Šef Magne Europe: »Če se ne bomo počutili dobrodošle, bomo šli drugam«

Predsednik Magne Europe: Tudi v Gradcu je lakirnica, BMW ima velik obrat z lakirnico v centru Münchna.

Objavljeno
01. junij 2017 20.18
Nejc Gole
Nejc Gole

Ljubljana – V prihodnje bi v Hočah lahko zaposlili tisoč ljudi, pojasnjuje predsednik Magne Europe in Magne Steyr Günther Apfalter, a natančnejši ni: »Prihodnje faze so odvisne od prve, od tega, kako bomo konkurenčni. Če bodo stranke zadovoljne, bomo najverjetneje začeli nove faze.« Njegovo ključno sporočilo je: želimo investirati v Hočah, a če se ne bomo počutili dobrodošle, bomo odšli.

Bo Magna zgradila tovarno v Hočah in kaj bi gradnjo lahko preprečilo?

Vsekakor imamo namen tu postaviti obrat, kot je že znano. Smo na stopnji pridobivanja potrebnih dovoljenj, za to da lahko pravočasno začnemo izvajati projekt. Odgovor na vaše vprašanje je torej da, v Magni si želimo, da bi naslednjo tovarno gradili tu, v Sloveniji.

Kakšen je rok za pridobitev okoljevarstvenega soglasja in gradbenega dovoljenja?

Imam samo en rok: proizvodnja za stranke se bo mora začeti do konca prihodnjega leta. Vsa časovnica temelji na tem.

Vendar, kaj ta rok pomeni za pridobitev gradbenega dovoljenja? Kot rok se je omenjal 1. julij.

Imamo časovnico za uskladitev dejanj glede te investicije. Te roke moramo doseči, da lahko ujamemo zadnji in najpomembnejši rok, to je zagon proizvodnje konec leta 2018 v občini Hoče-Slivnica.

Kakšni so koraki, če roki ne bodo doseženi?

Magna ima 330 tovarn v 29 državah sveta. Preden vstopimo v novo investicijo, naredimo analizo. Ta je pokazala, da potrebujemo investicijo blizu Gradca, v poštev torej pride več držav. Trenutno je za nas slovenska lokacija številka ena, vsekakor pa imamo v igri tudi lokacijo, ki je trenutno številka dve. Če se v Sloveniji ne bomo počutili dobrodošle, bo sedanja lokacija številka dve postala številka ena.

Drugi potencialni lokaciji naj bi bili na Madžarskem in Hrvaškem.

Madžarska, Hrvaška in druge.

Se s predstavniki na drugih lokacijah pogovarjate?

Vsekakor. Odločitve o investicijah sprejema nevtralni odbor, ki za določeno lokacijo tudi predstavi argumente. Posebna metodologija izbere lokacijo številka ena, številka dva, številka tri. To ni čustvena odločitev, ampak temelji na dejstvih.

Ali dogajanje v Sloveniji temelji na dejstvih ali je čustveno?

To je pomemben vidik. Magna na leto odpre od 15 do 20 novih tovarn po svetu. Smo zelo aktivni. Pri tem se dogajajo tudi pritožbe nevladnih organizacij in drugih ustanov, ki imajo določena vprašanja. Moramo ločiti med razumskimi vprašanji in argumenti ter iracionalnimi.

Racionalno moramo odgovoriti na vprašanja o okoljski in družbeni odgovornosti, pri čemer stoodstotno izpolnjujemo vse standarde. V tem primeru moramo izpolniti zahteve Evropske unije. Po drugi strani iracionalna razprava, ki je lahko tudi politično spodbujena, ni naš del. Pri tem smo partnerji, slovenska vlada pa mora na ta vprašanja odgovoriti. Magna in zaposleni pa se moramo počutiti dobrodošle, da strankam lahko zagotavljamo največjo kakovost. Potem smo zadovoljni mi, zaposleni in stranke. To je pomembno za prihodnje investicije.

Se počutite dobrodošlega?

Vsekakor se počutimo dobrodošle pri sogovornikih, s katerimi se srečujemo pri pripravi projekta, in če se bo vse izšlo, kot upamo, bomo investirali v Sloveniji. Če se ne bo – zaradi iracionalnih argumentov – se bomo odločili za drugo lokacijo. Pri nas je ta postopek zelo odprt in transparenten.

Kaj za projekt pomeni pobuda za ustavno presojo lex Magne?

To mora razrešiti slovenska vlada. Mi smo iskali zemljišče, ki izpolnjuje zahteve investicije.

Je v Sloveniji lokacija v Hočah edina sprejemljiva?

Pred takšno investicijo je treba narediti profil lokacije glede okolja, družbene odgovornosti, trga dela, logistike. Po vseh kazalnikih je ponujena lokacija odlična. Fazo ena, ki ji bodo, upajmo, sledili faza dve in faza tri, ni mogoče postaviti na katerokoli lokacijo. Na njej morami biti konkurenčni. Ta lokacija bi lahko bila win-win-win situacija za Magno, Slovenijo in kupce. Dobili bi slovensko-štajerski avtomobilski grozd.

