Luka Koper prejela odškodninski zahtevek SŽ

Oceno škode so menda zahtevali tudi v SDH. V Kopru ponavljajo, da je šlo pri dogodku za višjo silo.
Objavljeno
20. september 2016 14.37
vvo luka koper
Ba. Pa., STA
Ba. Pa., STA
Koper, Ljubljana − V času interpelacije ministra Petra Gašperšiča postaja znova aktualno vprašanje škode, ki naj bi nastala zaradi julijske blokade koprskega pristanišča. V Luki Koper so potrdili, da so prejeli zahtevek Slovenskih železnic, oceno škode naj bi zahteval tudi SDH. V Kopru ponavljajo, da je šlo pri dogodku za višjo silo, poslovnih posledic pa ne pričakujejo.

Slovenske železnice (SŽ) so prejšnji teden vložile odškodninski zahtevek, s katerim od Luke Koper terjajo plačilo 1,7 milijona evrov škode, je danes poročal spletni portal Siol.net. Koliko znaša škoda, ki je v Luki Koper nastala zaradi blokade, pa že nekaj časa zanima tudi upravljavca večinskega državnega deleža v Luki, Slovenski državni holding (SDH). Ta po informacijah portala od Luke zahteva tudi natančno specifikacijo škode, v Kopru pa so za Siol.net potrdili, da so od SDH prejeli zahtevo za oceno višine škode.

V Luki Koper so do zdaj sicer prejeli le nekaj neuradnih oziroma neutemeljenih napovedi škodnih zahtevkov, ki so jih ob upoštevanju vseh okoliščin tudi ustrezno obravnavali, so v družbi pojasnili za STA: »Enako velja tudi za zahtevek Slovenskih železnic.«

Nepredvidljiv, neodvrnljiv in nepremagljiv

Obenem so spomnili, da je omenjena spontana prekinitev dela nastala nepričakovano. »Zaposleni o tem niso nikogar vnaprej obvestili in tudi ne kakorkoli drugače dali vedeti o svoji nameri. Skladno s tem je bil dogodek spontane prekinitve dela ne samo nepričakovan in zato nepredvidljiv, temveč tudi neodvrnljiv in nepremagljiv. S tem so izpolnjeni vsi elementi višje sile, na podlagi katere je kakršnakoli odgovornost Luke Koper za morebitno nastalo škodo izključena,« so prepričani v Luki.

Zato v Kopru tudi ne pričakujejo, da bi prekinitev dela kakorkoli vplivala na poslovne rezultate družbe ali skupine.

Na vidiku zamenjave v Luki

Nekateri mediji danes sicer poročajo o neuradnih namerah SDH po zamenjavah v Luki. Tako Primorske novice navajajo »vse več informacij«, da v holdingu niso opustili namer po zamenjavi luških nadzornikov z Alenko Žnidaršič Kranjc na čelu, čemur bi sledila zamenjava uprave pod vodstvom Draga Matića. Neuradno naj bi mesto nadzornice v Luki zanimalo začasno predsednico SDH Lidio Glavina. V SDH so za omenjeni časnik odgovorili le, da Glavina svojih morebitnih odločitev vnaprej ne komentira.

Po informacijah, ki jih še navajajo Primorske novice, naj bi eden od morebitnih scenarijev predvideval, da najprej odstopi kateri od državnih nadzornikov, nato pa bo SDH zahteval sklic izredne skupščine Luke Koper, na kateri bi potem lahko zamenjali tudi druge državne nadzornike.

Namera SDH, da na redni skupščini julija letos zamenja tri nadzornike Luke Koper, je sprožila burne odzive javnosti, nazadnje pa je prvi mož SDH Marko Jazbec odstopil, menjavo nadzornikov pa so umaknili z dnevnega reda skupščine. Zaradi dokumenta, ki je prišel v javnost in ki naj bi dokazoval, da na ministrstvu za infrastrukturo pripravljajo spremembo koncesijske pogodbe za pristanišče ter uvedbo pristaniške uprave, pa so delavci za več dni blokirali vhod v pristanišče. Pri tem so med drugim zahtevali odstop državnega sekretarja Metoda Dragonje, ki je nazadnje tudi podal svoj odstop, in ministra Gašperšiča.

V vodstvu Luke so tedaj pojasnili, da so ohranili zaupanje poslovnih partnerjev in da o konkretni škodi ni mogoče govoriti, dokler niso vloženi odškodninski zahtevki.

Luka v zadnjem obdobju sicer dosega rekordne rezultate. Na ravni skupine je po nerevidiranih rezultatih v prvem letošnjem polletju izkazala dobra 102 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje oziroma 11 odstotkov več kot v prvem polletju 2015 ter 23,7 milijona evrov čistega dobička, kar je 21 odstotkov več kot v istem obdobju lani. Da poslovni cilji Luke kljub julijski blokadi niso ogroženi, med drugim pričajo tudi nekateri spodbudni podatki o poletnem pretovoru na avtomobilskem terminalu.