Stavka Ryanairovih pilotov v teku, na Nizozemskem brez odpovedi letov

Po oceni prevoznika je prizadetih okoli 55.000 potnikov, saj je moral odpovedati 400 letov.
Objavljeno
10. avgust 2018 12.15
Posodobljeno
10. avgust 2018 18.42
Stavka pilotov irskega nizkocenovnega letalskega prevoznika Ryanair v Nemčiji, Belgiji, na Irskem in Švedskem je v polnem teku in povzroča težave v letalskem prometu na stari celini. FOTO: Fabrizio Bensch/Reuters
STA, G. Z., P.V.
STA, G. Z., P.V.
Stavka pilotov irskega nizkocenovnega letalskega prevoznika Ryanair v Nemčiji, Belgiji, na Irskem in Švedskem je v polnem teku in povzroča težave v letalskem prometu na stari celini. Po oceni prevoznika je prizadetih okoli 55.000 potnikov, saj je moral odpovedati 400 letov. Odpovedi pa ni na Nizozemskem, kjer je Ryanair angažiral tuje pilote.

O odpovedanih letih so poročali tudi na Hrvaškem, kjer so odpovedali 12 letov na letališčih v Puli in Zadru. Hrvaške oblasti ocenjujejo, da je brez prevoza danes ostalo več kot 2200 potnikov. 

Koordinirana stavka pilotov v omenjenih državah, največja stavka v zgodovini podjetja, se je začela ob 3.01 zjutraj, trajala pa bo do 2.59 v soboto zjutraj. Zaradi nje je irski prevoznik, ki je oral ledino na področju nizkocenovnih prevozov, odpovedal 400 od načrtovanih 2400 današnjih letov po Evropi, od tega največ, 250, v Nemčiji.

Zaradi tega bo danes po oceni Ryanaira prizadetih 55.000 potnikov po stari celini, od tega spet največ, 42.000, v Nemčiji. Po poročanju tujih tiskovnih agencij pa ni prišlo do odpovedi letov na Nizozemskem. Tamkajšnji piloti so se stavki pridružili kot zadnji in sodišče je stavko odobrilo šele v četrtek. Vendar se je Ryanair znašel in za lete z in na Nizozemsko angažiral pilote iz drugih držav, ki danes ne stavkajo.

image
FOTO: Fabrizio Bensch/Reuters


Ryanairu so pred stavko zagotovili, da lahko potniki že kupljene vozovnice za odpovedane lete zamenjajo ali pa jim bodo povrnili denar. Večini potnikov naj bi medtem že zagotovili nove lete. Na dodatne odškodnine pa v irski družbi ne pristajajo.

Piloti sicer želijo novo kolektivno pogodbo, ki bi jim prinesla boljše delovne pogoje, tem željam pa se ne želijo ukloniti v vodstvu družbe, kjer pravijo, da imajo piloti odlične delovne pogoje in povprečno letno plačo v višini do 190.000 evrov, kar je več kot pri tekmecih, kot je Eurowings, večina pa naj bi bila vsaj v Nemčiji že tudi v rednih delovnih razmerjih. Obenem so v družbi ta teden zatrdili, da so pilotom ponudili 20-odstotni dvig plač in da so pripravljeni na nadaljnje pogovore.

Sindikati zahtevajo tudi, da letalski prevoznik zaposlene zaposli skladno z zakonodajo države, v kateri delajo, in ne z irsko zakonodajo. Prav tako zahtevajo, da Ryanair sindikate prizna kot reprezentativne. Doslej so to namreč storili le za sindikate v Veliki Britaniji in Italiji.

Druga največja evropska letalska družba se že od decembra ukvarja s stavkami in zahtevnimi pogajanji, vendar pa sindikati menijo, da doslej niso dosegli pomembnega napredka v pogajanjih.

Če se je Ryanairu, ki leti v 37 držav in je lani prepeljal 130 milijonov potnikov, uspelo izogniti stavkam v močno obremenjenem božičnem času decembra lani, pa jim to ni uspelo v poletni letalski sezoni. Že konec julija so zaradi niza stavk Ryanairovih pilotov v Belgiji, Italiji, Španiji, na Portugalskem in Irskem odpovedali 600 letov, kar je prizadelo 100.000 potnikov.