Renault menda pričakuje več od poroke s Fiatom

Francozi naj bi danes odgovorili na predlog združitve s Fiat Chryslerjem.
Fotografija: Foto AFP
Odpri galerijo
Foto AFP

Francoski avtomobilski proizvajalec Renault bo predvidoma danes predstavil svoj odgovor na predlog združitve z italijansko-ameriškim proizvajalcem avtomobilov Fiat Chrysler Automobiles. Odgovor naj bi služil kot podlaga za začetek pogajanj. Po nekaterih informacijah so menda Fiat pozvali k izboljšanju ponudbe.

Glede na petkove navedbe francoskega finančnega časnika Les Echos je pričakovati, da bo Renault pritisnil na Fiat, naj poda boljšo ponudbo. To bi lahko vzpostavilo trenja, ki bi ogrozila dogovor.

Predsednik Renaulta Jean-Dominique Senard je medtem v četrtek za japonski poslovni dnevnik Nikkei Business Daily dejal, da Fiatov predlog razumejo kot »najboljšo možnost za implementacijo svoje strategije«. »Sinergije bi bile lahko zelo velike,« je poudaril.
 

Francoska država naklonjena združitvi


Francoska vlada, ki je 15-odstotni lastnik francoske avtomobilske družbe, je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP naklonjena združitvi, saj je to po njenem mnenju velika priložnost za francosko avtomobilsko industrijo. Zahteva le, da se v Franciji ohranijo vse proizvodne lokacije in delovna mesta. K temu so se sicer v Fiatu že zavezali.



Hiroto Saikawa Foto Reuters
Hiroto Saikawa Foto Reuters

Izvršni direktor Renaultovega partnerja Nissan Motor Hiroto Saikawa je medtem dejal, da bi se rad sešel z vodstvom Fiata.
Fiat Chrysler predlaga združitev, s katero bi nastal tretji največji avtomobilski proizvajalec na svetu, takoj za nemškim Volkswagnom in japonsko Toyoto, v njem pa bi imela z Renaultom vsak po 50-odstotni lastniški delež. Novo podjetje bi na leto proizvedlo 8,7 milijona vozil, portfelj pa bi bil zelo širok in komplementaren, pokril bi namreč vse potrebe na trgu, od luksuznih avtomobilov do cenovno najbolj priljubljenih.
 

Združeni bi bili močnejši


Kot smo že poročali, Fiat Chrysler združitev predlaga predvsem zato, da bi se zbrala dovolj velika finančna moč za predvidene stroške razvoja novih tehnologij in prodor na ključne trge. Avtomobilska industrija je namreč pred velikimi tehnološkimi spremembami, po podatkih Bloomberga pa se trg prodaje vozil globalno ohlaja.

Ob upoštevanju Renaultovega partnerstva z japonskima Nissanom in Mitsubishijem bi nastal celo največji proizvajalec avtomobilov na svetu, skupaj bi namreč s proizvodnega traku na leto odpeljalo več kot 15 milijonov vozil. Trenutno francosko-japonsko zavezništvo proizvede okoli 10,8 milijona vozil, medtem ko jih Volkswagen in Toyota približno 10,6 milijona.
Združitev bi bila po predlogu izvedena prek novoustanovljenega krovnega podjetja s sedežem na Nizozemskem.

Komentarji: