Lutnja bo zapeljevala v Hudičevem turnu

Pred petkovim odprtjem festivala nas bo obiskal mojster lutnje Simone Vallerotonda

Objavljeno
14. avgust 2019 13.01
Posodobljeno
14. avgust 2019 13.01
Predstavil bo projekt L'ultimo romano: lutnjisti in kitaristi v Rimu med 17. in 18. stoletjem. Foto promocijsko gradivo
V prečudovitem ambientu ­Hudičevega turna v Soteski bo na preddogodku festivala ­Seviqc Brežice jutri ob 20.30 nastopil italijanski mojster arhlutnje in baročne kitare Simone ­Vallerotonda (1983).

V Rimu rojeni glasbenik se je podal na glasbeno pot kot ljubitelj klasične kitare, a ga je pri 18 letih zapeljala lutnja. »Res je, glasbo sem začel študirati s klasično kitaro, so me pa že med študijem privlačile tablature za lutnjo, najprej sem jih igral kar na kitaro,« nam je zaupal pred obiskom Slovenije. »Kupil sem si renesančno lutnjo, popolnoma neznano in novo glasbilo. Odločil sem se mu posvetiti in ga študirati, ker ni imelo smisla, da bi glasbo za lutnjo igral na klasično kitaro.« Lutnjo je študiral na Konservatoriju svete Cecilije v Rimu ter ga končal z odliko. Glasbeno pot je nadaljeval v Trossingenu v Nemčiji, kjer je magistriral iz ­teorbe in baročne glasbe, hkrati je v Rimu diplomiral iz filozofije ter zagovarjal doktorsko disertacijo o odnosih med glasbo 18. stoletja in francoskimi filozofi. Sodeloval in zmagal je na številnih uglednih glasbenih tekmovanjih ter koncertiral po vseh kotičkih sveta. Pravi, da je igranje lutnje danes atraktivno in celo moderno, vendar bo treba še veliko storiti, če bi ga hoteli popularizirati v širši javnosti. To označuje za svoje poslanstvo.

image
Leta 2014 je ustanovil skupino I Bassifondi. Foto: Matteo Casilli


Poleg solističnih nastopov je Vallerotonda član odmevnih zasedb, kot so Accademia Nazionale­ di Santa Cecilia, L'Arpeggiata, Les Ambassadeurs, Imaginarium Ensemble in Mare Nostrum. Leta 2014 je ustanovil skupino I Bassifondi, ki se posveča preigravanju glasbe iz 17. in 18. stoletja, napisane za teorbo, kitaro in lutnjo. Njihov prvenec Alfabeto falso je bil nominiran za ugledno mednarodno nagrado za klasično glasbo ICMA 2018 v kategoriji najboljših baročnih instrumentalnih plošč. »Skupina je še vedno aktivna, pravkar smo na turneji. Oktobra bomo izdali drugo ploščo, ki bo posvečena rimski glasbi. Tej trenutno posvečam vso pozornost. Prihajajočo jesen se bomo podali na promocijsko turnejo, imamo že potrjenih nekaj pomembnih datumov. Kar zadeva mojo osebno ustvarjalnost, se trenutno ukvarjam s solo projektom francoske glasbe, ampak umirjeno.«
Na koncertu v Hudičevem turnu bomo prisluhnili programu L'ultimo romano, ki je posvečen lutnjistom in kitaristom iz Rima, ki so delovali med 17. in 18. stolet­jem. To je glasba iz Vallerotondovega solističnega albuma iz leta 2016, ki ga je posnel na idilični lokaciji Palazzo dei Papi v Viterbu.

image
Simone ­Vallerotonda je glasbeno pot začel kot kitarist. Foto: promocijsko gradivo


»Program L'ultimo romano je bil moja zamisel, ker je pred tem obstajal le en star posnetek Zambonijeve glasbe. Po mojem se nihče ni zavedal, da je bil Zamboni zadnji igralec lutnje, ki je napisal tablaturo leta 1718.« Njegovemu nastopu bo v petek ob 20.30 sledilo uradno odprtje festivala stare glasbe Seviqc Brežice, ko se bo na brežiškem gradu predstavila zasedba Cappella Musicale Beata Vergine del Rosario. Vsi festivalski koncerti bodo tudi letos zunaj Ljubljane, kar ni ovira, saj ljubitelje glasbe od leta 1993 vozi na prizorišča Festibus.
»Moji najljubši skladatelji za lutnjo so Kapsberger, Zamboni, Weiss. Vsi francoski igralci lutnje, kot so Mouton, Gaultier, Gallot, za kitaro pa Valdambrini, Corbetta, Foscarini ...«