Pospeševalnik za preskakovanje ovir

Dewesoftov Katapult tudi uradno odprt: trenutno šteje pet podjetij; Chipolo je bil test, leto 2016 v znamenju rasti.

Objavljeno
19. april 2017 01.24
rsi*DEWESoft
Polona Malovrh
Polona Malovrh

Trbovlje - Dewesoftu je uspel še en veliki met: ob lanskih izrednih poslovnih rezultatih, 21 milijonih evrov prihodkov in 4-milijonskem čistem dobičku, je včeraj v neposredni bližini podjetja tudi uradno odprl vrata njihov podjetniški pospeševalnik Katapult s trenutno petimi mladimi podjetji: Spacelinkom, Ironateom, Zoyo Babyjem, Hillstrikeom in šolo SOS.

Trboveljski proizvajalec vrhunske merilne tehnike je lani v primerjavi z letom prej rastel v vseh pogledih: prihodki od prodaje so bili višji za 31 odstotkov, dodana vrednost na zaposlenega je znašala 128.988 evrov, število zaposlenih je doseglo 55, med njihovimi naročniki pa so poleg ameriške Nase tudi podjetja kot Kennedyjev vesoljski center, Lufthansa, Bosch, BMW in Audi.

Dewesoft ima po svetu devet podružnic, s storitvami in izdelki pa so navzoči v 35 državah. Da takšnih poslovnih rezultatov ne bi bilo brez zavzetih zaposlenih, poudarja tudi Andrej Orožen, predsednik uprave in soustanovitelj Dewesofta.

Zato zaposlene nagrajujejo in jih tudi vključujejo v solastništvo podjetja, pri čemer ne pozabljajo na vlaganja v infrastrukturo - lani so tovrstne naložbe znašale dva milijona evrov - in v družbeno odgovorne projekte, kakršen je Katapult. Po zadnjih dostopnih podatkih ima Jure Knez, predsednik in Orožnov soustanoviteljski partner, v Dewesoftu 63,88-odstotni lastniški delež, Orožen slabih 16,5 odstotka, Dewesoft, d. o. o., 6,78 odstotka, Dejan Črnila 3,3 odstotka, preostalim 37 pa pripada slaba desetina.

Tudi pomoč pri testiranju

Testni primer za uresničevanje ideje Katapulta je bilo podjetje Chipolo z znanim izdelkom - sledilnikom predmetov, s katerim se je mlada ekipa večinoma Zasavcev leta 2014 podala na Kickstarter in uspela. Danes šteje že trideset zaposlenih.

Katapult je tudi sicer mišljen kot »podpora« podjetjem, ki vstopajo na trg. Če želi mlado podjetje postati del Katapulta, mora poslovno idejo že razviti do prototipa. Ta mora biti finančno izvedljiva, imeti tržni potencial in možnost serijske proizvodnje ter novih delovnih mest.

Poleg mentorstva podjetja v pospeševalniku dobijo tudi pomoč pri testiranju izdelka, na voljo so jim stiki iz široke prodajne mreže Dewesofta z namenom vzpostavitve svoje, pomembno pa je, da imajo podjetja pod okriljem Katapulta enake nabavne pogoje kot Dewesoft in s tem dostop do njegovih proizvodnih linij in logistike.

V Dewesoftu poudarjajo, da je bil glavni motiv za ustanovitev Katapulta skrajšanje časa učenja. »S šestnajstletnimi izkušnjami na trgu lahko ocenimo, kateri koncepti imajo večjo možnost uspeha. S tem lahko mlademu podjetju, ki šele vstopa na trg, pomagamo privarčevati dragoceni čas. Svetujemo mu, kam naj se usmeri,« pravi Knez. Katapult jim podjetniškega duha, volje in vztrajnosti sicer ne more nadomestiti, dodaja, lahko pa jim pomaga preskočiti ovire.