Razmere na trgu lahkih gospodarskih vozil se izboljšujejo. Septembra je bilo prodanih 778 takšnih vozil, kar je 26,1 odstotka več kot septembra lani. Devetmesečna prodaja je še spodbudnejša. Povečala se je za celo 33,4 odstotka. Tudi napovedi do konca leta so optimistične.
Največ lahkih gospodarskih vozil je v devetih mesecih po podatkih Trgovinske zbornice Slovenije prodal Volkswagen, in sicer 1611, ter dosegel 22,7-odstotni tržni delež. Sledijo Renault s prodanimi 1509 vozili in 21,2-odstotnim deležem, Ford (817; 11,5-odstoten delež), Fiat (709; 10-odstoten delež) in Citroen (631; 8,9-odstoten delež). Od petega do desetega mesta so se zvrstili Peugeot, Dacia, Opel, Škoda in Mercedes.
Med drugimi ponudniki lahkih gospodarskih vozil je edini Iveco, ki je še prodal več kot sto vozil, dve vozili do te številke pa sta manjkali Mitsubishiju. Toyota in Nissan sta se močno približala prodaji 50 vozil, vsi drugi ponudniki pa so v tem času prodali le nekaj vozil. Proizvajalci z manjšo prodajo sicer nimajo celovite ponudbe različnih modelov lahkih gospodarskih vozil, temveč le model ali dva.
Ugodne razmera za
Infografika: Delo
V Renaultu Slovenija pravijo, da so glavni razlog za večjo letošnjo prodajo lahkih gospodarskih vozil ugodne ekonomske razmere na trgu. Podjetja bolje poslujejo, vlagajo v obnovo voznega parka in tudi optimizem za prihodnje leto je prisoten. V primerjavi z istim obdobjem lani so v Renaultu Slovenija letos v devetih mesecih prodali približno za 24 odstotkov več lahkih gospodarskih vozil, pravi Rok Istenič.
Tudi v Summit motors, ki prodaja Fordova lahka gospodarska vozila, je zaradi izboljšanih razmer na trgu letos prodajo omenjenih vozil povečal za kar 48 odstotkov. »Z veseljem ugotavljamo, da so razmere na trgu letos precej boljše,« pravi vodja prodaje Breda Bajuk.
Po krizi se sproščajo investicijska vlaganja
»Naša ocena je, da se je trg lahkih gospodarskih vozil povečal za dobro četrtino. Gre za posledico realne rasti povpraševanja po teh vozilih in delno povečanja tako imenovanih enodnevnih registracijah. Realna rast temelji na povečanju gospodarske rasti in večjih izdatkih za osvežitev voznih parkov podjetij,« pravi Bojan Muravec, direktor Avtotehne Vis, ki prodaja lahka gospodarska vozila Opel, Citroen in Peugeot.
»Prodaja se je povečala tudi zaradi večjega gospodarskega optimizma. Hkrati gre za odložene nakupe podjetij, ki so po krizi sprostila investicijska vlaganja,« meni Bojan Muravec
Dobro prodajo potrjujejo tudi statistični podatki. V devetih mesecih letos je bilo prodanih 7100 lahkih gospodarskih vozil, v istem času lani pa 5281, kar je 33,4-odstotno povečanje. Podobna lanski prodaji je bila predlanska. Pred krizo je bilo največ lahkih gospodarskih vozil prodanih leta 2008, in sicer 6740 vozil, potem pa se je prodaja iz leta v leto zmanjševala in leta 2010 dosegla najnižjo raven, 3702 vozili, nato se je prodaja začela spet povečevati.
Spodbudne napovedi
V Autocommerceu do konca leta pričakujejo primerljive stopnje rasti, kot so jih dosegli v prvih devetih mesecih, zato pričakujejo skupaj od 380 do 400 prodanih vozil v primerjavi s 319 lani prodanimi vozili.
Tudi v Avtotehni Vis so optimistični glede prodaje do konca leta. Spodbujala jo bo višja gospodarska rast, kar pomeni nadaljevanje pozitivnega trenda.
V Renaultu Slovenija pričakujejo, da bodo leto končali nekako v takšnem trendu, kakršen je bil vse letošnje leto, in da bosta prodajno izstopala modela master in trafic.
Rast prodaje
Infografika: Delo
Po oceni Summit motorsa bo prodaja leta 2017 odvisna od gospodarskih razmer. Ker so napovedi gospodarske rasti dobre (višja potrošnja, nižja brezposelnost), pričakujejo, da bo tudi prodaja v prihodnjem letu višja od letošnje. Prav gotovo bo višja, pravijo, od napovedane gospodarske rasti za prihodnje leto.
V Avtotehni Vis ocenjujejo, da se bo letošnji zelo močan trend prodaje lahkih gospodarskih vozil glede na pričakovano gospodarsko rast nadaljeval tudi v prihodnjem letu, vendar menijo, da ne bo tako močan, kot je letos.
O napovedih za leto 2017 v Renaultu Slovenija še ne morejo govoriti, je pa njihov cilj, da ostanejo na ravni, na kateri so zdaj, oziroma da celo še utrdijo svoj položaj na trgu lahkih gospodarskih vozil.