Ime dneva: Damir Kervina, Primeris 

Z aplikacijo rešujejo težave nenaslovljenih lokacij na Balkanu in v Braziliji. Priložnosti v Južni Ameriki, Afriki in Aziji.
Objavljeno
17. april 2015 18.55
Damir Kervina in Matjaž Tercelj,podjetje Primeris,Ljubljana Slovenija 17.04.2015
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Se vam je že kdaj zgodilo, da niste mogli najti apartmaja, hiše, trgovine, čeprav ste imeli pravi naslov? Reševanja teh težav so se lotili v ekipi, ki je zasnovala storitev Naymit, ki rešuje težave nenaslovljenih lokacij. Z njo osvajajo trge Balkana in Brazilije, potencial pa je globalen.

»Naymit je bil projekt, ki nas je kot ekipo pripeljal skupaj,« o začetkih govori direktor podjetja Primeris Damir Kervina in nadaljuje: »Zato smo ustanovili podjetje Primeris, ki se ukvarja z izdelavo programske opreme po naročilu in z lastnimi produkti.«

Idejo za Naymit so Kervina, Matjaž Tercelj, ki je tehnični direktor, Tjaša Krisper Kutin, ki pomaga pri marketingu in človeških virih, in oblikovalec Miha Maček dobili v sosednjih državah, saj je na Balkanu veliko hiš, ki nimajo popolnega naslova, zato jih navigacijske naprave ne najdejo. »Razmišljati smo začeli, da bi se lahko v času, ko imamo na voljo vso to tehnologijo, lociranja objektov lotili drugače,« pravi Kervina. Zamislili so si spletni koncept, na podoben način, kot delujejo spletne domene. »Kot vas neka domena pripelje na določen spletni naslov, bi vas lahko poljubno ime oziroma geodomena, pripeljala do poljubnega objekta,« o zamisli govori Kervina.

Naymit deluje preko spletne strani ali mobilne aplikacije, in sicer tako, da uporabnik na zemljevidu označi, kje se nahaja njegova hiša, trgovina, poslovni prostor ipd. in jo poimenuje. To ime pripada samo tej lokaciji, lahko pa doda tudi nekaj opisov in fotografij lokacije. »Ključna prednost je v tem, da lahko celotno informacijo o lokaciji in dostopu do nje ljudem poveste samo z enostavnim imenom, tako odpadejo vse razlage in pojasnila,« pravi Kervina.

Globalni potencial

Usmerili so se v okolja, kjer je ta problem pereč, kot so Hrvaška, Srbija, Bosna, Črna Gora in Bolgarija, testirali so tudi v Braziliji, a kot pravi Kervina, je potencial globalen, od Južne Amerike, Afrike do Azije. »Večina planeta nima naslovov urejenih tako, kot smo navajeni. Na primer države v arabskem svetu sploh ne poznajo koncepta naslovov,« razlaga.

Njihova konkurenca so večinoma startupi, ki imajo podobne ideje, a kot poudarja Kervina, jim še niso prava konkurenca. »Za vse nas pa je odločilno, ali bomo k sodelovanju uspeli pritegniti velike igralce iz panog navigacije, aplikacij za navigacijo in spletnih zemljevidov. Dokler ti sami ne razvijejo svoje ali pa podprejo katere od obstoječih rešitev, je naš domet omejen,« poudarja Kervina.

Začeli so z nekaj lastnimi sredstvi, kasneje so pridobili zasebno investicijo iz Slovenije in bili sprejeti v pospeševalnik Wayra, kar jim je prineslo še nekaj prepotrebnih sredstev za tehnični razvoj produkta, delovanje zagonskega podjetja in raziskovanje trga.

Iščejo strateškega partnerja

So še v fazi testiranja različnih monetizacijskih mehanizmov, ugotavljajo pa, da bodo morali dobiti strateškega partnerja, bodisi iz industrije navigacije oziroma zemljevidov, bodisi iz turizma (portali za spletne rezervacije ipd.). Aplikacija je brezplačna, vizija celega produkta pa je plačevanje zasedanja imenskega prostora, podobno kot pri nakupu domene.

Ker imajo oči nenehno odprte za nove priložnosti, so se podali v nov projekt in že začeli testirati Rent A Net, brezžični internet, ki ga vgrajujejo v avtomobile za izposojo. Pilotni projekt poteka v sodelovanju s slovenskim podjetjem za izposojo vozil Atet rent-a-car. Po besedah Kervine opaznejše konkurence, ki bi se zadeve lotila na podoben način, še niso našli.

Internet v avtomobilu

Nekateri izposojevalci avtomobilov sicer ponujajo prenosne naprave za najem, ki omogočajo povezljivost, a si zelo malo ljudi to omisli. »Eden izmed vzrokov je po naše tudi ta, da imaš pri izposoji že tako dovolj stroškov, doplačil in papirologije, da o internetu niti ne razmišljaš, čeprav bi ti po tem, ko se izgubiš prav prišel,« pravi Kervina.

Zadeva je zamišljena tako, da bi bile sponzorirane strani (na primer turističnih destinacij) brezplačne, za ostalo bi bilo treba plačati. Po pozitivnih rezultatih testnega obdobja, se bodo najprej širili v regiji, priložnosti za prihodnje pa vidijo tudi pri izposojevalcih plovil in avtodomov.