Prva faza je lakirnica s štiristo zaposlenimi. Koliko ljudi bi delo dobilo v prihodnjih treh fazah, ki vključujejo gradnjo avtomobilskih konstrukcij in izdelavo avtomobilov?

Najprej moramo opraviti prvi korak. Brez tega ni drugega. Tudi graška tovarna se je razvijala in rasla. Naslednje faze so odvisne od prve, kako bomo konkurenčni, bodo stranke zadovoljne in nato bomo najverjetneje stopili v nove faze. Ne morem povedati, koliko ljudi bomo zaposlovali.

Zakon o strateški investiciji v proizvodni coni Hoče-Slivnica določa, da bi najmanj tisoč ljudi tu moralo dobiti delo.

Takšno številko bi po naših ocenah v prihodnje lahko dosegli. Magna želi rasti in tudi raste. Želimo si, da bi naša tovarna v Sloveniji rasla z nami. Posebno želim poudariti, na podlagi naših izkušenj po svetu, da eno delovno mesto v Magni spodbudi nastanek dveh do treh novih delovnih mest v širšem okolju, kjer smo prisotni.

Od vladnih predstavnikov je bilo mogoče slišati o še več zaposlenih.

Upoštevamo dejstva. Dejstvo je, da moramo najprej narediti prvo fazo. Brez te, ni drugih. Z uspešnim poslovanjem in motiviranimi zaposlenimi je verjetnost prihodnjih faz precej večja, kot če kot investitor nisi dobrodošel. Skladno s kulturo našega podjetja poudarjamo predvsem zadovoljstvo zaposlenih. Le zadovoljni in motivirani zaposleni delajo kakovostno. Magnin obrat v Gradcu je bil dvakrat na četrtem mestu na lestvici petih najkakovostnejših avtomobilskih obratov med 160 evropskimi tovarnami.

V Gradcu dela veliko Slovencev.

Med 7000 zaposlenimi v Gradcu je okoli desetina Slovencev, torej 700 ljudi. Z njihovim delom in motivacijo smo zelo zadovoljni.

Lahko Slovenija ponudi dovolj kakovostne delovne sile za projekt?

Gotovo.

Kakšna je plačna politika Magne?

Plače v določeni regiji so atraktivne za posamezno regijo. Tako je po vsem svetu.

Magna zagotavlja, da je lakirnica okoljsko neoporečna. Jorg Hodalič, direktor družbe E-net okolje, ki je izdelala poročilo o vplivih na okolje, pravi, da bodo vrednosti emisij večstokrat nižje od opisanih v poročilu. Zakaj že zdaj v poročilu ni realnih vrednosti?

Ne bomo naredili kemične tovarne. V prvi fazi bo lakirnica, ki pomeni barvanje konstrukcije avtomobila. Vse, kar vidite, to pohištvo, vaš avtomobil, je pobarvano. V lakirnici ni kemičnega procesa. Kupimo sode barve in jih damo v avtomobil. Tudi v Gradcu je lakirnica, ki jo redno po spletu nadzirajo lokalne oblasti, mi pa vsako leto izdamo letno poročilo o emisijah. Poleg tega moramo stoodstotno zagotoviti izpolnjevanje slovenskih in evropskih standardov.

Predstavnik Magne je na predstavitvi javnosti pojasnil, da bodo emisije hlapnih organskih spojih v Hočah nižje kot v Gradcu.

Ker lakirnica v Gradcu obratuje dvajset let, v Sloveniji pa bi bila nova, v skladu z najnovejšo tehnologijo.

Vendar, zakaj že zdaj ni mogoče predstaviti realnih podatkov?

Sogovornikom v Hočah smo predstavili oceno vrednosti. Za potrebe pridobitve dovoljenj so v projektu navedeni maksimalni mogoči izpusti in že ti so daleč pod zakonsko dopuščeno vrednostjo. Glede na primerjavo z delujočim obratom pričakujemo, da bodo emisije v novem obratu precej manjše prav zaradi nove tehnologije. Tudi v Gradcu je lakirnica, BMW ima velik obrat z lakirnico v centru Münchna. Vsak servis prodajalcev avtomobilov je tudi majhna lakirnica. Lakiranje je normalen proces v izdelavi avtomobilov.

Zakaj potrebujete nov obrat?

Naročila za graški obrat presegajo zmogljivosti. Zato potrebujemo novo investicijo, da bomo obvladali nov posel in nove izdelke. Magna je tretji največji avtomobilski dobavitelj na svetu. Magna Steyr iz Gradca, ki je del širše družine Magna, zagotavlja celovit avtomobilski inženiring in izdelavo avtomobilov za proizvajalce, kot so BMW, Mercedes, Jaguar Land Rover in drugi. To je unikaten poslovni model. Že zdaj imamo v Sloveniji 48 dobaviteljev. Z obratom v Hočah bi nekateri dobili še več posla. Eno delovno mesto v Magni ustvari tri nova v drugih podjetjih. Magnin obrat prinese prednosti za lokalna podjetja; za peka, mesarja, voznika taksija.

Kateri avtomobili se bodo potencialno delali v Hočah?

Tega ne moremo razkriti, saj je to predmet pogodbenega odnosa z našimi z našimi kupci.