Ime dneva: Boštjan Lipnik, portal Ribiskekarte.si

Tovrstnih portalov v tujini ni, zato želijo postati mednarodno informacijsko središče za ribolov.
Objavljeno
29. avgust 2014 15.59
Bostjan Lipnik Ljubljana 29.8.2014
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Portal Ribiskekarte.si posreduje pri nakupu ribolovnih dovolilnic, a njihovi cilji se ne ustavijo pri tem. Svoj model želijo prenesti v tujino in postati mednarodno informacijsko središče za ribolov.

Idejo za portal so snovalci dobili na podlagi lastnih ribiških izkušenj in opažanj, da ne obstaja neki centralni portal, ki bi ponujal pregled nad ribičijo v Sloveniji in izkoristil tehnologije za nakup ribiških dovolilnic na spletu 24 ur na dan.

V Sloveniji je 64 ribiških družin in z vsako posebej se dogovorijo za prodajo dovolilnic na njihovem portalu. Zdaj sodelujejo že s 55 odstotki ribiških družin in dodajajo še nove. Dodali so tudi program nakupa unikatne kode za ribolov na morju. »Mi prevzamemo administracijo, tako da ribiške družine nimajo stroškov izdaje ribolovnih dovolilnic. Poleg tega takšna prodaja omogoča boljši nadzor, manj možnosti ponarejanja in večjo preglednost. Žal pa vsi tega ne vidijo tako, saj jih je strah novosti,« razlaga direktor in ustanovitelj podjetja Terra Nullius, ki stoji za projektom, Boštjan Lipnik.

Združevanje ribiškega turizma

Portal je namenjen domačim in tujim ribičem in je preveden v šest tujih jezikov. Vsak mesec ga obišče okoli 13.000 obiskovalcev, od tega je 30 odstotkov tujcev. Zdaj se financirajo iz lastnih sredstev, nekaj tudi od provizije, ki jo poberejo za prodajo dovolilnic, prijavili pa so se tudi na razpis podjetniškega sklada P2. »Če bi hoteli od tega živeti, bi morali večino prometa z dovolilnicami preusmeriti prek našega portala. To bo verjetno mogoče čez nekaj let. Določene ribiške družine že razmišljajo, da bi dovolilnice prodajale samo na spletu,« razlaga Lipnik.

Širša vizija načrtovalcev portala, ki so se kalili v podjetniškem inkubatorju TSstartup, je združitev vseh, ki so v Sloveniji povezani z ribiškim turizmom. »Slovenija je v špici ribolova in muharjenja, a nikoli se nismo znali predstaviti kot celota, ampak je vsak skrbel za svoj vrtiček. To poskušamo z našim centrom spremeniti in turistom ponuditi Slovenijo kot celoto,« pravi Lipnik. Zato so se povezali s portalom Slovenia Info, sodelujejo s turističnimi informacijskimi centri in lokalnimi turističnimi organizacijami, a vsi ne vidijo priložnosti v tem.

Skladno s sodelovalnim motom že pripravljajo nadgradnjo portala, ki bo ponujal tudi povezave do kulinaričnih izkušenj, nastanitev, ribiški vodnik in trgovine, vse prilagojeno določeni lokaciji, ki jo ribič išče. Za to pa bodo zaračunavali članarino.

V Evropi 40 milijonov ribičev

Poleg tega imajo v načrtih širitev modela v tujino, saj je samo v Evropi več kot 40 milijonov ribičev, kar ponuja veliko priložnosti. Pogovarjajo se že s pristojnimi v Srbiji, po osvojitvi Balkana pa merijo na severne sosede. Ker v tujini tovrstnih portalov ni, si želijo postati mednarodno informacijsko središče za ribolov, ki bo hkrati družbeno omrežje za ribiče. Projekt zdaj daje redno zaposlitev dvema, imajo pa tudi devet zunanjih sodelavcev, od tega pet prevajalcev.