Škodljiva študija drugega tira iz rok novega nadzornika

Jürgen Sorgenfrei je trdil, da se drugi tir ne izplača. Vse so strokovnjaki odločno zavrnili.

Objavljeno
04. junij 2016 15.17
Premier Miro Cerar prvič v Luki Koper
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Koper – »Zgrožen sem. To je škandal. Popolnoma nesprejemljivo! Človek, ki je napisal negativno študijo o Luki Koper, pride za nadzornika. Vlada se norčuje iz Slovencev!« je včeraj izjavil predsednik združenja za promet pri GZS Rok Svetek, potem ko je Slovenski državni holding (SDH) objavil, da za skupščino delničarjev Luke predlaga širitev dnevnega reda, s katero bodo imenovali tri nove člane nadzornega sveta.

SDH predlaga odpoklic treh sedanjih članov NS, to so: predsednica Alenka Žnidaršič Kranjc, Andrej Šercer in Elen Twrdy. Namesto njih pa bi nadzorniki bili: Jürgen Sorgenfrei, dolgoletni direktor marketinga v severnonemškem pristanišču Hamburg, od leta 2010 pa je direktor inštituta, ki opravlja študije iz pomorstva in trgovine.

Sloveniji je znan po tem, da mu je lani infrastrukturni minister Peter Gašperšič zaupal izdelavo študije (zanjo je plačal 160.000 evrov), ki naj bi dokazala, da se drugi tir ne izplača, da Luka Koper nima dovolj razvojnega potenciala in možnosti za večji razvoj in da bi bilo še najprimerneje, če bi namesto drugega tira v vmesnem obdobju zgradila logistični terminal v Divači, kamor bi iz pretesnega pristanišča pretovarjali kontejnerje.

Slovenska logistična stroka je vse te ugotovitve s konkretnimi podatki soglasno ovrgla, osmešila, ugotovila, da ne upošteva in ne pozna ključnih podatkov in da bi škodila temeljnim usmeritvam razvoja države.

Druga dva predlagana kandidata sta inženir strojništva in ekonomist Andraž Lipolt, direktor investicij in vzdrževanja v Petrolu, in ekonomist Klemen Boštjančič, direktor svetovalnega centra BRIO, član dveh nadzornih svetov, predsednik NS Intereurope.

V obrazložitvi SDH so zapisali, da je obstoječi nadzorni svet (NS) odigral pomembno vlogo pri stabilizaciji razmer v in pri izboljšanju poslovanja družbe, medtem ko naj bi prihodnje poslovanje Luke do leta 2020 zahtevalo nadzornike, ki so prilagojeni novim razmeram in ambicioznim ciljem.

»Družbo čakajo resni izzivi glede na globalne trende v ladijski logistiki in morali bodo poiskati odgovore na izzive, ki prihajajo iz konkurenčnih pristanišč.« Zato SDH predlaga strokovnjake za transportne znanosti, so poudarili, pri čemer niso pojasnili, zakaj dekanja fakultete za pomorstvo in promet Elen Twrdy, ki jo nameravajo odsloviti, ne bi izpolnjevala zapisanih kriterijev.

SDH tudi poudarja, da ohranja tri druge predstavnike kapitala, ki bodo zagotovili kontinuiteto dela NS. »Predlagana delna prenova NS družbe ne pomeni nezaupanja v delo uprave Luke Koper. Pomeni pa dvig kakovosti nadzora nad družbo, ki še naprej ostaja strateška naložba države,« so zapisali nepodpisani avtorji utemeljitve nenavadnega predloga o »osvežitvi« luških nadzornikov.

Spremenjena strategija

Rok Svetek je dejal, da se je vsak, ki se malo spozna na logistiko, lahko nasmejal in načudil lanski študiji, ki jo je podpisal Jürgen Sorgenfrei in je bila očitno škodljiva za Luko. »Zdaj pa bo njen avtor nadziral poslovanje pristanišča.

Tudi novi direktor projektnega podjetja za drugi tir 2TDK Žarko Sajič bo zelo malo naredil za ta drugi tir. Prva stvar, ki jo bodo naredili novi nadzorniki, bo to, da se bodo spravili na predsednika uprave Dragomirja Matića, on pa je v tej zgodbi edini resen kader. To je zarota proti Sloveniji,« je dejal Svetek, ki že dolgo zelo dobro pozna poslovanje Luke in slovenske logistike.

Predsednica NS Alenka Žnidaršič Kranjc: »Saj tega ne morem verjeti: se pravi, da je že vse zmenjeno in vse jasno. Me prav zanima, kako se bo odzvalo slovensko prebivalstvo in zaposleni. Ko so me pred tremi leti prosili za vodenje NS, je moj pogled na razvoj sovpadal s strategijo, ki jo je zastopal lastnik. Ker zdaj lastnik predlaga zamenjavo, pomeni, da se je strategija razvoja in pogleda na razvoj Luke v zadnjih šestih mesecih precej spremenila. Jaz pa nočem delati v nasprotju s svojimi prepričanji.«

Dolgoletni glavni direktor Luke Koper Bruno Korelič: »Zelo nenavadno je, da dajo v NS takega, ki je spletel tako godljo s študijo in je očitno sovražno nastrojen do Luke, pred tem pa bil direktor trženja konkurenčnega pristanišča Hamburg. Občutek imam, da bodo poskušali spet povezati logistični holding, ki ga je prvi mož SŽ Dušan Mes že napisal ministru za infrastrukturo.

Menim, da so Rada Antolovilča ohranili v nadzornem svetu in da se bo še enkrat potegoval za predsednika uprave. Škoda pa je, da delajo proti sedanji upravi, ki je, če imam prave informacije, v zadnjih dneh izrazila pripravljenost prevzema investicije v drugi tir, in to pod pogoji, da država prispeva še 200 milijonov, da EU prispeva najmanj 300 milijonov evrov in da dovolijo najem kredita, ki bi ga poplačevali z dividendami in koncesijo za 40 let, kar zdaj pobira državi proračun. Drugi tir ne more stati veliko več kot 800 milijonov evrov. Takšna pobuda Luke je predvsem najhitreje izvedljiva.«