Zlata palma južnokorejskemu Parazitu
Na 72. filmskem festivalu v Cannesu so podelili nagrade. Prejemnik najprestižnejše zlate palme je film režiserja Džun Ho Bonga.
Odpri galerijo
Znani so prejemniki osrednjih nagrad na 72. mednarodnem filmskem festivalu v Cannesu. Prejemnik najprestižnejše zlate palme je postal film Parazit (Parasite), črna komedija južnokorejskega režiserja Džun Ho Bonga. Nagrado mu je izročila Catherine Deneuve.
Veliko nagrado (grand-prix) je dosegel film Atlantik (Atlantics) Mati Diop, francosko-senegalske režiserke, katerega tema so migranti. Nagrada za režijo je pristala v rokah bratov Jean-Pierra in Luca Dardenna. Žirijo sta prepričala s filmom Le jeune Ahmed (Mladi Ahmed).
Posebno nagrado žirije sta dobila filma z izrazitim političnim sporočilom. Prvi je Ladj Ly za Les Miserables, ki opisuje dogajanje v revnem predmestju Pariza, kjer potekajo nenehni boji med policijo in lokalnimi tolpami. Ly je na novinarski konferenci povedal, da je poslal osebno sporočilo francoskemu predsedniku Macronu in ga povabil, naj si film ogleda. Drugi pa je brazilski Bacurau, v katerem sta režiserja Kleber Mendonça Filho in Juliano Dornelles obračunala z ameriškim imperializmom, eksploatacijskim turizmom in neonacizmom.
Najboljši scenarij je napisala francoska režiserka Céline Sciamma za film Portret ognjene ženske.
Najprepričljivejša igralka letošnjega festivala je postala Britanka Emily Beecham, za vlogo znanstvenice, ki poskuša vzgojiti rožo, ki bo s svojim vonjem osrečevala ljudi, najprepričljivejši igralec pa Španec Antonio Banderas kot režiser Salvador v semi-avtobiografski drami Pedra Almodovarja.
Častno zlato palmo Cannesa so podelili francoskemu igralcu Alainu Delonu.
V tekmi za zlato palmo je bilo sicer 21 filmov, med režiserji, ki so jih posneli, so bila seveda tudi znana imena. Ob Džun Ho Bongu in bratih Dardenne še Jim Jarmusch, Quentin Tarantino, Marco Bellocchio, Ken Loach in Terrence Malick. V končno igro za zlato palmo so se prebile tudi štiri režiserke. Pri 21 filmih to sicer ni veliko, je pa več kot v prejšnjih letih, ko je bil festival tarča kritik, saj na njem skorajda ni bilo filmov režiserk. To so omenjena Mati Diop, ki je po pisanju nemške tiskovne agencije DPA prva temnopolta režiserka v več kot 70-letni zgodovini festivala v tekmovalnem programu, avstrijska režiserka Jessica Hausner ter francoski režiserki Celine Sciamma in Justine Triet.
Žiriji je letos predsedoval mehiški režiser Alejandro Gonzalez Iñarritu, ki je prvi filmski ustvarjalec iz Mehike, ki ga je doletela ta čast.
Veliko nagrado (grand-prix) je dosegel film Atlantik (Atlantics) Mati Diop, francosko-senegalske režiserke, katerega tema so migranti. Nagrada za režijo je pristala v rokah bratov Jean-Pierra in Luca Dardenna. Žirijo sta prepričala s filmom Le jeune Ahmed (Mladi Ahmed).
Posebno nagrado žirije sta dobila filma z izrazitim političnim sporočilom. Prvi je Ladj Ly za Les Miserables, ki opisuje dogajanje v revnem predmestju Pariza, kjer potekajo nenehni boji med policijo in lokalnimi tolpami. Ly je na novinarski konferenci povedal, da je poslal osebno sporočilo francoskemu predsedniku Macronu in ga povabil, naj si film ogleda. Drugi pa je brazilski Bacurau, v katerem sta režiserja Kleber Mendonça Filho in Juliano Dornelles obračunala z ameriškim imperializmom, eksploatacijskim turizmom in neonacizmom.
O Les Miserables in Bacurau preberite:
Stanje v družbi, osvetljeno z molotovko
Stanje v družbi, osvetljeno z molotovko
Najboljši scenarij je napisala francoska režiserka Céline Sciamma za film Portret ognjene ženske.
Najprepričljivejša igralka letošnjega festivala je postala Britanka Emily Beecham, za vlogo znanstvenice, ki poskuša vzgojiti rožo, ki bo s svojim vonjem osrečevala ljudi, najprepričljivejši igralec pa Španec Antonio Banderas kot režiser Salvador v semi-avtobiografski drami Pedra Almodovarja.
Častno zlato palmo Cannesa so podelili francoskemu igralcu Alainu Delonu.
V tekmi za zlato palmo je bilo sicer 21 filmov, med režiserji, ki so jih posneli, so bila seveda tudi znana imena. Ob Džun Ho Bongu in bratih Dardenne še Jim Jarmusch, Quentin Tarantino, Marco Bellocchio, Ken Loach in Terrence Malick. V končno igro za zlato palmo so se prebile tudi štiri režiserke. Pri 21 filmih to sicer ni veliko, je pa več kot v prejšnjih letih, ko je bil festival tarča kritik, saj na njem skorajda ni bilo filmov režiserk. To so omenjena Mati Diop, ki je po pisanju nemške tiskovne agencije DPA prva temnopolta režiserka v več kot 70-letni zgodovini festivala v tekmovalnem programu, avstrijska režiserka Jessica Hausner ter francoski režiserki Celine Sciamma in Justine Triet.
Žiriji je letos predsedoval mehiški režiser Alejandro Gonzalez Iñarritu, ki je prvi filmski ustvarjalec iz Mehike, ki ga je doletela ta čast.
Od naše poročevalke Tine Lešničar iz Cannesa:
»Sin, razočaral si me«
Tik pred koncem navdušil Parazit
Kaj bo šele, ko pride Brad Pitt?
Nasilna vrnitev v čas nedolžnosti
V Cannesu žvižgajo in se požvižgajo
Sistemi, ki trgajo družinsko celico
Dež in solze sreče
Dremanja je konec, prihaja Tarantino!
Kanibalistična distopija do konca zafuranega sveta
Filmi so kolektivno doživetje
Z vsemi filmskimi topovi
Jarmusch, Almodovar, Malick in Loach v tekmi za zlato palmo
»Sin, razočaral si me«
Tik pred koncem navdušil Parazit
Kaj bo šele, ko pride Brad Pitt?
Nasilna vrnitev v čas nedolžnosti
V Cannesu žvižgajo in se požvižgajo
Sistemi, ki trgajo družinsko celico
Dež in solze sreče
Dremanja je konec, prihaja Tarantino!
Kanibalistična distopija do konca zafuranega sveta
Filmi so kolektivno doživetje
Z vsemi filmskimi topovi
Jarmusch, Almodovar, Malick in Loach v tekmi za zlato palmo