Po mesecu dni testiranj je v začetku maja začelo obratovati prvo od dveh novih kontejnerskih dvigal razreda super post-panamax (SPPX), junij pa je v znamenju začetka obratovanja še drugega dvigala SPPX in tretjega dvigala RMG. Z novimi dvigali bodo preskrbovali ladje do 20.000 TEU in povečali produktivnost.
V Luki Koper večji pretovor kontejnerjev načrtujejo tudi v prihodnjih letih. Do leta 2020 naj bi tako kapaciteto kontejnerskega terminala povečali na 1,3 milijona TEU. Nova dvigala že imajo, treba pa bo še podaljšati prvi pomol za sto metrov in zgraditi zaledne skladiščne površine.
Dvigali razreda super post-panamax (SPPX), ki ju imajo od letos v Luki Koper, sta največji kontejnerski dvigali, kar jih obstaja na trgu. Z njima se bo produktivnost kontejnerskega terminala še povečala, saj bodo z njima lahko pretovarjali tako imenovane ladje matice z nosilnostjo do 20.000 TEU. Poleg večje produktivnosti bosta tudi bistveno skrajšali čas zadrževanja ladij v pristanišču, kar je najbolj v interesu ladjarjev.
Preskrbovali bodo tudi
Obstoječa štiri dvigala post-panamax, ki jih imajo na kontejnerskem terminalu od leta 2009, lahko dvignejo tovor 36 metrov nad pomol in imajo dolžino pregibnega dela roke 51 metrov, kar omogoča manipulacije na ladjah širine do 18 kontejnerjev. Novi dvigali pa omogočata dvigovanje kontejnerja 48 metrov nad pomol, kar je štiri kontejnerje više od obstoječih dvigal, doseg nad morjem je 65 metrov, kar bo omogočalo delo na ladjah širine do 24 kontejnerjev.
Pomembna prednost novih dvigal SPPX je hitrost pogona za premik kontejnerja med ladjo in obalo, ki je četrtino večja od hitrosti obstoječih dvigal. Pomembne
Oba sistema, skupaj z vgrajenim laserskim sistemom aktivnega spremljanja profila tovora pod prijemalom, pripomoreta k večji produktivnosti dela dvigal ter zagotavljanju večje varnosti udeležencev delovnega procesa. Za preprečevanje trka roke dvigal v najvišje dele ladij ima dvigalo vgrajen laserski sistem, ki neprestano nadzira njegovo okolico. Teža novega dvigala je približno 1200 ton, nosilnost pa 71 ton.
Maja rekorden
Sicer pa so v prvih petih mesecih letos število pretovorjenih kontejnerjev povečali za devet odstotkov v primerjavi z istim obdobjem lani, in presegli 460.000 TEU. Maj je bil rekorden tudi po skupnem pretovoru, ki je dosegel 2,3 milijona ton in tako presegel dosedanjo najvišjo mesečno številko iz februarja letos.
Večji pretovor zabojnikov z ladij in nanje zahteva tudi hitrejši obrat tovora na terminalu, zato so v začetku leta prešli na nov sistem natovarjanja vagonov s tako imenovano tehnologijo RMG (Rail Mounted Gantry Cranes). Gre za mostna dvigala, ki se premikajo po tirih.
Z novimi dvigali
Luka Koper, ki ima enega največjih deležev prevoza blaga po železnici, kar 60 odstotkov, ohranja na tem področju primat v Jadranu. Lani so odpremili kar 22.879 vlakov, kar je 7,6 odstotka več kot leto prej. Samo na kontejnerskem terminalu imajo skupaj v povprečju 24 prihodov in odhodov blok vlakov na dan, ki povezujejo koprsko pristanišče z vsemi industrijskimi središči srednje Evrope.