Maraaya na svetovnem odru

Marjetka in Aleš Volk (Raay), sta podpisala pogodbo z Warner Music Group za izdajo pesmi Diamond Duck.

Objavljeno
10. oktober 2017 13.00
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Nedavno je pri svetovni glasbeni korporaciji Warner Music Group izšla skladba našega dueta Maraaya, Diamond Duck. Marjetka in Aleš Volk (Raay) sta namreč podpisala pogodbo z eno od treh največjih svetovnih založb in tako stopila na svetovni oder.

Še pred tem je dokaj provokativna pop pesem, za Raaya že 431. po vrsti, septembra izšla kot video singel, ki je nastal v sodelovanju z estonsko ekipo VitaPictura, na kanalu MaraayaVEVO ter glasbenih platformah Spotify, Deezer in AppleMusic.

Duo Maraaya je za Marjetko in Raaya nadaljevanje skupne glasbene in zasebne poti, ki se je začela v Turbo Angels in Tangels. K podpisu za svetovno glasbeno korporacijo Warner Music Group, pri kateri bosta morda izdala tudi album, je pripomogla slovenska založba Nika Records, ki je njena zastopnica. Raay se je z njimi povezal, ko je za japonski trg pisal pesmi po naročilu. »S to založbo smo se dobro ujeli in v zadnjih petih letih veliko sodelovali pri plasiranju mojih avtorskih pesmi na japonski trg. Lani pa so naju kot izvajalca predstavili na Warnerjevi glasbeni konferenci, ki jo korporacija pripravlja za svoje zastopnike oziroma nosilce licenc. Tam je bilo več izvajalcev in s celotnega Balkana sva jih najbolj prepričala midva. Izvedla sva stare pesmi, evrovizijsko in nekaj novih, ki še niso izšle. Že lani so jih osnutki pesmi Diamond Duck pritegnili. Vendar pesem še ni bila gotova, pa še pri italijanski neodvisni založbi sva bila takrat,« pravi Raay.

Od takrat sta pesem končala in z estonsko ekipo posnela video. Pripravila sta tudi druge skladbe, da ne bi prišla na založbo le z eno. Tudi letos so ju povabili na Warnerjevo glasbeno konferenco v Varšavi. Predstavila sta se poleg romunske zvezdnice Ine in francoskega DJ dvojca Ofenbach ter spoznala področne vodje korporacije. Med njunimi pesmimi so se vsi najbolj zagreli ravno za Diamond Duck. Dobro so sprejeli tako sporočilo kot šaljivi video. Diamond Duck namreč simbolizira pohlep, gonjo za vse večjim premoženjem, ki se vztrajno izmika in ga posameznik nima nikoli dovolj. To je precej nekonvencionalna pop skladba, tudi za Maraayo.

Za Raaya je bila velika delovna in ustvarjalna izkušnja predvsem sodelovanje z japonskimi glasbenimi producenti. »Bilo je predvsem veliko trdega dela. Ko ti pravijo, da moraš nekaj popraviti, ni glasbenega ega, temveč to popraviš. Naučiš se delati glasbo in ne biti užaljen, če kdo reče, da mu kaj ni všeč,« pravi Marjetka. »V teh kritikah poskušaš najti možnost za lastno napredovanje. Najbolj pomembno pa je, da znam zdaj sam kaj izboljšati in je popravkov, ki jih predlagajo drugi, vse manj,« je še dodal Raay. Zgodilo se je celo, da so ga na primer v četrtek poklicali iz Japonske, da potrebujejo uspešnico do nedelje, s posneto pesmijo, petjem in celotno produkcijo, tako da je takrat v štirih dnevih spal le nekaj ur. »Ko sva nastopila pred predstavniki Warnerja, so naju napovedali z besedami, da naju imajo zelo radi in da sva na Japonskem prodala več kot milijon izvodov pesmi, ki sva jih napisala za druge. To je na druge naredilo vtis. Takrat vidiš, da je to res pomembno. Midva se tega mogoče niti nisva zavedala v celoti,« pojasnjuje Raay.

Pri podpisu pogodbe z Warnerjem njuno evrovizijsko sodelovanje ni bilo odločilno, tega niti ne skrivata niti ne poudarjata, pravita. Je pa bilo res pomembno kot osebna izkušnja. »Predvsem glede samozavesti. Izbor pesmi za Evrovizijo je zelo velik dogodek z ogromno občinstva. Če to preživiš, preživiš marsikaj,« se nasmehne Marjetka.

Skladba Diamond Duck in video sta presenetljivo angažirana, kar v pop glasbi ni pogost pojav. »Prišla sva v obdobje, ko pri petju ni pomemben le zvok, temveč tudi vsebina, besede, ki jih poješ,« pravi Marjetka, Raay pa priznava, da jima je bil prej »pogosto pomembnejši zven kot pa pomen besed. Zdi se mi, da se je pri pesmi Here For You, ki ima močno sporočilo, vrhunsko poklopil zven besed z vsebino. Postala sva zelo občutljiva na to, kaj želiva sporočiti.« Ko smo ju opozorili, da to mogoče pride tudi z leti, je Marjetka z nasmehom pritrdila, da »sva se mogoče majčkeno postarala«. Pesem Diamond Duck prinaša številne podpomene in enako velja za videospot, ki je na prvi pogled lahkoten in smešen, a ima tudi močnejše sporočilo, sta dodala.