Za prometno infrastrukturo je predvidenih dobrih pet milijard evrov

Vlada je sprejela načrt vlaganj v promet in prometno infrastrukturo za leta od 2020 do 2025.
Fotografija: Zaradi zmanjšanja denarja za državne ceste v prihodnjih dveh letih bo zmanjšan obseg obnov vozišč. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Odpri galerijo
Zaradi zmanjšanja denarja za državne ceste v prihodnjih dveh letih bo zmanjšan obseg obnov vozišč. FOTO: Voranc Vogel/Delo

Vlada je sprejela načrt vlaganj v promet in prometno infrastrukturo za leta od 2020 do 2025. V tem času naj bi se letna vlaganja povečala s 653 milijonov evrov na 1,15 milijarde evrov.
 
Za vlaganja v zračni in vodni promet, v investicije in obnove državnih cest, posodobitev železnic in za trajnostno mobilnost je za prihodnje leto predvidena poraba proračunskih in drugih virov v višini 653 milijonov evrov, 718 milijonov evrov za leto 2021, 1,1 milijarde evrov za 2022, milijarda evrov za leto kasneje in 1,15 milijarde evrov za 2025.

Operativni načrt vlaganj v promet. Foto Delo
Operativni načrt vlaganj v promet. Foto Delo

 
Še dodatnih dobrih 400 milijonov evrov je vsako leto predvidenih za redno vzdrževanje cest in železnic ter subvencioniranje izvajanja obvezne gospodarske javne službe javnega potniškega prometa.
 
Operativni načrt vlaganj se bo sicer spreminjal še naprej vsako leto, dinamika izvajanja ukrepov v njem pa se bo prilagajala sprejetim proračunom. Vlada namreč na predlog ministrstva vsako leto potrdi tako imenovane drsne šestletne načrte. Gradbinci si želijo stabilnih vlaganj. Vendar proračuna za prihodnji dve leti namenjata manj denarja za investicijsko vzdrževanje državnih cest kot v zadnjih treh letih, zato bo obnov in gradenj cest manj od predvidenega.
 

Trajnostna mobilnost v Ljubljani

 
Vlada se je tudi seznanila z akcijskim načrtom udejanjanja trajnostne mobilnosti na širšem območju Ljubljane. Prihodnje leto bo ministrstvo za infrastrukturo začelo pripravljati revizijo resolucije o nacionalnem programu razvoja prometa in pri tem upoštevalo rezultate iz nacionalnega energetskega in podnebnega načrta (NEPN) ter študije regionalnih železniških prog, vključno z ljubljanskim železniškim vozliščem, je zapisano v vladnem sporočilu za javnost.

Preberite še:

Komentarji: