Kofola ima težave na Poljskem, drugod raste

Lani je skupina Kofola ustvarila skoraj 259 milijonov evrov prihodkov ali slabe tri odstotke manj kot 2015

Objavljeno
21. marec 2017 18.39
Jože Pojbič
Jože Pojbič

Radenci – V češki pijačarski skupini Kofola, ki je pred dvema letoma prevzela Radensko, so zelo zadovoljni s poslovanjem vseh svojih obratov razen tistih na Poljskem. Na Češkem in Slovaškem pravijo, da je rast stabilna, v jadranski regiji so se izrazito razširili in po besedah finančnega direktorja skupine Daniela Buryša iščejo možnosti nadaljnje širitve z novimi prevzemi.

Celotna skupina je v lanskem letu ustvarila skoraj 260 milijonov evrov prihodkov, kar je za 2,7 odstotka manj kot leto poprej, na ravni skupine pa je tudi poslovni izid pred obrestmi, davki in amortizacijo EBITDA za 3,5 odstotka manjši od predlanskega in znaša dobrih 39 milijonov evrov.

Daniel Buryš, finančni direktor skupine Kofola. Foto: Jože Pojbič/Delo

Oprerativni dobiček EBIT je z dvajsetimi milijoni celo za 8,2 odstotka nižji od tistega leta 2015, toda v vodstvu Kofole opozarjajo, da so rezultati povsem drugačni, če se ne upoštevajo podatki poljskih obratov: Na Češkem, Slovaškem in v regiji Jadrana so namreč prihodke povečali za 7,8 odstotka, EBITDA pa je od predlanskega višji za 6,6 odstotka. Največjo, več kot 50-odstotno rast so dosegli z mrežo solatnih in fresh barov UGO.

Zahteven poljski trg

Poljski trg je na področju pijač eden zahtevnejših, pravijo v vodstvu Kofole, zato so tam morali poseči v organiziranost skupine, ukinili so enega od treh obratov in proizvodnjo skoncentrirali na dve lokaciji v Kutno in Grodzick Wielkopolski.

»Z reorganizacijo proizvodnje na Poljskem hočemo ohraniti svojo vlogo na trgu, ohraniti obseg posla in obvarovati delovna mesta. Glavni del reorganizacije je pomenila preusmeritev izključno na lastne blagovne znamke, kar pa seveda zahteva večje vlaganje v marketing. Konsolidacija proizvodnje na Poljskem bo pomagala ohraniti visoko kakovost izdelkov, izboljšala bo konkurenčnost podjetja in ublažila pritist zahtevnega poljskega trga,« so nam o ukrepih na Poljskem sporočili iz Kofole. 

Na naše vprašanje, kje se ozirajo za morebitnimi novimi prevzemi, ki jih omenja finančni direktor, pa so previdno odgovorili le, da »v Radenski kot tudi v skupini Kofola verjamemo, da je področje Jadranske regije polno potencialov, zato dogajanje na teh trgih redno spremljamo in ocenjujemo morebitne priložnosti.«

Radenska že dve leti prispeva k dobrim rezultatom skupine Kofola. Foto: Jože Pojbič/Delo

Prav v tej takoimenovani Jadranski regiji (Adriatic regija) je bila Kofola prevzemno zelo aktivna, saj je potem, ko je pred dvema letoma prevzela Radensko, v lanskem letu od zagrebškega Badla 1862 kupila njihove tradicionalne blagovne znamke brezalkoholnih pijač Voćko, Nara in Inka, ki so jih s prevzemom ohranili pri življenju, polnijo pa jih v polnilnici v Radencih, v drugi polovici lanskega leta pa so na Hrvaškem opravili še en prevzem.

Od Podravke so kupili družbo Studenac iz Lipika s 115 zaposlenimi, ki polni mineralno vodo Studenac, izvirsko vodo Studena in sirupe Lero.