Podjetniške zvezde 2016: Cilj sta dva nova kupca na leto

Iztok Stanonik, Polycom: Če ne rastemo od pet do deset odstotkov na leto, nas kupci že sprašujejo, ali je 
kaj narobe.

Objavljeno
12. december 2016 18.16
Milka Bizovičar
Milka Bizovičar

Za podjetje Polycom, ki se ukvarja z razvojem plastičnih izdelkov, orodij za vlivanje in proizvodnjo plastičnih izdelkov predvsem za avtomobilsko industrijo, je letošnje leto izjemno, pravi lastnik in predsednik uprave Iztok Stanonik. Razvili so kar 110 novih produktov – torej skoraj vsake tri dni v letu enega oziroma enega na dva zaposlena. Odločili so se za dvanajstmilijonsko naložbo v novo tovarno, ki jo bodo začeli graditi marca.

Za eno od inovacij, ki so jo razvili z nemškim partnerjem, so prejeli tudi sredstva (približno pol milijona evrov) iz razpisa mednarodnega programa Eurostars – med 299 predlogi iz 36 držav je bilo za sofinanciranje izbranih nekaj več kot sto, slovenska podjetja so sodelovala v petih.

»To je plastični izdelek, ki se uporablja v bencinskih in dizelskih motorjih. Z izboljšavo smo zelo skrajšali čas izdelave, pocenili proizvodnjo, izdelek je mogoče reciklirati in za izdelavo se porabi veliko manj energije kot prej,« je naštel Stanonik ter dodal, da so letos zaradi te inovacije pridobili dve novi stranki, multinacionalni podjetji.

Med krizo so povečali prodajo in razvoj

V Poljanah s tem izpolnjujejo strateški načrt vsako leto pridobiti dva nova kupca, ustvarjati letno rast od pet do deset odstotkov in do leta 2020 ustvariti 40 milijonov evrov prihodkov od prodaje. »Če ne rastemo od pet do deset odstotkov na leto, nas kupci že sprašujejo, ali je kaj narobe. Enako rast imajo sami in jo pričakujejo tudi od nas,« je pojasnil sogovornik iz Polycoma.

Letošnje leto bodo, kot so načrtovali, končali s 25,5 milijona evrov prihodkov, za prihodnje načrtujejo 28 milijonov, dodano vrednost na zaposlenega so letos povečali za 5000 evrov na 45.000 evrov, leta 2017 pa še 3000 več. Dobiček bo letos predvidoma znašal okoli 1,5 milijona evrov.

Podjetje, ki je lani praznovalo trideset let obstoja, je pred začetkom krize preseglo svoje proizvodnje kapacitete, in kot je povedal Stanonik, so od tamkajšnje občine odkupili 14.000 kvadratnih metrov veliko zemljišče v poslovni coni. Gradnjo so načrtovali že leta 2008, vendar so z aradi krize načrt začasno opustili in se odločili za nakup prostorov v Črnomlju, kjer je zdaj zaposlenih 50 delavcev, v Poljanah jih je 150.

»Odločili smo se, da smo finančno sposobni premagati finančni zalogaj 12 milijonov evrov, kolikor nas bo stala investicija v gradnjo novega podjetja, infrastrukturo, opremo in vse, kar sodi zraven,« je sogovornik napovedal aktivacijo pred desetletjem kupljenega zemljišča. Vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja so že oddali in računajo, da bodo na začetku marca prihodnje leto začeli graditi.

»Optimistično pričakujemo, da bo objekt končan že do konca leta 2017, do začetka marca 2018 pa bo gotovo,« je prepričan Stanonik. Na vprašanje, kako je podjetje, povezano z avtomobilsko industrijo, premagalo krizo, je dejal, da z bistvenim povečanjem prodajnih in razvojnih aktivnosti ter štipendiranjem in izobraževanjem zaposlenih.

