Z iskanjem novih rešitev do uspeha

Hostel 1004 na Bledu: Kljub večjemu povpraševanju mora višje cene ponudbe spremljati kakovost

Objavljeno
29. julij 2016 19.58
Blaž Račič
Blaž Račič
Blejski hostel 1004, ki letos deluje deseto sezono zapored, je bil ob ustanovitvi tretji hostel na Bledu. Zdaj jih je 17, kar kaže, da se je ponudba na Bledu v tem obdobju precej spremenila oziroma se je prilagodila strukturi gostov. »Z dodatno ponudbo smo povprečni čas bivanja gostov v desetih letih podaljšali za še enkrat,« o doseženem pravi lastnik Klemen Smolej.

»Hostel je nastal, ker sem hotel povečati obisk v gostinskem lokalu, ki sem ga vodil pred desetimi leti,« o začetkih pravi Klemen Smolej. Po nekaj letih se je izkazalo, da so uspešni, čeprav niso pričakovali, da bo šlo tako dobro, je dodal.

V tem obdobju se je število prenočitev v hostlu z začetnih 2500 povzpelo na 18.000 s tem, da so ves čas počasi povečevali število postelj in jih imajo zdaj 92. Klemena Smoleja pa bolj kot številke zadovoljujejo zelo visoke ocene, ki jim jih za bivanje v hostlu in počitnice na Bledu na spletnih portalih namenjajo njihovi gostje, s čimer se uvrščajo med najbolje ocenjene nastanitvene objekte na Bledu.

Te rezultate so dosegli tako, da so ponudbo prilagajali gostom in debelini njihovih denarnic. »Vedno sem se spraševal, kaj bi kot gost na Bledu rad sam doživel, videl ali obiskal,« razlaga Smolej in dodaja, da je gostu vedno treba ponuditi kakovostno storitev, ki preseže pričakovanja. To je pogoj, da bo gost domov odšel zadovoljen, pravi in dodaja, da je zanj najpomembnejši dosežek, da »ponujamo kakovostno storitev«, z iskanjem novih priložnosti pa lahko pred konkurenco dolgoročno ohranjajo prednost.

Kako podaljšati sezono?

Vsem gostom ponudijo ogled blejskih znamenitosti, od otoka in gradu do bližnje soteske Vintgar in podobno, hkrati pa so se že v prvih letih delovanja hostla začeli spraševati, kaj naj poleg tradicionalnih ponudbe še dodajo v ponudbo, da bi čas trajanja bivanja gostov pri njih podaljšali. Lokalno okolje je treba zelo dobro poznati, tako je gostu lažje ponuditi kakovostno storitev, je poudaril sogovornik, zato so poiskali posameznike in podjetja, ki so že izvajali različne aktivnosti in jih ponudili gostom. »Naša prednost je, da se človeku vedno zdi, da mu hočeš pomagati, zato iščejo nove rešitve,« je dejal Smolej.

Za goste, ki vsi uporabljajo sodobno informacijsko tehnologijo, razvijajo posebno aplikacijo, s katero bodo svojo ponudbo približali gostom. »Ljudem je všeč, da vnaprej poznajo ponudbo«, pravi Smolej.

Na vprašanje, ali jim politične razmere ob Sredozemskem morju omogočajo, da ob večjem povpraševanju dvignejo cene, Smolej odgovarja previdno in pravi, da zviš cen lahko le sledi višji kakovosti ponudbe. Letošnje cene namestitev oziroma prenočitev se gibljejo med deset in 30 evrov na noč.

V turizem nameravajo še investirati. Tako so že kupili dva objekta, ki jih bodo uporabili za izvajanje dejavnosti, vidijo pa še nove priložnosti na tem področju. Pripravili so že dodatno ponudbo, s katero želijo obiskovalce na Bled pripeljati tudi zunaj glavne poletne turistične sezone. »Poleti in jeseni pride več aktivnih gostov,« o priložnosti pravi Smolej. Hkrati se povezujejo s podobnimi hostli po Sloveniji in ustvarjajo verigo Sleep with me. Zdaj so v podjetju trije zaposleni, na vrhuncu poletne sezone pa skupaj dajejo delo 25 ljudem (študentom in zunanjim sodelavcem).

Ocene gostov dokazujejo, da so na pravi poti, je prepričan Smolej, ki dodaja, da so vedno možnosti za izboljšave, saj »tudi majhne spremembe lahko veliko doprinesejo«. O prihodkih ni hotel govoriti, dejal je le, da »normalno poslujemo in nas ni strah, da bi ob prvi krizi zaprli vrata«.