Z meritvijo možganov do poslovnih uspehov

Valicon in BlackBox sta predstavila napredno orodje za razumevanje reakcij potrošnikov.

Objavljeno
21. oktober 2015 19.06
jer razstava
Je. G., Delo.si, STA
Je. G., Delo.si, STA
Ljubljana - Aplikativni nevroznanstveniki v podjetju BlackBox so skupaj s trženjskimi raziskovalci iz Valicona razvili napredno orodje za razumevanje reakcij potrošnikov na TV-oglase, ki združuje meritve zavestnih in nezavednih možganskih procesov. Orodje bo omogočilo globlje razumevanje nezavednega dela, ki je ključen za nakupne odločitve potrošnikov, poroča STA.

»Aplikativna nevroznanost bo postala standard v različnih marketinških orodjih. Do sedaj nismo vedeli, kaj ljudje čutijo, kar je najbolj odločilna reakcija. Na nek način je bil to manjkajoči člen v marketingu,« je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani povedal eden od ustanoviteljev družbe Valicon Matjaž Zorko.

Projekt meritev odzivov na TV-oglase je po mnenju Zorka pomemben tako za razvoj marketinške stroke v Sloveniji kot tudi za podjetja. Optimizacija oglasov namreč omogoča doseganje večje učinkovitosti oglasov in posledično večji poslovni uspeh.

Podatke v raziskavah zajemajo s pomočjo tehnologije EEG oziroma elektroencefalografije, ki jo razvijajo v ljubljanskem podjetju BlackBox. Z EEG merijo dva ključna procesa nezavednega dela možganskih procesov, in sicer pozornost ter čustveni odziv – ugodje in neugodje.

Drugi del meritev pa se izvaja s pomočjo merilne naprave, ki ugotavlja gibanje potrošnikovega pogleda. Ta omogoča meritve toka pozornosti za različne vizualne komunikacijske materiale, kot so plakati, digitalne vsebine, letaki, internetna glasila ali embalaže.

Kombinacija zavestnega in nezavednega dela

Skupaj z diagnostiko klasičnih kazalcev komunikacijske učinkovitosti ter omenjeno tehnologijo bodo tako lahko kombinirali zavestni del z nezavednim delom, s ciljem boljšega razumevanja pozitivnih in negativnih aspektov oglasov, so pojasnili v Valiconu.

»Oglasi bodo lahko bolj prilagojeni tistemu, kar ljudje potrebujejo ali želijo slišati. V Valiconu pričakujemo, da se bo sam proces snovanja kampanj v določenih pogledih spremenil, ker bodo tudi oglaševalci imeli določeno orodje, ki ga za optimizacijo komunikacijskih rešitev v fazi postprodukcije niso imeli. In to je zagotovo revolucionaren premik,« je povedala vodja projekta v Valiconu Maja Michieli.

Prve meritve 120 oglasov so že opravili v Srbiji, Bosni in Hercegovini ter na Hrvaškem, novembra pa bodo s testiranjem več kot 90 oglasov začeli tudi v Sloveniji. Po meritvi v Ljubljani bosta podjetji razpolagali z največjo bazo testiranih oglasov na svetu.

Prihodnje leto nameravajo napraviti vsaj še 200 meritev oglasov, v letu 2017 pa načrtujejo nadaljnji razvoj ter širitev na globalni trg, je še pojasnil Zorko.