Otis Taylor pred Postojnsko jamo

Zvoki bluesa bodo spet doneli v Jamskem dvorcu.

Objavljeno
16. marec 2016 10.11
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Jutri, 17. marca, se bo ob 20.30 v Jamskem dvorcu končno začela nova sezona Blues festivala Postojnska jama, ki bo obsegala le tri koncerte, in sicer bodo nastopili Otis Taylor, Corey Harris in Alvin Youngblood Hart. Ponavadi je bilo več koncertov, sezona pa je imela jesenski in spomladanski del, tokrat pa ima le spomladanskega z glasbeniki najvišjega bluesovskega razreda.

Prvi bo nastopil v Jamskem dvorcu pri Postojnski jami eden najvplivnejših bluesovskih glasbenikov na svetu Američan Otis Taylor. O njegovem bluesu pravijo poznavalci, da je neverjetno ritmičen, pravi »trance blues«. Otis Taylor (vokal, kitara, bendžo, ustna harmonika) bo nastopil ob spremljavi Anne Harris (violina), Todda Edmundsa (baskitara) in Larryja Thompsona (bobni).

Ta multiinštrumentalist se je rodil v Chicagu in se je zgodaj preselil v Denver v ameriški zvezni državi Colorado, kjer je odraščal. Najprej je igral bendžo, njegov oče pa je želel, da bi postal jazzovski glasbenik. Mladi Otis je izvedel, da je bendžo pravzaprav afriški inštrument banjar oziroma ngoni, ki so ga sprva igrali črnski sužnji, v 19. stoletju pa so ga v minstrelih čedalje pogosteje igrali belci, ki so si obraze pobarvali v črno, dokler ni bendžo postal povsem belski hillbilly inštrument. Ko je izvedel za zgodovino tega inštrumenta, ga je odložil in se lotil predvsem igranja kitare in orglic. Vendar je skozi vsa ta leta kljub vsemu ostal zvest tudi bendžu.

Kot poklicni glasbenik je igral v številnih skupinah, ki so nastopale po Evropi in Združenih državah Amerike, potem pa je leta 1977 zapustil glasbeni posel in se ukvarjal s preprodajo starin. Leta 1995 se je vrnil na glasbeno sceno in je doslej izdal 14 albumov izjemnega bluesa. Že sami naslovi (When Negroes Walked The Earth, White African, Respect The Dead) pritegnejo pozornost, kaj šele glasba. Njegova pogosta tematika je afroameriška zgodovina in njena sedanjost. Na albumu My World Is Gone pa je glasbeno obdelal genocid belih krščanskih priseljencev nad domorodci v Severni Ameriki. Za številne filme je napisal glasbo, med njimi za Public Enemies režiserja Michaela Manna, The Badge Billyja Boba Thorntona in Shooter Antoina Fuqueja. V Postojni bo njegov prvi koncert spomladanske evropske turneje, naslednji dan pa bo že nastopil v Parizu. Obeta se izjemen večer angažiranega bluesa.