V Applu bodo ustvarjali na slovenskih mizah

V Marmorju Hotavlje so se specializirali za razkošne zasebne jahte, rezidence in pohištvo. Izvoz pomeni že 80 odstotkov.

Objavljeno
27. oktober 2016 20.45
jsu*Marmor Hotavlje
Milka Bizovičar
Milka Bizovičar

Hotavlje – V proizvodnih halah podjetja Marmor Hotavlje pospešeno nastajajo pisarniške mize najvišjega cenovnega razreda iz belega marmorja. Do konca leta jih morajo narediti tisoč in jih dobaviti v Silicijevo dolino. Z njimi bo namreč opremljen nov razvojni center tehnološkega velikana Apple.

Idejno zasnovo za mize je v tem primeru dal naročnik, sicer pa v Marmorju delajo tudi to. »Smo eno redkih kamnoseških podjetji v svetu, ki ponuja inženiring za kamen. To pomeni, da stranka lahko k nam pride samo z idejo, naši visoko izobraženi tehnologi pa potem poiščejo tehnične rešitve za izvedbo. Na vsakem takšnem projektu, preden izdelki začnejo fizično nastajati v proizvodnji, dela skupina od sedem do deset ljudi. Potem izdelek vgradimo, ga zaščitimo in ga tudi vzdržujemo,« je povedala Helena Selak iz prodajnega oddelka v tem hotaveljskem podjetju.

Do posla izključno na podlagi priporočil

S projektom Apple, kot mu pravijo, se ukvarjajo od začetka poletja. Naročilo so dobili prek svojega ameriškega kupca – to je eno izmed peščice podjetij v ZDA, ki je poznano kot opremljevalec pisarn z opremo najvišjega cenovnega razreda.

»Če se neko podjetje odloči, da hoče imeti najkakovostnejše pohištvo v svojih pisarnah, točno ve, katerega opremljevalca mora izbrati. Enako velja tudi na preostalih dveh segmentih, za katera smo se specializirali po sesutju gradbeništva, ki nas je pred nekaj leti čez noč skoraj pripeljalo na rob preživetja. To sta segmenta zasebnih razkošnih jaht, ki so daljše od 80 metrov, predvsem za ruske in arabske kupce, in razkošnih rezidenc za kupce iz nekdanjih držav Sovjetske zveze. Arhitekti so za to specializirani, samo nekaj jih projektira takšne objekte in samo pri izbranih ladjedelnicah je mogoče naročiti razkošno jahto,« je povedala Selakova in poudarila, kako pomembno je za Marmor, da jih ta podjetja poznajo ter da so z delom, kakovostjo, inovativnostjo prišli zraven.

Tisoč miz za slavnega naročnika je skoraj nared. Foto: Jože Suhadolnik/Delo

»Če na primer neko podjetje, ki hoče opremiti pisarne s pohištvom najvišjega cenovnega razreda, naročilo odda pri našem poslovnem partnerju ter hoče izdelek iz marmorja, bomo posel najverjetneje dobili mi. Tako je bilo tudi pri naročilu za Apple. Zdaj vse posle dobivamo izključno na podlagi referenc in priporočil zadovoljnih kupcev. Zavedamo pa se, da napaka v tem segmentu ni dovoljena – niti glede kakovosti niti roka, sicer je vsega konec,« je povedala sogovornica in poudarila pomen podjetja v Londonu.

»Tam je stičišče arhitektov, o katerih sem govorila. Prek njih so nam odprta vrata in lahko dobivamo posle po vsem svetu.« Pojasnila je še, da se Američani navdušujejo nad marmorjem, a so vedno imeli pomislek glede njegove občutljivosti.

»Pred petimi leti smo v Marmorju začeli razvijati zaščito, ki bi omogočila odpornost kamna na kis, olje ... pravzaprav na vse. In nam je uspelo; kolikor nam je znano, smo edini v svetu. Gre pa za dolgotrajen postopek, saj so samo za lakiranje izdelka potrebni štirje tedni. Večina Applovih miz je tako že dokončana,« je povedala Selakova.

Spomenik padlim Rusom jim je odprl nova vrata

Kot se je izkazalo v zadnjih nekaj mesecih, odkar so sprejeli naročilo iz Rusije ter izdelali in postavili spomenik padlim Rusom na ljubljanskih Žalah, se jim na tem trgu še dodatno odpirajo vrata.

»Ta spomenik je odlična referenca na ruskem trgu, nekaj potencialnih strank nas je že obiskalo,« je povzela predstavnica Marmorja Hotavlje, ki zdaj 85 odstotkov prodaje ustvari v tujini.

Še pred nekaj leti je bilo ravno obratno in to jih je v času krize, ko se je v nekaj mesecih sesulo gradbeništvo v Sloveniji, drago stalo. Delali so predvsem za velike gradbince, med drugim na projektih v Ljubljani, kot so Opera, Rotonda, Dunajski kristali in Dunajska vertikala, plačila pa niso dobili. Gre za večmilijonske zneske, o uspešnosti poplačila, ki je zdaj v rokah sodišča, pa dvomijo.

Letos so v Marmorju zaposlili že 35 delavcev, iščejo pa še nove moči, je povedala Helena Selak. Foto: Jože Suhadolnik/Delo

»Ponosni smo, da se nam je v manj kot dveh letih uspelo reorganizirati in se na novo pozicionirati na trgu. Vidimo, da smo na pravi poti, to potrjujejo tudi podatki: Letos smo zaposlili že 35 novih sodelavcev in nove še vedno iščemo, tako visoko izobražene kot proizvodne – zaradi krize nismo odpuščali – in pričakujemo, da bomo letos dosegli rekorden rezultat poslovanja. Pričakujemo tretjino večjo realizacijo, kot smo jo imeli lani,« je povedala Selakova. Marmor Hotavlje je lani ustvaril 9,6 milijona evrov čistih prihodkov in posluje z dobičkom.

»Uspe nam lahko le z razkošnimi izdelki«

Za prihodnje leto imajo že toliko naročil, da so njihove zmogljivosti praktično razprodane, a na Hotavljah pravijo: »Ponosni smo na rezultate, a zavedamo se, da ne smemo zaspati. Kriza nas je izučila, da se lahko zelo hitro vse obrne. Segment jaht raste in pomembno je, da smo del tega. Stremimo k odpiranju novih trgov, razvoju, iščemo nove ideje. Pomembno je, da smo korak pred konkurenco v svetu, brez tega nam ne more uspeti. Zavedamo se, da z našo velikostjo in znanjem, ki ga imamo, lahko orjemo samo po top segmentu, tam smo lahko konkurenčni in ni pomembno, ali so to jahte, rezidence ali mize,« je Helena Selak strnila načrte, ki jih imajo v Marmorju Hotavlje.

Sogovornica pravi, da so želje strank včasih nepredstavljive, a vedno najdejo rešitve. »Včasih tudi za stvari, nad katerimi naša konkurenca obupa. Tako nam je na primer uspelo narediti mizo natanko po željah našega kupca – masivno, kot bi bila težka štiri tone. V resnici je imela samo kakih 350 kilogramov,« je še dodala Selakova.