Italijanske prenočitve za milijone turističnega izplena

Zaslužek je odvisen od trga pri sosedih, ki pa zadnje čase zadovoljivo cveti. Prva naloga bo zdaj goste zadržati dalj časa.

Objavljeno
21. julij 2016 22.18
NOVA GORICA 24.04. 2012 igralnica v Perli. Foto ALESS CCERNIVEC/Delo
Blaž Močnik
Blaž Močnik

Nova Gorica – Novogoriški Hit je pred poslovno najpomembnejšim mesecem leta, vendar družba neučakano pogleduje v bližnjo prihodnost, saj so rezultati prvega polletja spodbudni. Za nameček Slovenija zaradi spremenjenih geopolitičnih razmer pridobiva z italijanskimi gosti.

Do konca junija so v Hitu presegli letošnji poslovni načrt in v tem času že presegli 70 milijonov bruto realizacije. V prvih šestih mesecih so imeli skoraj 80.000 prenočitev, to je dobre tri odstotke več kot leto poprej, skoraj štiri odstotke pa je višja tudi igralniška realizacija. »Grobe ocene kažejo, da smo ob prvem polčasu dosegli dober milijon evrov dobička iz poslovanja več od načrtovanega. Pomembna rast ob različnih tržnih naporih izhaja iz obiska kitajskih gostov iz Italije. Zavedamo se, da so to tudi gostje italijanskih igralnic in da konkurenca nikoli ne počiva. Veliko truda bo treba vložiti, da bomo načrtovano do konca leta tudi uresničili. Avgust je tisti ključen mesec, po katerem bomo, upam, lahko precej lažje ocenjevali poslovanje do konca leta,« napoveduje predsednik uprave Hita Dimitrij Piciga.

Največ italijanskih gostov

Novogoriška igralniška družba, ki se je lani otresla rdečih številk, je kar 90-odstotno odvisna od italijanskih gostov. Lani so Italijani ustvarili 474.071 prihodov, to je 8,7 odstotka več kot leta 2014. Obenem so ustvarili 1.028.628 prenočitev ali 8,8 odstotka več kot leta 2014. Še vedno jih največ zavije v igralne salone, vendar se povečuje delež kongresnega turizma, športnikov in občasnih prehodnih gostov. »Gostje povprašujejo po dobri hrani, vinskih destinacijah, termalnih storitvah in prvi svetovni vojni,« pojasnjuje predstavnica za odnose z javnostjo Lavra Peršolja. Prva naloga družbe bo zdaj goste zadržati dalj časa in tako iztržiti še več z igralništvom in dodatnimi storitvami, dodaja Piciga. »Nov Hotel Mond, ki bo vsebinsko sklenil in povezal ponudbo na Štajerskem, pomeni protiutež in hkrati omogoča še tesnejše sodelovanje med posameznimi Hitovimi destinacijami. Posledično pa tudi zmanjšanje odvisnost od italijanskega trga,« pravi Piciga.

Nadpovprečni julij

Julijski rezultati Hita so nadpovprečni, saj so na Goriškem gostili tri večje dogodke (italijansko prvenstvo v biljardu in boksu, nazadnje pa še skupino 500 madžarskih turistov, ki so raziskovali dediščino prve svetovne vojne). Pred vrati je še festival v pokru.

V tednu okoli 15. avgusta bo sezona na vrhuncu. »Več uspešno izpeljanih projektov je destinacijo Nova Gorica in družbo Hit umestilo na evropski zemljevid prirediteljev večjih in organizacijsko zahtevnih prireditev. Ne nazadnje so bili prav ob italijanskem prvenstvu v biljardu vzpostavljeni prvi kontakti tudi s predstavniki italijanskega olimpijskega komiteja. »Uspelo nam je prepričati številne organizatorje dogodkov pa tudi športne ekipe za športne priprave na Goriškem. To pozitivno vpliva tudi na izplen lokalnih turističnih in gostinskih ponudnikov,« poudarja Peršolja. Potencial Športnega centra Hit še ni izkoriščen, zato ga želijo razviti v center za kondicijske priprave.

Učinkov Expa se šele začenjamo zavedati

O letošnjem navalu italijanskih turistov smo se pogovarjali z direktorjem pisarne STO v Milanu Gorazdom Skrtom.

Milan Gorazd Skrt: Za oglaševanje na italijanskem trgu bomo letos namenili 680 tisoč evrov. Foto: osebni arhiv

Kaj si lahko letos od Italijanov obeta slovenski turizem?

Zelo veliko. Po neljubem dogajanju po svetu in izgubi tradicionalnih počitniških destinacij v severni Afriki je Slovenija postala še bolj zanimiva potencialna turistična destinacija v neposredni bližini. Povečalo se je povpraševanje tako turistov kot organizatorjev izletov in potovanj.

Ali se gradi na zdravih temeljih? Trendi zadnjih let so spodbudni.

V preteklih letih smo imeli dovolj znanja – pa tudi srečno roko –, da smo povečana sredstva vlagali v oglaševanje v obdobjih, ko so Italijani iskali nove destinacije za preživljanje počitnic. Ogrodje je tako postavljeno, treba pa ga je nadgrajevati ob zaznavanjih sprememb na italijanskem trgu. Zadnja leta, posebno v zadnjem, imamo nadpovprečno in stalno rast italijanskih obiskovalcev.

Kako se čutijo učinki Expa in oglaševanja soške fronte?

Oglaševanje ob 100. obletnici soške fronte se pozna pri prihodih italijanskih gostov v zahodno Slovenijo, zlasti dolino Soče. Za nas pa je bil ta projekt pomemben, ker je bilo to zgodbo zaradi njene zanimivosti zelo preprosto razširiti z minimalnimi vloženimi sredstvi.

Pomena promocije s slovenskim paviljonom na Expu pa se začenjamo zavedati šele zdaj, ko vidimo, kakšen vpliv je imel na prepoznavnost Slovenije v Italiji. Ne le zaradi milijona obiskovalcev, ki so v njem začeli o Sloveniji razmišljati tudi kot potencialni počitniški destinaciji, temveč predvsem zaradi izjemne medijske odmevnosti.

Koliko se nameni za oglaševanje na italijanskem trgu?

Letos namenjamo 680.000 evrov.

S kakšnimi rezultati bi bili letos zadovoljni in kje v Sloveniji si lahko od Italijanov največ obetajo?

V začetku leta smo doživljali pravi bum, sredi leta se je rast umirila, ponovne visoke stopnje rasti pa pričakujemo v glavni turistični sezoni, tako da pričakujemo najmanj desetodstotno rast na letni ravni. Zelo dobre rezultate imajo termalna zdravilišča, Obala, mesta, predvsem Ljubljana, vedno več pa je povpraševanja po počitnicah ob jezerih in v gorah, kar pomeni, da italijanski gostje vedno bolj dojemajo naravo kot pomembno komponento kakovostnih počitnic.