Koper − Ob lanskoletnem zaključku poglabljanja morskega dna v prvem bazenu koprskega pristanišča na −14 metrov so v Luki Koper za letos napovedali nadaljevanje poglabljanja še za dodaten meter. Pripravljalna dela so se začela z bagrom Borr, ki opravlja tehnično zahtevno poglabljanje pod nosilno konstrukcijo pomola, torej med piloti. Ob tem pomolu pristajajo kontejnerske ladje.
Dno poglablja nizozemska družba Van Oord
Bager Borr bo delo končal predvidoma v enem mesecu, so sporočili iz Luke Koper, avgusta pa prihaja v pristanišče večji bager Dravo Costa Dorada, ki je v Luki Koper delal že lani. Bager je v lasti nizozemskega podjetja Van Oord, ki se je uspešno prijavil na javni razpis. Bager bo 66.000 kubičnih metrov izkopanega materiala izsesal in odložil v pripravljeni kaseti v zaledju pristanišča. Vrednost teh del je 1,7 milijona evrov. Poglabljanje sofinancira Evropska unija iz programa TEN-T v okviru projekta NAPADRAG, ki se nanaša na izboljšanje morskih dostopov v pristaniščih severnega Jadrana.
Konkreten potek del je odvisen od prometa v prvem bazenu in zasedenosti privezov, saj ima pretovor zabojnikov absolutno prednost. Poleg tega bo na vplovnem kanalu v prvi bazen prav tako potekalo poglabljanje, za kar je zadolžena Uprava RS za pomorstvo. Ta je pogodbo za opravljanje del sklenila s podjetjem Luka Koper INPO, ki je že lani kanal poglobilo na −14,7 metra in je moralo dela ustaviti, ker je zmanjkalo prostora v kasetah za odlaganje mulja. Preostalih 30 centimetrov morskega blata vzdolž kanala bodo odstranili z drugim bagrom, saj je bager Martin Krpan, ki je v lasti Luke Koper INPO, star že 45 let in je letos odšel v pokoj.
Letos petina več pretovorjenih kontejnerjev
»Poglobitev morskega dna na južnem delu prvega pomola je del širšega projekta povečevanja kapacitet kontejnerskega terminala, ki v zadnjih letih dosega največjo rast med blagovnimi skupinami. Lani smo pretovorili dobrih 674.000 TEU (kontejnerska enota), samo v prvi četrtini letošnjega leta pa je bila rast zabojnikov kar 19-odstotna,« je investicije v kontejnerske zmogljivosti pojasnil predsednik uprave Luke Koper Dragomir Matić.
Poleg poglabljanja v Luki Koper v teh dneh urejajo tudi dodatne površine za prazne kontejnerje v zaledju terminala, kjer bodo z utrditvijo nosilnosti tal lahko skladiščili do sedem zabojnikov v višino. V izdelavi je tudi že dokumentacija za dokončno ureditev skladišča praznih kontejnerjev, ki vključuje ureditev dodatnih skladiščnih površin, gradnjo popravljalnice in pralnice kontejnerjev, novega železniškega tira ter prostora za pregled frigo kontejnerjev.