Vodi me Flixbus po Evropi

Iz šestih slovenskih mest z avtobusi direktno na 35 destinacij na Hrvaškem, v Nemčiji, Avstriji in v Italiji.

Objavljeno
07. junij 2016 15.45
NK FlexiBus
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Ljubljana – Predstavitev eksplozivno rastočega mednarodnega avtobusnega prevoznika Flixbus v zelenem avtobusu s hrvaškimi registracijami na četrtem "peronu ljubljanske avtobusne postaje" so simpatično večkrat "zmotili" tuji turisti, misleč, da gre za avtobus, ki jih bo popeljal v Trst.

Uradno začenja Flixbus slovensko zgodbo prihodnji teden ko bo šest slovenskih mest direktno povezanih s 35 destinacijami na Hrvaškem, v Nemčiji, Avstriji in Italiji, avtobusi pa v Ljubljani že nekaj časa ustavljajo.

Vozovnice, ki se začnejo pri ceni petih evrov, vključujejo brezžično internetno povezavo (z enako vstopno kodo na vseh avtobusih), vtičnice med sedeži, zagotovljen sedež brez dodatne rezervacije in z več prostora za noge. Iz Ljubljane, Maribora, Kopra, Portoroža, Postojne in Bleda bodo avtobusi vozili v München (tudi do sedemkrat dnevno), Dunaj, Berlin, Milano, Benetke in na hrvaško obalo. Iz Slovenije, ki bo do jeseni samo vmesna postaja, bo moč direktno potovati na 35 destinacij, s prestopom pa na 200. (Spletna stran www.FlixBus.si je v slovenščini.)

Od začetnih treh linij v južni Nemčiji leta 2013 se je številka do danes dvignila na sto tisoč dnevnih povezav na osemsto destinacij. Med Hamburgom in Berlinom ter med Bratislavo in Dunajem vozijo avtobusi, na primer, na vsakih trideset minut, je pojasnila Urška Jakša iz Flixbusovih odnosov z javnostmi. Vozovnice je moč kupiti preko spleta (in v papirni obliki niso nujne) ali na avtobusnih postajah ter turističnih agencijah.

Ker avtobusom sledijo (GPS) je moč sproti preverjati morebitne zamude; če zaradi zamude potnik zamudi predvideno naslednjo povezavo, jo prevoznik brezplačno prestavi na izbran nov termin. V skladu s pravicami potnikov je morebitna nujna nočitev strošek prevoznika.

Flixbus je pred kratkim odprl sedež tudi v Zagrebu, Dean Čebohin, vodja poslovnega razvoja, pa ob sedanjih vmesnih postankih za jesen napoveduje, da se bodo vožnje v Švico, na Češko, Slovaško in Bosno in Hercegovino začenjale tudi v Sloveniji. Tu bodo tako kot povsod izbrali za sodelavca lokalnega prevoznika – ki bo očitno moral izpolnjevati visoke standarde. Katerega, Čebohin še ni zaupal, je pa "priznal" da sta v Sloveniji samo dva velika prevoznika, od katerih je Arriva v lasti nemških železnic DB, zaradi tekme s katerimi je Flixbus dejansko nastal. (Dean Čebohin je še nedavno služboval kot vodja operative slovensko-hrvaškega dela Arrive.)

Drugi veliki slovenski prevoznik sta po novem pod skupnim lastništvom družbe Adventura Prevozi (v lasti Darka Klariča) združeni skupini novogoriškega Avriga in celjskega Izletnika. Večji prevoznik je še, sicer predvsem mestni, LPP, samostojna prevoznika sta tudi brežiški Brebus in murskosoboški Avtobusni promet.

Flixbusova mreža seže v Španijo na jugozahodu, v London na zahodu, po Franciji, Beneluksu v Skandinavijo (do Stockholma) na severu, po vsej Nemčiji, Švici in Avstriji proti jugu v Italijo in v Srednji Evropi zaenkrat na Češko, Slovaško, Madžarsko in Hrvaško.

V Münchnu je Flixbus začel s štirimi zaposlenimi, danes jih je v družbi tisoč, poleg njih pa še štiri do pet tisoč voznikov lokalnih partnerjev, je pojasnila Bettina Engert, vodja Flixbusovega korporativnega komuniciranja. Na sodobnih avtobusih sta vedno dva nadstandardno usposobljena voznika.

Cene vozovnic so spremenljive – zgodnejši nakup prinaša še ugodnejše cene. Niso pa nizkocenski prevoznik, njihovo vodilo so vendarle nadstandardne storitve. Za vožnjo iz Ljubljane do Zagreba, Reke ali Benetk je treba odšteti od 9 evrov naprej, do Splita od 22 evrov, do Münchna od 19 evrov, do Milana 25 in Torina 29 evrov. Pri vseh naštetih ciljih gre za direktne povezave.

S prestopanjem pa je na primer do Verone treba odšteti od 34 evrov naprej. Pot si je moč namreč začrtati tudi kot potovanje, z daljšimi, tudi večdnevnimi postanki, ne samo kot prevoz. Tako je moč praktično načrtovati tudi krožno izletniško potovanje po Evropi. Cene prevozov se seštevajo, brez nadomestila je moč ure voženj zamenjati.