Certifikat naj zaposlovalec privablja in zadrži najboljše kadre

Nizozemski inštitut ocenjuje kakovost upravljanja z zaposlenimi in delovne pogoje, v Sloveniji so do zdaj ocenjevali eno podjetje.

Objavljeno
20. februar 2015 19.35
Slovenija, Kranj, 26.Oktober2012, Proizvodnja Savatech. Foto: Igor Zaplatil/Delo
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Milka Bizovičar, gospodarstvo

»Ponosni smo na certifikat Top Employer in verjamemo, da nam daje prednost tako za zvestobo najboljših sodelavcev kot privabljanje najboljših kandidatov za bodoče zaposlene,« pravi Sonja Vidic, vodja kadrovske službe v družbi Goodyear Dunlop Sava Tires. Podjetje je tretje leto zapored prejelo certifikat najboljšega zaposlovalca v Evropi, ki ga podeljuje Inštitut Top Employers s sedežem na Nizozemskem.

Za pridobitev tega plačljivega certifikata, ki je posebno prepoznaven v zahodni Evropi – certificiranih je kakih 960 podjetij –, se je v Sloveniji za zdaj edini odločil kranjski Goodyear Dunlop Sava Tires. Victoria Alcober, predstavnica inštituta, pojasnjuje, da je »za potencialne zaposlene naziv naj zaposlovalec dobrodošla novica, saj jim pove, da je bilo podjetje podrobno pregledano na številnih področjih.

Podjetja s pečatom zaposlenim običajno omogočajo dobre pogoje za osebnostno in profesionalno rast. Zaposleni lahko pričakujejo podjetje, ki mu je resnično mar za dobro počutje sodelavcev, karierne želje, možnosti razvoja, obseg razvoja njihovih sposobnosti, usklajevanje zasebnega in službenega življenja … Podjetja prisluhnejo svojim zaposlenim in jih upoštevajo pri vnaprejšnjem načrtovanju. Človeški kapital je ključen del poslovanja in ga jemljejo zelo resno«.

Ena od možnosti, da certifikat v Sloveniji še ni tako prepoznaven, je dejstvo, da ga lahko pridobijo samo podjetja, ki globalno zaposlujejo več kot 2500 sodelavcev ali pa 250 na lokalnem trgu. »Do nas prihajajo tako lokalna kot multinacionalna podjetja, ki hočejo ovrednotiti pogoje, ki jih ponujajo zaposlenim, ter certificirati dobre politike in prakse,« pravi Alcoberjeva. Program ocenjevanja, za katerega računajo 35.000 evrov, traja tri leta, saj skupaj s podjetji preverjajo njihov napredek.

Kaj za ta denar naredijo? Skupaj z zunanjimi strokovnjaki opravijo poglobljeno raziskavo in analizo pogojev, ki jih podjetje ponuja zaposlenim na devetih področjih. To so: strategija razvoja talentov v podjetju, razvoj vodstvenih sposobnosti, upravljanje razvoja kariere ter nasledstva, izobraževanje in razvoj, upravljanje zaposlenih, uvajanje novih sodelavcev, upravljanje delovne uspešnosti, kako so urejena nadomestila in ugodnosti ter kakšna je korporativna kultura (komuniciranje, družbena odgovornost, skrbi za dobro počutje, zavzetost zaposlenih …). Če podjetje ne izpolnjuje pogojev za pridobitev certifikata, ga ne dobi – lani je od postopka odstopilo kake tri odstotke družb – denarja pa jim ne vrnejo.

Potrdilo, ki poveča moč blagovne znamke

Podjetja se za certificiranje odločijo iz različnih vzrokov. Če je v njihovi strategiji, da hočejo biti prepoznani kot izbrani delodajalci ali da bi pridobili vpogled v pogoje, ki jih ponujajo svojim zaposlenim, jim je ta certifikat v podporo, povzema Alcoberjeva.

Sicer pa podjetje svojim poslovnim partnerjem in javnosti tako lahko predstavi svoja prizadevanja za bogato in zdravo življenje zaposlenih, dobi vpogled v svoje politike in prakse, primerja strategije. Po izkušnjah sogovornice organizacije zelo cenijo povratne informacije o njihovem delu, ki jim pomagajo postaviti prioritetne cilje za prihajajoča leta. Ne nazadnje pa certifikat tudi poveča moč blagovne znamke. »Drastično vpliva na zvestobo zaposlenih, privlačnost delodajalca in zavzetost sodelavcev. Zavedanje zaposlenih o kakovosti pogojev, ki jih nudi delodajalec, je ključ do zadržanja najboljših sodelavcev. Potencialni sodelavci se bodo prej pridružili podjetju s takšnim certifikatom kot takšnemu, ki eksternega priznanja nima,« pravi Alcoberjeva.

Vsako leto zahtevnejši postopek

V kranjskem podjetju potrjujejo: na razgovorih s kandidati za zaposlitev je večina seznanjena s tem. »Tisti posamezniki, ki hočejo razvijati svoje sposobnosti in kariero znotraj mednarodnega okolja, certifikat prepoznavajo kot eno od prednosti zaposlitve v Goodyear Dunlop Sava Tires,« navaja Vidičeva. Globalni cilj družbe Goodyear je, da privabi, razvije, motivira in zadrži najboljšo ekipo sodelavcev, temelj pa je po njihovi oceni učinkovito upravljanje človeških virov.

»Certifikat nam omogoča, da svoje kadrovske procese na letni ravni primerjamo z relativno veliko priznanih podjetij iz vse Evrope, ob tem prepoznamo tako dobre prakse kot priložnosti za nadaljnji razvoj – in na podlagi rezultatov konkretno ukrepamo, izboljšujemo, vlagamo,« poudarja vodja kadrovske službe v nekdanji Savi in dodaja, da certifikat obnavljajo na letni ravni. Prvič so ga prejeli leta 2013, postopek pridobivanja pa je iz leta v leto zahtevnejši, inštitut metodologijo vsako leto revidira, kar pomeni, da se spreminjajo tudi pogoji za pridobitev certifikata. »Kar je za nas dodatna spodbuda za nenehen razvoj kadrovskega področja,« še pravi Sonja Vidic.