V Laškem zdaj polnijo tudi heineken

Poleg slovenskih od zdaj nizozemska korporacija v Laškem polni tudi svoje pivo, še letos ga bo začela tu tudi variti.

Objavljeno
27. marec 2017 16.13
Laško, Heineken
Brane Piano
Brane Piano

Laško – Danes dopoldne so s polnilne linije pivovarne v Laškem začele prihajati prve pločevinke piva heineken. Pomembni dogodki za velikega domačega proizvajalca pijač so se v zadnjih treh letih kar vrstili, zdaj pa domači pivovarji po vrsti let kapitalskih in dolžniških zapletov spet načrtujejo rast.

Začetek polnjenja nizozemske in v svetu priznane blagovne znamke piva v Sloveniji je pomemben gospodarski dogodek za podjetje, kraj in Slovenijo. S prenosom polnilnice svojega piva za potrebe trgov Slovenije, območja nekdanje Jugoslavije ter pozneje še za trga Italije in Madžarske v lokacijo v Laškem je nizozemski lastnik izpolnil obljubo in potrdil napoved, dano ob prevzemu pivovarn v Laškem in Ljubljani, da bo proizvodnjo piva v Sloveniji povečal. Do konca leta, kot pravi generalni direktor Pivovarne Laško Union Dušan Zorko, bodo v Laškem začeli Heinekenovo pivo ne samo polniti, ampak tudi variti. S tem jim Heineken zagotavlja razvoj in rast v Sloveniji.

»Laškega ne bo manj«

»Izvedli smo prestrukturiranje, zmanjšali število zaposlenih ter naše procese prilagodili procesom moderne industrije pijač. Zdaj izpolnjujemo pogoje za rast. To ne pomeni, da v Laškem ne bomo več izdelovali laškega piva, nasprotno, proizvajali ga bomo enako ali še več. Tudi lokaciji pivovarn sta še vedno tako v Laškem kot v Ljubljani in sta varni,« je še povedal Zorko in dodal, da je Heineken s tem izpolnil tudi tisto, kar je prejšnja uprava z njim na čelu od kupca pivovarn med prodajnim procesom pričakovala:

»S tem se izpolnjujejo zamisli o dodatnih proizvodnih količinah, ki jih je treba prenesti v Laško in Union, da zapolnimo presežne zmogljivosti. Že mesec dni v Laškem polnimo tudi del Karlovačkega piva za Heinekenovo pivovarno v Karlovcu, v Ljubljani delamo cider. Za zaključek projekta moramo nabaviti še nekaj opreme in konec tega leta bomo v Laškem pivo Heineken tudi varili.«

Heineken je Skupino Laško prevzel predlani, lani je Pivovarno Union in Pivovarno Laško združil v enovito podjetje in jo iz delniške družbe preoblikoval v družbo z omejeno odgovornostjo. Število zaposlenih na obeh lokacijah so že pred tem začeli zmanjševati z 800 na sedanjih okoli 670.

V Unionu cider in radlerji

Konec je tudi ugibanj o tem, ali bo novi lastnik ohranil obe proizvodni lokaciji, torej v Laškem in Ljubljani. Zorko je pojasnil: »Pivovarni ostajata tako v Laškem kot v Ljubljani. V Unionu bomo proizvajali cider in določene proizvode, povezane z radlerjem in tovrstno procesno tehnologijo, v Laškem pa bomo proizvajali svoje pivo in piva za Heineken. Obe lokaciji sta varni.«

V Laškem poudarjajo, da je pivo heineken komplementarno laškemu in unionu, skratka, da to ni neposredna konkurenca. Pivovarna v Laškem je strateška pivovarna v skupini Heineken, Laško pivo pa je njihova strateška blagovna znamka. Lani so prodajo svojega piva v Srbiji povečali za dvomestno število odstotkov, po letošnjem poslovnem načrtu pa bodo proizvodnjo povečali na rekordni obseg iz leta 2002.

Z novim lastnikom so nastale tudi druge poslovno pomembne spremembe: laško pivo postaja številka ena med regionalnimi blagovnimi znamkami, za letos pa so se odločili zanj izvesti tudi prvo skupno mednarodno marketinško kampanjo na vseh trgih.

Pivovarna Laško in Pivovarna Union sta po prevzemu že oktobra 2015 bankam upnicam vrnili vsa posojila. To je bilo mogoče tudi zaradi prodaje deležev ali celotnih družb Mercator, Birra Peje in Večera leta 2014 ter leta 2015 še družb Radenska in Delo. S tem so do 18 bank upnic predčasno izpolnili sporazum o prestrukturiranju in mirovanju iz aprila 2014.