bomo imeli na off-lineu naložene vse novice, ključne informacije, tako da potnik ne bo rabil niti dostopati do interneta. Zraven bi imeli še dostop do zanimivosti o mestih na poti vlaka, tj. usmerjene informacije."


Kartomati za prodajo kart in storitev


Slovenske železnice čakajo na odobritev aktivnosti za vzpostavitev kartomatov. Cilj je 189 kartomatov v Sloveniji v naslednjih dveh letih. "Kartomat ni za nas samo prodaja železniških kart, ampak prodaja vseh storitev v okolici kartomata. To pomeni med drugim tudi prodajo kartice mestnega prometa, v katerem se potnik nahaja, ter karkoli drugega, profilirano za lokacijo, kjer se kartomat nahaja. Kartomati bodo gotovinski in negotovinski, saj ugotavljamo, da gotovina predstavlja še vedno velik segment pri plačevanju," še pravi Šorgo.

Vodja digitalnih projektov SŽ-Potniški promet Nelson Šorgo. FOTO: Roman Šipić/Delo
Vodja digitalnih projektov SŽ-Potniški promet Nelson Šorgo. FOTO: Roman Šipić/Delo


Obenem so začeli tudi z drugimi aktivnostmi, kot je vzpostavitev dodatnih prodajnih kanalov. "To pomeni, da lahko tudi nekdo drug v našem imenu prodaja karte za železniški prevoz. Moje osebno mnenje je, da je to tista aplikacija, ki se bo razširila. Rešitev je pisana na mobilne telefone, mobilne naprave, v prihodnosti pa bodo to mobilne naprave kot so ure, kožni čipi - tehnologija pa je vedno ista." Dolgoročno pa želimo delati še na digitalnem marketingu. Sicer pa je naša želja,, vse površine, ki jih imamo, skupaj z javnostjo v javnem modu zagotoviti informiranost. Želja je, da bi potniki res lahko uživali v potovanj in da so aktivno informirani, kaj se dogaja na trasi, še pravi Nelson Šorgo.


Zaposleni


Kako se bo zaradi digitalizacije spremenila struktura zaposlenih? "V prvi fazi bo približno enaka, v drugi fazi pa bomo zagotovo potrebovali mlade in zagnane strokovnjake, ki bodo nadaljevali in še razvijali našo že potrjeno strategijo," pravi direktor SŽ-PP Boštjan Koren. In dodaja, da zaposlene že pripravljajo na te izzive prihodnosti, saj imajo redna šolanja, kjer se poučujejo o novostih. "Na nas pa je, da motiviramo sodelavce, da začnejo razmišljati v tej smeri," še pravi.

Komentarji: