Kljub črnim trendom se generalnemu direktorju Spara smeji

Igor Mervič: Rast prihodkov je najvišja v desetletju.

Objavljeno
28. marec 2018 17.57
spar
Jan Bratanič
Jan Bratanič

Ljubljana – Na prvi pogled se v trgovinski panogi cedita med in mleko. Realni indeks prihodkov v trgovini na drobno raste po stopnji višji od desetih odstotkov že vse od decembra leta 2016. Potrošniki, opogumljeni z dobrimi gospodarskimi rezultati, visoko zaposlitvijo in višjim realnim prihodkov, zapravljajo več.

Česa takšnega ne bi mogli reči za trgovino z živili. Če je ta eden ključnih dejavnikov za rast trgovine na drobno pri severnih sosedih Avstrijcih, je v Sloveniji prej cokla. Realni indeks prihodkov v trgovini z živili je denimo od oktobra negativen, v decembru se je prihodek na letni ravni znižal celo za več kot pet odstotkov.

Kljub črnim trendom, pa je Igor Mervič, generalni direktor Spar Slovenija, novinarje na tiskovni konferenci pričakal z nasmeškom na obrazu: »Če bi moral z eno besedo povedati, kako smo poslovali lani, bi rekel, odlično. Rast prihodkov v višini 3,5 odstotka je najvišja v desetletju.«

Spar Slovenija je lani ustvarila 776 milijonov evrov bruto prihodkov, trend rasti pa naj bi se nadaljeval tudi v letošnjem letu, se zanaša na svojo intuicijo Mervič, ki opaža, da je kupcem v pozitivnem gospodarskem okolju čedalje manj pomembna cena, vse bolj pa kakovost. »Tu držimo v rokah izredno dobre karte, saj smo absolutno vodeči po kakovosti,« se nedvomno strinja z ugotovitvami ene izmed raziskav Mervič.

Spar je v lanskem letu vnovič povečal svoj tržni delež. Po internih izračunih - v Sloveniji ni institucije, ki bi beležila uradne tržne deleže v trgovski panogi - si je Spar lani odrezal 22-odsotni tržni delež.