Apocalyptica zaigrali Zdravljico

Sinoči so v nabito polni Katedrali Kina Šiška predstavili nov album Shadowmaker.

Objavljeno
15. oktober 2015 13.28
Zdenko Matoz, kultura
Zdenko Matoz, kultura
Štirje Finci, od tega trije čelisti in bobnar, ter ameriški pevec so v nabito polni Katedrali ljubljanskega Kina Šiška uprizorili pravo klasično metalno mašo, kajti če kdo, znajo Apocalyptica od leta 1993 organsko povezati klasično glasbo in heavy metal. Violončelisti Eicca Toppinen, Paavo Lötjönen, Perttu Kivilaakso in bobnar Mikko Sirén so na novem albumu Shadowmaker, ki prinaša deset avtorskih skladb prvič imeli le enega vokalista. Doslej so imeli sicer številne pevske goste, vendar je bilo potem zaradi logistike preveč zapleteno izvajati te pesmi v živo. Zato so se odločili, da bodo tokrat imeli le enega pevca. Tako je na oder stopil Američan Franky Perez, ki sicer nima tipičnega metalnega vokala, je pa tudi res, da so Apocalyptica daleč od tega, da bi bili tipična heavy metal zasedba.

V Ljubljani so navdušencem ponudili nekaj več kot uro in pol spektakla na katerem so izvedli 21 pesmi. Pohvalno je, da sodijo Apocalyptica med tiste zasedbe, ki rade po izidu albuma v resnici na turneji predstavijo čim več novih pesmi. Tako so jih občinstvu zaigrali v živo kar sedem. Koncert so začeli z Reign of Fear, potem pa enakomerno v program porazdelili House of Chains, 'Till Death Do Us Part, Riot Lights, Shadowmaker, Hole in My Soul, koncert pa so kot zadnjo pesem v dodatku zaigrali tudi zadnjo skladbo na novem albumu Dead Man's Eyes.

Pevec Apocalyptice je Franky Perez.
Foto Jure Matoz

Vmes pa so ponudili hiter prelet pesmi z njihovih albumov. Seveda ni šlo brez pesmi njihovih vzornikov Metallice (Master of Puppets, Seek & Destroy, One) in pa Sepulture (Inquisition Symphony). Prav tako so zaigrali tudi svojo prvo avtorsko skladbo Harmageddon, uvodno s skladbo z albuma Inquisition Symphony iz leta 1998.

Ob koncu uradnega dela koncerta pa je Toppinen še povedal, da se nam bodo zahvalili za izredno gostoljubje, ki so ga bili deležni, tako, da nas bodo mučili z nekaj klasične glasbe. Tako so začeli z znamenito skladbo Edvarda Griega In the Hall of the Mountain King, v katero pa so dodali še izvedbo Zdravljice, ki jo je odpela cela dvorana. Apocalyptica so se odločili, da v vsaki državi ob koncu koncerta zaigrajo še državno himno gostiteljev. In ker seveda godbe še ni bilo dovolj, si je občinstvo priskandiralo dodatek treh pesmi.

V celoti gledano je bila to odlična glasbena predstava, kajti dober zvok, natančne lučke in pa odlično razpoloženi člani zasedbe, kakor tudi občinstvo, so hitro postali en organizem. Kot je ob tem dejal Perez, je za njih vrhunec večera, ko vidijo polno dvorano nasmejanih obrazov.