Pipistrelu odprta vrata na Kitajsko

Ivo Boscarol je dobil certifikate za prodajo letal na kitajskem trgu. Tam bodo organizirali tudi del proizvodnje.

Objavljeno
26. april 2016 22.00
Katja Željan
Katja Željan

Ajdovščina – Namestnik kitajskega ministra za transport in direktor tamkajšnje Agencije za civilno letalstvo Feng Zhenglin je direktorju ajdovskega Pipistrela Ivu Boscarolu podelil certifikate za prodajo Virusa 912, Virusa SW in Sinusa 912 na Kitajskem. S tem se Pipistrelu odpira izjemna priložnost na hitro rastočem letalskem trgu te države.

Kitajska letalska industrija se komaj začenja razvijati. Do letos je bilo na Kitajskem registriranih zgolj dva tisoč letal, vendar sta industrija in prodaja začeli rasti za okrog 30 odstotkov na leto. Zato so si Kitajci pri projektu razvoja civilnega letalstva za cilj postavili, da do leta 2030 zgradijo 2800 zasebnih letališč za letala, pri čemer naj bi vsak okraj dobil najmanj enega.

Do tega trenutka ima Kitajska le okrog 300 registriranih letališč, kar z drugimi besedami pomeni, da bo v prihodnjih petnajstih letih vsako leto zgrajenih skoraj dvesto novih letališč.

Število registriranih zasebnih letal je ravnokar doseglo število 2000, za letenje kot prostočasno dejavnost pa se zanima čedalje več Kitajcev. Zato pričakujejo intenziven porast povpraševanja po malih letalih.

»Do leta 2020 naj bi kitajski trg zahteval okrog 30.000 dvo- in štirisedežnih letal, kar je enajstkrat več, kot lahko v tem trenutku proizvede celotna svetovna industrija malih letal. Trenutek za naš preboj na ta trg je brez dvoma pravi, saj si preprosto ne moremo dovoliti, da ga ne bi izkoristili. Poleg tega ne bi radi zamudili velike priložnosti, ko drugi še nimajo certifikatov, zato bi bili radi na začetku čim bolj aktivni,« poudarja direktor in lastnik ajdovskega Pipistrela Ivo Boscarol.

Ambiciozni načrti na velikanskem trgu

Na Kitajskem trenutno leti 50 Pipistrelovih letal, ki jih je tja uvozilo podjetje Flying Tigers General Aviation. Letala uporablja predvsem za marketinške dejavnosti in promocijske predstavitvene polete. Vendar pa ima Pipistrelov predstavnik na Kitajskem in direktor podjetja Flying Tigers Danny Wu izjemno ambiciozne načrte prodaje slovenskih ultralahkih letal na kitajski trg.

V zadnjih petih letih je Pipistrel v sodelovanju s Flying Tigers že odprl pet predstavništev, še tri naj bi v kratkem. Med načrti je imeti vsaj enega predstavnika v vsaki od 32 kitajskih provinc. Slednje so v povprečju velike kot Španija ali Francija, zato so v Pipistrelu prepričani, da bodo postali ena najbolj vidnih zgodb o uspehu v kitajski letalski industriji.

Proizvodnja v Ajdovščini in Gorici ne bo zadoščala

Po Boscarolovih besedah bodo prve aktivnosti pri proizvodnji za kitajski trg stekle že letos, v naslednjih mesecih in letih pa bodo tja prodali večino svoje proizvodnje oziroma več letal, kot jih zdaj prodajo v vse druge države skupaj.

»Podeljeni certifikati za nas pomenijo takšen potencial, da za tako velik trg letal ne bomo mogli dobavljati le iz Ajdovščine in Gorice. Zaradi tega bomo imeli del proizvodnje za kitajski trg tudi na Kitajskem«, napoveduje Boscarol, pri čemer ne izključuje možnosti solastništva s potencialnimi partnerji s Kitajske.

Na vprašanje Dela, kakšen finančni izplen si na račun prodora na kitajski trg obetajo v Pipistrelu, pa je odgovoril: »Če smo doslej rasli z deset, petnajst ali dvajsetimi odstotki, bomo odslej rasli s takšnimi faktorji.«

Da je na kItajskem v zadnjem času prišlo do liberalizacije letenja, je v največji meri zaslužen prav namestnik kitajskega ministra za transport in direktor tamkajšnje Agencije za civilno letalstvo Feng Zhenglin. Za vse segmente lahkega letalstva je namreč zelo poenostavil pridobivanje certifikatov proizvajalcev, pilotskih dovoljenj in pravil, ki regulirajo letenje. Zato so za Kitajce pomembne tudi slovenske izkušnje pri delovanju majhnih športnih letališč in letalskih društev.

Feng Zhenglin je danes v Ajdovščini omenil možnost prenosa takega vzorca delovanja tudi na Kitajsko. »V Pipistrelu smo ponosni, da smo lahko del take zgodbe. Projekti, ki jih načrtujemo na Kitajskem, so rezultat prizadevanja in sodelovanja civilnih letalskih oblasti Slovenije in Kitajske. Tako smo stopili še korak naprej na svoji poti, predvsem pa postavili tisto prvo in najpomembnejšo stopnico na poti kitajsko-slovenskega sodelovanja v letalski industriji,« je prepričan Boscarol.