Ime dneva: Poganjalec, skiro in trikolesnik v enem

Za svoj zamisel si je Matjaž Loc prislužil priznanje Spirita za najboljšo inovacijo v kategoriji posameznikov.
Objavljeno
20. november 2015 17.25
Slovenski forum inovacij v Šempetru pri Novi Gorici, 17. novembra 2015 [Slovenski forum inovacij,Šempeter pri Novi Gorici]
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Kot trener mladih košarkarjev je moral Matjaž Loc otrokom nenehno ponujati nove vaje skozi igro in z različnimi pripomočki. Tako je dobil zamisel za eno igračo, s katero bi lahko že pri najmlajših razvijali ravnotežje in motorične sposobnosti. Tako je v pol leta nastalo vozilo Lucky 3 in 1, ki je prva kombinacija lesenega poganjalca, skiroja in tricikla v enem.

»S šestimi osnovnimi elementi lahko sestaviš tri osnovne igrače,« razlaga Loc in nadaljuje: »Medtem ko otroci lovijo ravnotežje in zavijajo s krmilom, se lahko z vsemi tremi različicami učijo osnovnih telesnih gibov za kasnejšo uspešno vožnjo s kolesom.« Izdelek je nastal v domači delavnici, iz slovenskega lesa, oblikovati pa je bilo treba vsak del posebej, tako da se lahko prilagaja vsaki igrači in da so mere prave za otroke od 18. meseca do četrtega leta starosti. »Posameznih igrač je veliko, takšne, ki bi vse združila v eni, pa še ni. To je naša prednost in dodana vrednost, pa še lesena je,« o izdelku pravi Loc. Igrača rešuje problematiko kopičenja igrač, shranjevanja, stroškov in dolgoročne uporabnosti.

Potrebuje sredstva za zagon podjetja

Matjaž Loc, po izobrazbi ekonomist, je za svoj izdelek prejel priznanje Spirita za najboljšo inovacijo v kategoriji posameznikov. Pravi, da tega ni pričakoval. »Vedel sem, da je produkt dober, a nisem pričakoval, da se bom pobral najvišjo nagrado. Ta je dobra referenca za naprej,« pravi Loc.

Razvoj izdelka je financiral sam, zdaj išče sredstva za zagon podjetja in proizvodnje. Slovenski forum inovacij je bila priložnost, da se predstavi širši javnosti in s predstavitvijo je Matjaž zadovoljen, saj je prinesla precej zanimanja za njegov izdelek in nekaj poslovnih sestankov.

S produktom se je preizkusil tudi na Kickstarterju, a je bila kampanja neuspešna, ker mu ni uspelo pritegniti tujih medijev. »Težava je bila to, da sem bil v ekipi za vse večinoma sam. Pomagala sta mi dekle in prijatelj, ko sta imela čas. Dva meseca pred kampanjo smo naredili akcijo prek naših kanalov in odziv je bil odličen. Dobili smo veliko naročil, a šepalo je pri podpori tujih medijev, ki pa je nujna za uspeh kampanje na Kickstarterju,« razlaga Loc.

Patent za ameriški in evropski trg

V kampanji so si za cilj postavili 15.000 dolarjev (okoli 13.860 evrov), ki jih po besedah Loca še vedno potrebuje. »Potrebujem začetni kapital, da lahko odprem podjetje, financiram pridobitev certifikatov in naredim večjo serijo izdelkov, kar zmanjša strošek za material,« pravi Loc in dodaja, da je odprt za vse ideje. Če bi že imel podjetje, bi samo s povpraševanjem s foruma inovacij lahko prodal najmanj 30 izdelkov.

Izdelek je Loc patentiral za evropski in ameriški trg ter je v fazi pridobivanja certifikatov, ki so za otroške igrače zelo zahtevni in niso poceni. Za izdelavo votil, ki bi jih bilo treba izdelati za podpornike kampanje na Kickstarterju, je bil dogovorjen s svojim nekdanjim delodajalcem. Ko in če pa bi se zgodba razširila v mednarodno, bi za izdelavo večjega števila Lucky 3 in 1 moral poiskati večje podjetje.

»Želim si, da bi bil izdelek slovenski, da bi lahko nosil oznako 'narejeno v Sloveniji' (made in Slovenia),« pravi Loc. Ko se bo začela proizvodnja, bo izdelek ponudil tudi butičnim, specializiranim prodajalnam z lesenimi slovenskimi izdelki.