Pred službo ali po njej v fitnes

Prav zanje se bo po sogovornikovih besedah največ spremenilo, ko se bodo preselili na novo lokacijo, ki sicer ni daleč stran od sedanje: »Pogoji dela bodo veliko boljši, predvsem bo primernejša temperatura v proizvodnih halah, uredili bomo kuhinjo in jedilnico, v kateri bo najemnik skrbel za prehrano v vseh treh izmenah – zaradi česar se bodo odprla še dodatna delovna mesta v kraju –, zaposlenim bo pred ali po službi na voljo fitnes klub. Urejenih bo tudi veliko učilnic in predavalnic, z novimi prostori pa bo poskrbljeno za optimizacijo delovnih procesov, predvsem logistike.

Skladno z našo poslovno naravnanostjo – nove poslovne partnerje iščemo predvsem med podjetji, ki svojo avtomobilsko prihodnost vidijo v električnih vozilih – bomo uredili tudi polnilnice za električne avtomobile,« je napovedal Stanonik in pristavil, da je zdaj v vsakem drugem avtomobilu na svetu najmanj en plastični del narejen v Polycomu. Med drugim so eden od treh največjih dobaviteljev podjetju, ki pokriva 80 odstotkov tržišča z amortizerji za avtomatsko dviganje prtljažnika.

A naložbe ne bodo omejene samo na večinski del podjetja v Poljanah. Pojasnil je, da bodo v Črnomlju investirali v opremo, prihodnje leto bo proizvodnja rasla samo tam: »Prav tako bomo prihodnje leto v Črnomlju vzpostavili orodjarski center. Hočemo, da bo podjetje tam čim bolj neodvisno od Poljan, kjer bo ostal razvoj produktov in procesov – ampak šele leta 2018, ko se bomo preselili.«

»Sistem subvencij za štipendiranje omejuje razvoj kadrov«

Nove investicije pomenijo tudi zaposlovanje, velike potrebe bodo predvsem leta 2018. Stanonik pravi, da sicer nenehno iščejo nove kadre, zaposlili bi jih še več kot jih, če bi jih našli. Pričakujejo pa visoko izobražen kader elektro- ter strojne smeri, kemike in podobno, a se na razpise prijavi manj izkušenih kandidatov, kot bi želeli. Prijavljajo se predvsem tisti, ki izkušenj nimajo, zato v Polycomu veliko energije namenjajo vzgajanju svojih kadrov.

Po eni strani štipendirajo, po drugi izobražujejo nove delavce, ki še nimajo ustreznih znanj ter veliko pozornost namenjajo kompetencam že zaposlenih. Ti morajo znati tuje jezike; vodstveni delavci angleščino in nemščino, tisti v proizvodnji pa angleščino. »Vsak zaposleni ima dve šolski uri na teden individualni tečaj tujega jezika. To se nam zdi res zelo pomembno, saj nas povprečno vsak teden obiščeta dva kupca. Ko pridejo v proizvodnjo, morajo biti zaposleni sposobni odgovarjati na vprašanja o svojem delovnem procesu,« pričakuje Stanonik.

Približno leto dni traja izobraževanje posameznika, ki ga sprejmejo v podjetje, čeprav nima izkušenj, zato v Poljanah prisegajo na štipendiranje. Imajo 15 štipendistov, ne izkoristijo pa državnih subvencij, ki bi jih za to dobili.

Sogovorniku se sistem ne zdi v redu, saj, na primer, štipendista po končani stopnji izobrazbe, za katero je prejemal denar, zavezuje, da se zaposli, čeprav bi hotel na nadaljnji študij. »To se nam ne zdi v redu, zato štipendije raje dajemo sami, ker nočemo omejevati razvoja svojih kadrov. Štipendisti med študijem delajo, kolikor jim čas dopušča: enkrat na teden, med zimskimi počitnicami, poleti ... – šolanje je na prvem mestu.

Ko pa končajo, so prvi dan sposobni poprijeti za delo,« je Stanonik opisal način vzgoje kadrov v svojem podjetju ter napovedal, da se bodo v prihodnjih letih poskušali uveljaviti še v medicini – v novih poslovnih prostorih bodo imeli tudi tako imenovane čiste prostore.