Metropol odpustil pet zaposlenih

Nezadovoljstvo z Liburnio: sindikat opozarja, da odpuščanja škodujejo celotni destinaciji. Rezultati ne dosegajo načrtov.

Objavljeno
18. oktober 2015 21.36
Hotel Metropol Portoroz 23.10. 2014
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Portorož – Hrvaški lastniki iz Liburnie Riviera Hotelov zmanjšujejo število zaposlenih. Minule dni so vročili odpovedi zaposlitve iz poslovnih razlogov petim delavcem Hotelov Metropol. V sindikatu so zaskrbljeni.

»Očitno nameravajo poslovati grobo kapitalistično. Posledice jih ne zanimajo, čeprav škodujejo vsem v portoroškem turizmu, saj samo s sezonskimi delavci ne bodo mogli zagotavljati pričakovane kakovosti storitev,« je povedala Irena Valenti, izvršna sekretarka Obalnega sindikata gostinstva in turizma KS 90.

V pisnih obrazložitvah odpovedi štirim sobaricam in enemu portirju so zapisali, da so Hoteli Metropol v osmih mesecih letos dosegli precej slabše poslovne rezultate od načrtovanih. Tako naj bi bilo za 46 odstotkov manj dobička od načrtovanega in (prav tako do konca avgusta) za 16 odstotkov manj prenočitev od načrtovanih, kar naj bi pomenilo tudi manjši obseg dela od načrtovanega. Poslovanja jim ni uspelo izboljšati niti s posebnimi ukrepi, zato jih te okoliščine silijo v reorganizacijio in optimizacijo delovnih procesov ter nižanje fiksnih stroškov, tudi stroškov dela, so pojasnili prizadetim delavcem. Obljubili so jim tudi izplačilo odpravnin.

Delali po 10 ur na dan

Sindikat je zaposlenim obljubil pravno varstvo. Ali bodo tožili, bodo še preučili, bojijo pa se, da imajo malo možnosti za uspeh. Zaposleni in Valentijeva se čudijo razlogom za odpoved, saj so zaposleni poleti delali po 10 in več ur na dan, ustvarili večje število presežnih ur in seveda niso izkoristili letnega dopusta, kar kaže, da je delavcev premalo in ne preveč. Ravno tako je nenavadno, kakšne načrte so si postavili v Liburniji, saj so portoroški hotelirji v povprečju letos ustvarili tri odstotke več prenočitev in še boljše poslovne rezultate, kar pomeni, da so za slabše rezultate v Metropolu pravzaprav sami krivi, sklepajo v sindikatu.

»Pozanimali smo se, kako posluje Liburnia v Opatiji, in od tamkajšnjega sindikata izvedeli, da jih zanima samo nabava čim cenejše hrane, pijače in delovne sile ter čim višja dosežena cena storitev. Prav nič jih ne zanima kakovost storitev, prav tako tudi ne, kaj gostje vpišejo v knjigo pritožb ... Gre za sistem, ki je v resnici daleč od prizadevanj portoroškega oziroma slovenskega turizma, kjer je kakovost storitev ključna. V Metropolu so imeli poleti 143 vseh zaposlenih, od tega večino sezonskih delavcev (ki so jih že odpustili) in samo 69 redno zaposlenih, ki so jih prevzeli od Bernardina, pa še te so zdaj začeli postopno odpuščati. Bojimo se, da se bo odpuščanje nadaljevalo in da bodo odpuščene nadomeščali z začasnimi zaposlitvami iz tujine,« pravi Valentijeva.

Liburnia se je v pogodbi o nakupu Hotelov Metropol zavezala, da se nobenemu od prevzetih 69 zaposlenih v novi družbi dve leti ne bodo poslabšale pravice iz pogodbe o zaposlitvi in da se ne bodo spremenili pogoji dela. Toda taka zaveza ne pomeni, da bodo smeli obdržati zaposlitev, temveč samo, da jim bodo pripadale iste pravice kot prej. Zato je veliko verjetnosti, da bodo opatijski lastniki še naprej odpuščali redno zaposlene, jih nadomeščali s sezonskimi in hotele dalj časa zapirali.