Pregledajo vsako zajemalko arašidov

Rok Starič je razvil svoj mlinček, povpraševanje po njegovem arašidovem maslu pa je preseglo zmogljivosti.

Objavljeno
10. julij 2015 17.06
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin
Ljubljana – Rokovo arašidovo maslo je še ena uspešna slovenska kampanja, ki se je preizkusila na platformi Kickstarter. Zbrali so 5859 dolarjev (cilj je bil 5352 dolarjev) in 232 podpornikov, za katere bodo pripravili okoli 350 kozarčkov arašidovega masla.

»S kolegom sva, ker sem se hotel znebiti odvečnih kilogramov, pred dvema letoma stavila, da v enem letu dobim »radiatorčke«. Začel sem se ukvarjati s športom in raziskoval prehrano. Iskal sem nadomestek za sladkor. Že prej pa sem bil velik ljubitelj arašidovega masla, a težko je bilo najti 100-odstotnega. Kar poznamo iz trgovin, je mešanica palmovega olja, soli, dodanih sladkorjev, arašidov in podobnega. Ne gre za tisto pravo arašidovo maslo. Takrat sem nekega poletnega popoldneva sedel na terasi z družino in prišel na idejo, da bi ga naredil kar sam. Pobrskal sem po spletu, kako se ga naredi, in po 14 dneh že doma mlel arašide. Preizkusil sem več receptov, uporabil različne arašide in tehnike priprave ter se odločil za arašide, pražene v krušni peči,« o tem, kako je prišel na idejo, da bi izdeloval arašidovo maslo razlaga Rok Starič.

Kar je Rok izdeloval doma, zase in družino, je nesel na pokušino trenerju v fitnes, kateremu je bilo zelo všeč in tako se je povpraševanje začelo širiti od ust do ust. Ker je v nekaj mesecih preraslo zmogljivosti domače proizvodnje, se je odločil, da z mladimi inženirji razvije mlinček za fino mletje arašidov. »Takrat smo začel razmišljati, kako nabrati sredstva, da bi izdelali dober mlinček, kajti v Evropi se ga težko dobi. Uvoz iz ZDA, Južne Amerike ali Indije pa je kar podvig,« pravi Starič. Zato so se odločili, da nekatere dele uvozijo, nekatere naredijo sami in nato vse skupaj sestavijo, denar pa poskušajo zbrati s kampanjo na Kickstarterju. Ta se je pred kratkim uspešno končala in v naslednjih tednih bodo prvi arašidi zmleti.

Izdelek že avgusta

Zbrana sredstva je Rok tako namenil izdelavi zmogljivejšega mlinčka za mletje arašidov, pri čemer je nerjaveče jeklo obvezen material. Dve jekleni plošči stiskata arašide in jih meljeta v maslo, zato je moč motorja zelo pomembna. Pri izdelavi novega mlinčka poleg dveh strojnih inženirjev, ki se ukvarjajo z izdelavo strojev za živilsko industrijo, sodelujejo tudi lokalna podjetja. Novi mlinček bo nared že v prihodnjih tednih, kar bo pospešilo dostavo nagrad podpornikom s Kickstarterja. Čeprav so v kampanji obljubili, da bodo maslo dostavili septembra, se bodo prvi podporniki Rokovega arašidovega masla lahko veselili že avgusta.

Navadne, že oluščene arašide iz Južne Amerike Roku dobavlja slovensko podjetje. »Treba je bilo malo raziskati, kaj kdo ponuja, izbral sem zame najboljšo možnost. Če še sam uvoziš, pa zadeva ni več tako preprosta,« pravi Starič. Tudi proizvodnja zahteva izpolnjevanje celo vrsto pravil in zakonov in ker domači prostori niso ustrezni, mu je na pomoč priskočilo društvo kuharjev in slaščičarjev. Tako bo delo potekalo v njihovih prostorih. »V tujini je to kar redna praksa, da ljudje lahko najamejo tudi prostor in opravljajo del dejavnosti pri njih. Pri nas pa to še ni tako razvito,« razlaga Starič.

Butična prodaja

Trenutno Rok največ pozornosti namenja razvoju spletne trgovine in razvoju prodajnih poti z novimi poslovnimi partnerji. Usmeril se bo v butično prodajo. »Obdržati želim kakovost izdelka, saj je treba pregledati vsako zajemalko, ki gre v mlinček,« o tem, da ne želi prevelike proizvodnje, pravi Rok in dodaja, da dela na dobrem glasu. Za proizvodni proces arašidovega masla skrbi sam s pomočjo družine. V ekipi, ki je sodelovala pri kampanji in razvoju spletne trgovine, pa so še fotografi, snemalci, inženirji, oblikovalci za spletno trgovino, pomočniki s področja prehranske zakonodaje, sodelavci iz društva kuharjev in slaščičarjev.

Nekaj konkurence na slovenskem trgu je, saj se da 100-odstotno maslo uvoziti iz tujine, a kot pravi Rok, je vsako drugačnega okusa, saj ima vsak svojo recepturo. »Za razvoj takega produkta so za tako majhnega proizvajalca, kot sem jaz, stroški kar veliki, zato je treba dobro premisliti, v kaj iti,« o tem, ali ima v načrtu kakšne nove »okuse« arašidovega masla, odgovarja Rok. Najprej mora preveriti interes na trgu, ima pa v svoji viziji tudi razvoj kakšnega bolj slovenskega, ne arašidovega, masla.