Ime dneva: V podjetju Gotoky izdelali pametni voki-toki, ki je pritegnil velika podjetja

Brezplačna komunikacija s pametnim telefonom, kjer ni mobilnega omrežja.

Objavljeno
20. maj 2016 18.34
podjetje Gotoky v Ljubljani, 18. maja 2016 [Gotoky,Ljubljana,podjetja]
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – V podjetju Gotoky so razvili napravo, ki omogoča brezplačno komunikacijo s pametnim telefonom, kjer ni mobilnega omrežja. Kalili so se v prestižnem nizozemskem pospeševalniku, kjer so bili izbrani za najbolj perspektiven start-up generacije.

Prvi tržni segment, ki se ga lotevajo v Gotokyju so končni uporabniki, aktivni ljudje (smučarji, snowbordarji, kolesarji, trekerji). Naprava Gotoky pa ni namenjena le varni rekreaciji, ampak je skoraj obvezen pripomoček ob naravnih nesrečah, ki pustijo mesta in območja brez mobilnega omrežja več dni ali tednov.

Najbolj perspektiven start-up generacije

V Sloveniji smo navajeni na dobro pokritost z mobilnim omrežjem, a drugje, še posebno velikih državah, kot so ZDA, Kanada, Rusija in Avstralija, pa ni tako. Prav zato so te za Gotoky zanimivi trgi. »Dobili smo že povpraševanje iz Južne Amerike, Indije in Avstralije, vsak trg pa ima svoje preference. Tako je Evropa bolj usmerjena v rekreacijo, ZDA in Avstralija pa v pripomoček za primer nesreče,« razlaga soustanoviteljica Gotokyja Katja Lipičnik.

Ekipa, ki je bila med finalisti za start-up leta, je podjetniško znanje pilila v nizozemskem pospeševalniku Startupboothcamp HighTechX, kjer je bila izbrana za najbolj perspektiven start-up generacije. V pospeševalniku, ki je eden največjih za hardware na svetu in temu primerno je sestavljen tudi program, so v treh mesecih intenzivnega programa predelali vse teme, ki so nujne za vstop na globalni trg in pripravo na investitorje.

»Poudarek je bil predvsem na poslovnem znanju in mreženju. Kako postati prepoznaven, kako potrkati, na primer na vrata Vodafona. Učili so nas razmišljati na široko. Slovenci smo namreč preveč skromni in si ne upamo razmišljati o sodelovanju z velikim globalnim podjetjem,« razlaga Lipičnikova.

Nizozemski pospeševalnik omogoča mreženje v enem najboljših poslovnih ekosistemov v Evropi in združuje 140 podjetij, med katerimi so najbolj prepoznavni Phillips, Intel in IBM. »Tako smo lahko veliko ljudi vprašali, ali sploh potrebujejo tako napravo,« pravi Lipičnikova in dodaja: »Ko smo bili v pospeševalniku, se nam je odprl ogromen medpodjetniški trg (B2B).«

Na trgu ZDA in Evrope prihodnje leto

Razvoj naprave so financirali iz njihovega prvega zagonskega podjetja, digitalne agencije Numo, in s sredstvi iz razpisa P2. Skozi razvoj primarnega produkta in testiranje trga so se odločili za določene spremembe. Tako so spremenili frekvenco in način delovanja.

»S tem smo dobili večji doseg v mestu. Ker po zakonu lahko uporabljamo večjo oddajno moč, imamo tudi večji doseg,« razlaga soustanovitelj Denis Lončar in dodaja: »Ta sprememba nam omogoča tudi podatkovno inkripcijo, kar pomeni, da ne more nekdo drug prestreči podatkov oziroma razbrati, kaj se nekdo pogovarja.« Prav tako je po novem omogočena glasovna komunikacija ena na ena, kar prej ni bilo možno.

Gotoky so že predstavili civilni zaščiti v Sloveniji, vojski na Nizozemskem, zanje se zanima tudi nizozemski mobilni operater KPN, pa tudi Vodafone ni ravnodušen. Zato bodo Gotoky prilagodili tudi za tovrstne uporabnike. Sama naprava ostane sicer enaka, prilagoditi pa bo treba aplikacije.

Po načrtih bodo na trg Evrope in ZDA vstopili prihodnje leto, kjer bo produkt končnim kupcem na voljo po prednaročniški ceni 150 dolarjev (okoli 132 evrov) za dve napravi, v redni prodaji pa bo cena 300 dolarjev (okoli 264 evrov) za par.

Gotokyja bodo izdelovali doma

Tudi drugim tujim podjetjem priporočajo Slovenijo, saj imamo pri nas visoko kakovost izdelave vezij. Sicer zmogljivosti niso takšne kot na Kitajskem, je pa nadzor nad proizvodnjo, sploh prvih izdelkov, večji.

Za zdaj sta konkurenta na trgu dva, oba v ZDA. Eden ponuja bolj okrnjeno različico, drugi pa je še v fazi prednaročil in je usmerjen na ameriški trg. A kot poudarjata sogovornika, je na trgu dovolj prostora za več akterjev.

V začetku prihodnjega leta bodo zagnali tudi kampanjo na Kickstarterju, ki je pomemben kanal promocije za ameriški trg. Prav tako bodo šli na platformo Indiegogo, ki je promocijski kanal za evropski trg. Z njima bodo potipali trg.

»Ni nas strah, če v kampanjah ne bomo uspešni, ker bomo projekt v vsakem primeru izpeljali, saj imamo druge kanale za prodajo,« pravita soustanovitelja Gotokyja Katja Lipičnik in Denis Lončar.