Unior potem, ko odide turizem

Skoraj polovični državni delež bodo laže unovčili, če bodo prej prodali Roglo, Zreče in Krvavec

Objavljeno
08. junij 2016 19.44
Brane Piano
Brane Piano

Zreče – »Za prodajo večinskega deleža Uniorja bo skupaj z Uniorjevim programom Turizem težko najti strateškega kupca,« pravi predsednik Uniorjevega nadzornega sveta Branko Pavlin. Zato so v Uniorju ponovno začeli priprave na prodajo hčerinske družbe RTC Krvavec in svoje turistične divizije, ki jo pod blagovno znamko sestavljata Rogla in Terme Zreče.

V Uniorju pravijo, da jih k prodaji turističnega dela zavezuje tudi pogodba iz leta 2013 z bankami upnicami o finančnem prestrukturiranju družbe, k prodaji pa so lanskem poskusu, ko niso prejeli primernih ponudb, ponovno pristopili v teh dneh. Pavlin dodaja, da so naročili študijo o tem, ali za nakup obstaja interes, in o tem, kako bi bilo najbolje prodajo voditi – z mednarodnim razpisom ali kako drugače. Če že niso na trgu, so razmere za prodajo boljše od lanskih v Uniorju samem, saj jim obljube bankam po omenjeni pogodbi uspeva izpolnjevati.

Zmanjšanje zadolženosti še dosegljiv cilj

Po prvih treh mesecih leta 2016 je matična družba Unior v primerjavi z letom dni prej namesto lanskih 138,3 milijona evrov zadolžena za 120,8 milijona evrov, skupina Unior pa namesto 151,3 milijona evrov za 127,8 milijona evrov. Bilančna izguba Uniorja pa se je s predlanskih 19,6 milijona evrov lani zmanjšala za šest milijonov evrov. Pavlin omenja le težavo, da dolgovi niso bili najeti po dejavnostih in tako so tudi posojila iz preteklosti za razvoj turizma v isti vreči.

Skupina zaposluje 3782 delavcev, matični Unior pa 2104 delavce. Unior je z največjim programom Odkovki pretežno namenjenim avtomobilski industriji, s programi Ročno orodje, Strojna oprema in Turizem pa je v treh mesecih izboljšal vse kazalnike poslovanja in pri 43,9 milijona evrov prihodkov ustvaril 3,8 milijona evrov čistega dobička.

Ker se prodaja avtomobilov v svetu že tretje leto zapored povečuje, v Uniorju zmanjšanje zadolženosti na 70,9 milijona evrov do leta 2019 še ocenjujejo za dosegljiv cilj. O tem, za koliko bi lahko prodali Krvavec, Roglo in Terme Zreče, ni podatkov. A izračun po načrtu za zmanjšanje zadolženosti pokaže, da ima Unior poslovno nepotrebnega premoženja še za skoraj 30 milijonov evrov.

Ko so sredi maja Slovenski državni holding (SDH), Kapitalska družba (Kad), družba za upravljanje investicijskih skladov Alpen Invest in Zavarovalnica Triglav sklenili dogovor o skupni prodaji 55-odstotnega deleža Uniorja, saj je Unior na seznamu 15 »državnih« družb za privatizacijo, to ni bila napoved skorajšnje oziroma prodaje v naglici.

V imenu obeh največjih lastnikov, SDH in Kada s 45 odstotki delnic, je predsednik uprave SDH Marko Jazbec že pred pol leta resda napovedal prodajo, a tudi dodal, da bo leto 2016 priprava na prodajo, ki bi bila mogoča šele leta 2017. Iz društva Mali delničarji Slovenije (MDS) pa so po današnji skupščini delničarjev sporočili, da si bo 322 malih delničarjev z 8,5 odstotka delnicami poskušalo pridružiti skupni prodaji delnic.

Unior ima zdaj torej čas, da ugotovi, ali, kako in za koliko bi lahko prodal zimsko in letno rekreacijsko središče na Rogli, Terme Zreče ter hčerinsko družbo RTC Krvavec. Povsod se tudi letos število obiskovalcev in prenočitev povečuje. In za zdaj tudi matični Unior svoj turistični del še vodi in načrtuje razvoj, kakor da ga ne prodajajo.