Ko ti ukradejo aranžma in koreografijo

Ameriški zbor Angel City Chorale navdušil s kopiranjem Perpetuum Jazzile.

Objavljeno
16. julij 2018 11.40
Posodobljeno
17. julij 2018 15.52
Perpetuum Jazzile močno vplivajo na delovanje drugih pevskih zborov. FOTO: Irena Herak
Če si dober, imaš veliko posnemovalcev, če si pa še boljši, mnogi ukradejo tvoje ideje. To se je zgodilo našemu svetovno slovitemu zboru Perpetuum Jazzile, kar je močno razjezilo njihove številne oboževalce po vsem svetu. Te dni je zbor Perpetuum Jazzile prejel veliko jeznih sporočil na družbenih omrežjih zaradi nastopa zbora Angel City Chorale v oddaji Amerika ima talent. Zbor, ki mu je po nastopu sodnik Simon Cowell namenil stoječe ovacije, se je s priredbo pesmi Africa uvrstil v naslednji krog. Le slep in gluh ne bi opazil, da je nastop tega zbora od prvega do zadnjega glasu in od prvega do zadnjega giba kopija svetovno odmevnega aranžmaja in koreografije Perpetuum Jazzile iz leta 2009.



Ameriški zbor je kopiral slovenski zbor.
Dogodek je Boštjan Usenik, menedžer zasedbe Perpetuum Jazzile, komentiral z besedami, da »smo pravzaprav zelo počaščeni, da smo lahko zgled vokalnim zasedbam in zborom po svetu. Zbor Angel City Chorale je z »našo« Africo – tudi ob pomoči inštrumentov, in ne zgolj z vokali kot Perpetuum Jazzile – dvignil na noge Simona Cowella. To ni mala stvar za nobenega izvajalca na oddaji Amerika ima talent. Iskreno upamo in držimo pesti, da bo Angel City Chorale nadaljeval v tem slogu tudi v naslednjih krogih tekmovanja. Malo hecno pa je, da se televizija NBC oziroma producenti oddaje niso pravočasno ozrli po youtubu in preverili, da se ta naša izvedba tam predvaja že deset let … No, ali pa so morda to celo storili in so ugotovili, da bi bilo precej dražje plačati 40 letalskih vozovnic iz Slovenije v Los Angeles kakor prepeljati množico pevcev nekaj postaj z metrojem od njihovega vadbenega prostora v središču Los Angelesa do snemalne dvorane.«
 

Izjemnost aranžmaja Africe


V glasbi so vzorčenje, kraja, kopiranje, posnemanje, prilagajanje in podobno prej pravilo kot izjema. In navajanje avtorja. Lahko kdo meni, da je prvi zapisal neko melodijo, vendar mu je lahko bila ta shranjena v podzavesti dolga leta, preden jo je zapisal kot »svojo«. Nikakor pa se to ni zgodilo s popolno kopijo aranžmaja in koreografije, ki je nastala pred desetletjem v sodelovanju Tomaža Kozlevčarja in zasedbe Perpetuum Jazzile. Njihova priredba je opozorila mednarodno občinstvo na ta prav poseben vokalni orkester.



Zato smo Usenika še vprašali, ali nameravajo kako ukrepati. Pojasnil je, da »o ukrepanju ne razmišljamo kaj dosti. Imamo polne roke dela s pripravo čisto novega koncertnega spektakla Le slovensko, ki ga bomo novembra izvedli v Areni Stožice in kjer bomo obiskovalcem prvič v naši zgodovini predstavili program izključno iz slovenskih glasbenih uspešnic in mojstrovin. Naš ameriški sodelavec Wayne Halper je Angel City Chorale poslal prijazno pismo, kjer jih je prosil za navajanje izvora predelave Africa, ki so jo uporabili. Morebitni spor s televizijo in njeno armado odvetnikov pa nima kakšnega posebnega smisla. Perpetuum Jazzile smo glasbena skupina in veliko raje bomo poskrbeli, da bomo s še kakšno skladbo postali zgled še komu.«