Ime dneva: Zavarovalnice na udaru veriženja blokov

InsurePal razvija tehnološko platformo in zavarovalniške module po metodi socialnega vplivanja. ICO 16. januarja.

Objavljeno
12. januar 2018 18.18
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Ekipa zagonskega podjetja InsurePal bo 16. januarja z javno razprodajo kripto žetonov začela zbirati sredstva za razvoj zavarovalne platforme, ki deluje na tehnologiji blockchain.

S prodajo kriptožetonov bodo zbirali do 18 milijonov dolarjev, ki jih potrebujejo za razvoj tehnološke platforme in zavarovalniških modulov po metodi socialnega vplivanja ter pridobivanje regulativnih dovoljenj in sklepanje mednarodnih partnerstev, prek katerih načrtujejo globalno rast. Mednarodna ekipa pod vodstvom Matjaža Petermana in Tomaža Volka se je podala v eno najbolj okorelih in reguliranih industrij, ki se je po besedah Petermana desetletja uspešno upirala spremembam.

»Konkurence praktično ni ali pa se ta pojavlja zgolj v obliki visokotehnoloških nišnih produktov, ki zavarovancem ne omogočijo celostnega kritja, predvsem pa nimajo niti ustreznih pravnih dovoljenj niti kapitala, ki bi jim omogočila dovolj hitro širitev,« pravi. Dodaja, da so zavarovalnice, da bi si zagotovile rast in dovolj kritja, dolga leta v svojo shemo sprejemale čisto vse stranke, kar se danes pozna v slabi segmentaciji in visoki stopnji goljufij, posledično pa v previsokih cenah premij za zavarovance z neoporečnim vedenjem.

Zato so razvili metodo zavarovanja s socialnim vplivanjem, ki je primerna za zavarovance, ki preplačujejo zavarovanje v korist neodgovornih. Pogosto se namreč dogaja, da posamezniki zavarovalnicam prijavljajo neupravičene škode, tudi zato, ker so prepričani, da škodo izplačuje zavarovalnica, kar pa ni res, pravijo v ekipi. Z višjo vplačano premijo škoda namreč postane breme vseh ostalih zavarovancev.

Nagrade za odgovorne zavarovance

»Metoda socialnega vplivanja deluje tako, da s popustom nagradimo osebo, ki pridobi poroka za zavarovanje. V tem primeru nam (kot zavarovalnici) porok jamči, da zavarovanec v prihodnjem letu ne bo prijavil škode po svoji krivdi; za svoje jamstvo pa je porok tudi finančno nagrajen. Če so osebe, ki vplačujejo v primeru škode, zavarovancu bližje, denimo prijatelji oz. družinski člani, postane tudi veliko jasneje, kdo pokriva razliko, s čimer zavarovanec dejansko postane demotiviran za prijavljanje tovrstnih škod. Tako se model Insurepal obrestuje za vse - seveda v primeru, ko zavarovanec škode ne prijavi. V škodnem primeru pa je porok tisti, ki je zavarovalnici prisiljen vplačati tako pridobljene dodatne popuste zavarovanca kot tudi svojo nagrado in določen pribitek,« o tem, kako deluje model zavarovanja s socialnim vplivanjem, pojasnjuje Volk.

Poleg tega dobri in skrbni zavarovanci pokažejo drug na drugega in oblikujejo podskupino odgovornih in skrbnih zavarovancev, ki škode lahko poravnavajo med seboj. S tem prenehajo plačevati za neodgovorne, ki praviloma težje najdejo poroka, da bi finančno jamčil za njih. Vsa ta jamstva so navzgor omejena. Zavarovanci pa sami izberejo omejitev glede na njihove zmožnosti in glede na zaupanje v zavarovanca. Popusti so sorazmerni z višino finančnega poroštva, ki ga je porok še pripravljen prevzeti nase.

Druga oblika zavarovanja je zavarovanje tistih poslovnih transakcij, ki se danes odvijajo s tehnologijo veriženja blokov. Na tem področju so identitete posameznikov lahko tudi anonimne, kar povečuje nezaupanje med deležniki in zavira rast. »Z uvedbo zavarovanja bomo bistveno povečali zaupanje in pospešili izvajanje transakcij, saj bodo vsi deležniki vedeli, da bodo v primeru neuspešne transakcije prejeli zavarovalnino,« pojasnjuje Volk.

Inovacijo bodo patentirali

Poslovni model sta Peterman in Volk podprla s kalibracijskimi izračuni in za inovacijo vložila patent v ZDA in globalno. »Na platformi insurepal objektivno oceno zavarovančevega vedenja pridobimo s finančnim jamstvom njegovega poroka; s tehnologijo veriženja blokov pa omogočimo razbremenitev poslovnih procesov in popolno transparentnost. Zato naša zavarovalnica v shemo pridobi najmanj tvegan segment zavarovancev, ki jim lahko ponudimo številne ugodnosti, bolj prilagojene storitve, predvsem pa cenovno ugodnejše zavarovanje,« pravi Volk.

Platforma bo začela delovati v prihodnjih šestih mesecih, ko bodo začeli prvi zavarovalniški pilot, avtomobilsko zavarovanje v Veliki Britaniji. »To je sicer ekstremno konkurenčen in za zavarovalništvo zahteven trg, kjer posebej mladi vozniki plačujejo izjemno visoke zavarovalne premije. Z metodo socialnega vplivanja želimo med njimi napraviti ustrezno selekcijo in jih hkrati s finančnimi nagradami spodbuditi k varni vožnji,« napoveduje Peterman.