Ime dneva: Tim Potočnik, Eurosender

Ekipa slovenskega zagonskega podjetja je razvila orodje za cenejše pošiljanje paketov po Evropi.
Objavljeno
16. januar 2015 17.27
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Ekipa zagonskega podjetja Eurosender, ki je razvila orodje za cenejše pošiljanje paketov in prtljage, se je kalila v nemškem pospeševalniku ProSiebenSat.1. Veselijo se tudi vključitve v lizbonski Beta-i.

Do ideje za Eurosender so prišli na podlagi izkušnje ob študiju v tujini, kjer je imel eden od treh soustanoviteljev težave pri pošiljanju paketov domov. »Ugotovili smo, da je težko dobiti ponudbe različnih kurirjev, sploh, če ne govoriš lokalnega jezika. Njihove aplikacije so ponavadi prilagojene poslovnim uporabnikom, za končnega uporabnika pa je hitro naročanje prek spleta težko. Poleg tega so cene visoke. Ti trije razlogi so bili glavni, da smo se lotili postavljanja kurirske mreže in rešili vse omenjene težave,« o začetkih govori Tim Potočnik.

Eurosender je rezervacijski sistem za pakete, podobno kot že dobro delujoči sistemi za nakupe letalskih vozovnic, rezervacije hotelov, rent-a-carov ipd. »V vseh teh panogah se je naš poslovni model izkazal za zelo dobrega, v logistiki pa ni še nobenega močnega ponudnika, zato to želimo postati mi,« pravi Potočnik in dodaja, da na ameriškem trgu so podjetja, ki uporabljajo tak sistem za pošiljanje mednarodnih paketov, v kontinentalni Evropi pa resne konkurence ni.

Od študentov do majhnih podjetij

Eurosenderjeve stranke so študenti na izmenjavi, izseljenci, poslovneži, športniki z veliko prtljage, manjše spletne trgovine ter mikro in manjša podjetja, ki veliko uvažajo iz držav EU. »Pogosto se na primer zgodi, da nemška trgovina ne pošilja v Slovenijo, v takem primeru naš kurir pobere paket v Nemčiji, mi pa ga dostavimo vam v Slovenijo,« razlaga Potočnik.

Ekipa se je kalila v nemškem pospeševalniku ProSiebenSat.1, ki je v lasti istoimenske televizije. Ta se namreč zaveda, da bo na dolgi rok moč televizije začela ugašati, saj se vse seli na splet, zato že zdaj strateško vlagajo v internetna podjetja po Evropi.

Iz nemškega v lizbonski pospeševalnik

»Želeli smo v enega od najboljših evropskih pospeševalnikov, zato smo se prijavili v ProSiebenSat.1 prek njihove spletne aplikacije. Kot mlada in zagnana ekipa z dobro idejo, ki rešuje problem na trgu, smo jim bili všeč, zato so nas povabili najprej na pogovor prek Skypa, kasneje pa še kot enega od dvajset zagonskih podjetij na predstavitev upravi podjetja. Sprejeli so nas v trimesečni program pospeševalnika, v katerem smo se ogromno naučili,« o dobrih izkušnjah v tujini razlaga Potočnik. Poleg tega so se dogovorili tudi za sodelovanje z lizbonskim pospeševalnikom Beta-i, ki je eden najboljših za portugalski in španski trg, kjer bodo preživeli tri tedne.

Eurosender deluje po celotni Evropi, razen nekaterih manjših otokov, Cipra in Malte. Ožja ekipa šteje tri člane, soustanovitelje, in več zunanjih sodelavcev, se pa bo zaradi hitre rasti kmalu povečala. Dobili so tudi naložbo Silicijevih vrtičkov, ki je namenjena predvsem marketingu. Dolgoročno želijo pritegniti še kakšnega nemškega investitorja, njihov cilj pa je postati booking.com za pošiljanje paketov.