»Modna preobrazba« slavnih Bronov iz Riaceja

Warholov učenec Gerald Bruneau je starogrška kipa ilegalno »okrasil« z modnimi dodatki.

Objavljeno
04. avgust 2014 15.39
V. U., Delo.si
V. U., Delo.si

Medtem ko v Italiji visi v zraku zamisel, da bi tako monumentalna kot (glede selitve) občutljiva Brona iz Riaceja, osrednji magnet Nacionalnega arheološkega muzeja v Reggiu Calabria, prihodnje leto odpotovala daleč na sever, na Expo v Milanu, se te dni na twitterju in v tisku pojavljajo tudi sila alternativne podobe teh starogrških vojščakov, ki so nastale – ilegalno.

Posnel jih je Gerald Bruneau, ki je kariero fotografa začel že v 70. letih v Tovarni Andyja Warhola in se potem prebil med sodelavce časopisov in revij, kakršni so Washington Post, Tima, Newsweek, Le Figaro ali Le Monde, znan pa je tudi po reportažah iz Kurdistana, Izraela, Palestine, Albanije ali kar iz domačih ZDA, kjer je posnel serije na temo smrtne kazni v Teksasu ali na temo odvosnosti od drog v New Yorku.

Angažira se tudi pri modni fotografiji in najbrž je imel zadnjo v mislih, ko si je na podlagi reference – v rimski Galerii Borghese je smel znameniti Canovin kip Paoline Borghese fotografirati z nekaj rdečimi modnimi dodatki – v Reggiu Calabria izprosil en sam samcat posnetek enega izmed obeh Bronov iz Riaceja, ki mu je smel dodati belo tančico.

Dovoljenje zanj je dobil, a si je ob ponujenem prstu na lastno željo vzel celo roko. Brez dovoljenja je kipa predrugačil še bolj radikalno, in preden so se varnostniki odzvali, posnel serijo z vojščakoma z belo nevestino tančico, tangicami z leopardjim vzorčkom in še čim. Neavtorizirane fotografije so naposled prišle v javnost, in sicer prek italijanskega spletnega tabloida Dagospia, navdušenja pa sploh niso požele.

Nasprotno, vodjo lokalnega Nadzorništva za arheološko dediščino Simonetto Bonomi, v pristojnost katere spada tudi Arheološki muzej, je tisk hitro povabil k obrazložitvi tega, kako se je lahko tovrstna fotoseansa sploh zgodila. Izjavila je, da je fotografije, ki jih ocenjuje za grozne, Bruneau posnel povsem brez njene vednosti.

Neodgovorjeno pa ostaja, kako je mogoče v varovanem muzeju ustvariti serijo ilegalnih fotografij, ki niso posnete s kakim mobilnikom, ampak profesionalno, skratka, z ustrezno osvetljavo in s studijskimi pogoji, ki zahtevajo tako opremo kot čas za pripravo.