Izkušnje, ki lahko širijo in utrjujejo dober glas

Po raziskavi švicarske družbe nudijo najboljšo uporabniško izkušnjo pri nas Žito, Vinakoper, Intersport, Telemach, Marché ...
Objavljeno
05. november 2015 11.19
bsa*BTC
M. Š., gospodarstvo
M. Š., gospodarstvo
Ljubljana, Zürich − Rezultati prve raziskave ICERTIAS Customers' Friend (prijatelj kupca) v Sloveniji, ki jo je izvedla švicarska organizacija ICERTIAS − International Certification Association GmbH, kažejo, da so podjetja, kot so Žito, Vinakoper, Hofer, Intersport ali Telemach v svojih kategorijah najboljši primeri uporabniške izkušnje in podpore uporabnikov v Sloveniji.

V dveh ločenih raziskavah, ki sta bili opravljeni v septembru letos, je bilo zajetih več kot 100 različnih gospodarskih kategorij v sektorjih kot so: prodaja na drobno, hrana, obutev, oblačila, kozmetik, gospodinjski aparati, telekomunikacije, finance, bančništvo in mnogi drugi. Anketirance so prosili, da na podlagi svojih osebnih izkušenj ali izkušenj svojih bližnjih dajo mnenje o tem, kateri izdelki jim nudijo najboljšo uporabniško izkušnjo pri nakupu in uporabi, ter katera storitvena podjetja jim nudijo vrhunsko uporabniško izkušnjo pri uporabi njihovih storitev.

Anketirance so prosili, da naštejejo tista podjetja, ki po njihovem mnenju odlično komunicirajo s svojimi potrošniki, ki skušajo nenehoma izboljšati svoj izdelek ali storitev, v skladu z zahtevami svojih potrošnikov; ki kvalitetno seznanjajo svoje potrošnike; ki pošteno promovirajo in deklarirajo svoje izdelke in storitve ter podjetja; ki svojim potrošnikom v primeru utemeljene reklamacije, ponudijo zadovoljivo nadomestilo s prijazno in strokovno komunikacijo.

Vprašanja v raziskavi ICERTIAS Customers' Friend so bila odprtega tipa, kar pomeni, da anketiranci niso imeli na voljo ponujenih odgovorov. Lahko so svobodno navedli imena proizvajalcev in ponudnikov storitev, ki na podlagi njihovih izkušenj, nudijo najboljšo uporabniško izkušnjo in podporo uporabnikom na slovenskem trgu. Tako so na primer za kategorijo „čaj" anketirance povprašali naslednje: »Navedite naziv proizvajalca čaja, ki po vaših osebnih izkušnjah in mnenju, ali izkušnjah ter mnenju vaših bližnjih ponuja na slovenskem trgu najboljšo uporabniško izkušnjo pri uporabi tega izdelka. To je tisti proizvajalec, ki po vaših osebnih izkušnjah odlično komunicira s svojimi kupci, se nenehno trudi za izboljšanje svojega izdelka glede na zahteve kupcev, ki svoje kupce kakovostno informira, ki transparentno in brez zavajanja promovira ter deklarira svoj izdelek in svojim kupcem v primeru upravičene reklamacije daje ustrezno odškodnino ob prijazni ter profesionalni komunikaciji.«

In najpogostejši odgovor anketirancev na to vprašanje je bil Žito. Na podobno vprašanje za kategorijo »veriga trgovin s športnimi oblačili, obutvijo in opremo«, je po odgovorih anketirancev prvo mesto zavzel Intersport, ki po njihovem ponuja visoko kakovost storitve ter jo lahko iskreno priporočijo svojim najboljšim prijateljem, sorodnikom, znancem.

Zmagovalne položaje v svojih kategorijah so zavzele še znamke kot so: 3DVA (veriga kioskov), Celjske mesnine (veriga mesnic, mortadela...), Deichmann (veriga trgovin z obutvijo), ETA (ajvar), GEA (jedilno rastlinsko olje), GEN-I (ponudnik električne energije), JUB (notranje zidne barve), Lenovo (proizvajalec prenosnih računalnikov), Marché (veriga restavracij), Merkur (veriga trgovin za prodajo bele tehnike), Mladinska knjiga (veriga knjigarn), NLB (banka na splošno), Pošta Slovenije (ponudnik poštnih storitev od vrat do vrat), Telemach (broadband Internet), Vinakoper (proizvajalec vina), Zlatarna Celje (verige trgovin z nakitom) itd.

Kot poudarjajo, raziskave ICERTIAS Customers' Friend ne merijo vrednosti ali tržnega deleža znamke. Za merjenje uporabniške izkušnje in podpore uporabnikom podjetij na slovenskem trgu se uporabljajo izključno izkušnje, mnenja, zadovoljstvo in dojemanje potrošnikov, ki temeljijo na osebnih izkušnjah ali izkušnjah njihovih bližjih oseb.