Lonstroff v Logatec, turški avtomobilisti bi na Dolenjsko

Pogledali smo, kako daleč so še najpomembnejše tako imenovane greenfield naložbe v Sloveniji.

Objavljeno
28. september 2017 21.04
Nejc Gole
Nejc Gole

Ljubljana - Švicarsko podjetje Lonstroff je dokončno prikimalo investiciji v Logatcu, potem ko jim je ministrstvo za gospodarstvo potrdilo, da izpolnjujejo kriterije za subvencijo. Za proizvodni obrat v Sloveniji pa se zanima tudi turški proizvajalec avtomobilskih delov TKG Automotive.

Švicarsko podjetje Lonstroff, ki je v lasti japonske multinacionalke Sumitomo Rubber Industries, je prejšnji teden dokončno potrdilo tovarno izdelkov iz sintetičnih elastomerov za farmacevtsko in medicinsko industrijo v Logatcu.

To bodo postavili na območju nekdanje tovarne KLI Logatec. Več kot 110.000 kvadratnih metrov zemljišča je v lasti Družbe za upravljanje terjatev bank (DUTB), ki pogodbe s kupcem še ni podpisala. »Investitorju smo ponujali tudi lokacije v Zasavju, kjer je še posebej velika brezposelnost. A odločili so se za Logatec. Njegovo odločitev pozdravljamo, tudi zato, ker bo prišlo do oživitve industrijskega degradiranega območja,« je dejal državni sekretar na gospodarskem ministrstvu Aleš Cantarutti. Med prednostmi Logatca sta bila predvsem dober dostop do avtoceste in relativna bližina letališča.

Zaprosili so za subvencijo za tujo investicijo. Komisija ministrstva za gospodarstvo o višini subvencije še ni odločala, Cantarutti pa pričakuje, da bodo 40-milijonsko investicijo subvencionirali z 10 do 15 odstotki vrednosti investicije, kolikor je najvišja mogoča spodbuda v razvitejši zahodni Sloveniji. Vlada bo Lonstroffu, ki bo zaposlil približno 170 ljudi, predvidoma dodelila okoli štiri ali pet milijonov evrov. Cantarutti pričakuje, da bodo pogodbo o subvenciji za tujo investicijo podpisali v mesecu ali dveh.

Turški avtomobilisti pogledujejo Slovenijo

Možnosti za odprtje proizvodnega obrata so v Slovenijo prišli raziskovat iz turškega podjetja TKG Automotive, proizvajalca kovinskih komponent za avtomobilsko industrijo.

Družba TKG Automotive iz turške Burse je izrazila zanimanje za postavitev proizvodnega obrata v Sloveniji, kjer bi v prvi fazi delo dobilo med sto in 150 delavcev. Podjetje izdeluje avtomobilske komponente iz kovine. »Tako bi se približali kupcem v Evropi in Sloveniji. Ponudili smo jim več možnih lokacij, zanimajo se za osrednjo Slovenijo proti Dolenjski,« je dejal Cantarutti. Turška družba z okoli 800 zaposlenimi in 80 milijoni evrov prihodkov namreč sodeluje z Renaultom, tudi Revozom, Toyoto, Hondo, Fiatom, Hyundaijem in tako dalje, v zadnjih desetih letih pa so odprli več tovarn v Turčiji. Državni sekretar je dodal, da še ni mogoče napovedati, ali bodo v Sloveniji res postavili tovarno.

Ples investitorjev po Sloveniji

Poročilo Global Innovation Index 2017 Slovenijo glede na pritok tujih neposrednih investicij in glede na odstotek v BDP uvršča na 82. mesto med 127 državami. Vendar v zadnjih letih Slovenija postaja precej bolj priljubljena med tujimi investitorji. Pogledali smo, kako daleč so še nekatere druge najpomembnejše tako imenovane greenfield naložbe.

Gozd pada, za Magno se pripravlja

Po izdanem pravnomočnem okoljevarstvenem soglasju je gradbeno podjetje Pomgrad že začelo pripravljalna dela v Hočah, kjer bo stala Magnina lakirnica, arheologi pregledujejo območje, delavci Slovenskih državnih gozdov pa krčijo Rogoški gozd, kar je pogoj za izdajo gradbenega dovoljenja. Ta bo predvidoma izdan v prvi polovici prihodnjega meseca.

Prve karoserije bodo v lakirnici, kjer bo delo dobilo 400 ljudi, predvidoma začeli barvati prihodnjo jesen. Že prej pa na gospodarskem ministrstvu pričakujejo potrditev druge faze, torej obrata za karoserije.

Kmalu prva lopata za Yaskawino tovarno robotov

Poleg Lonstroffa oziroma Sumitoma je v polnem zagonu v Sloveniji še ena japonska naložba. Yaskawa je že pridobila okoljevarstveno soglasje za tovarno robotov v Kočevju – brez tako velike drame in nasprotovanja kot Magna –, tako da je pred začetkom gradbenih del. Temeljni kamen bodo položili 2. novembra. Prvi roboti bodo iz kočevske tovarne prišli predvidoma jeseni prihodnje leto, v njej pa se bo zaposlilo od 150 do 200 ljudi.

O škotski megažagi še ni odločitve

Tudi škotsko podjetje BSW je izrazilo interes, da bi na Gomilskem v Savinjski dolini postavilo žago, še enkrat večjo od največjih v državi, imeli bi proizvodnjo peletov, svojo dejavnost pa bi v Sloveniji še širili. Delo bi lahko dobilo sto ljudi, v žago na Gomilskem pa bi investirali 21 milijonov evrov, smo razkrili spomladi.

Cantarutti je pojasnil, da je BSW oddal vlogo za subvencijo, do katere so glede na vrednost investicije in njeno lokacijo upravičeni. »To smo jim sporočili, nimamo pa še odgovora. Tako da v tem trenutku ne vemo, ali bo ta naložba v lesnopredelovalni center uresničena. Pokazali smo pripravljenost. Investicija je v skladu z našimi razvojnimi načrti.«